![]() |
|
307 1.4 hdi intercooler/turbo büyütme |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Yazar | ||||
Orçun.Dmr ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Ekim 2014 Konum: . Durum: Aktif Değil Mesajlar: 452 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Orçun.Dmr
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 27 Kasım 2020 Saat 12:16 |
|||
Hortlatin hocam sorun değil sürekli bir şekilde aktifim forum da, aracıma yaptıklarımı yazayım o zaman size belki bir fikir oluşturur. Aracım da duman yok şuan. Downpipe İntercooler Egr iptali Oil catch Egzoz son da sport susturucu Kutu içi sport filtre Sıfır 1.4 HDi turbo Bu kadar, ben açıkçası gidişinden yine de tatmin olamadım gittim kendi aracımı satmadan 1 tane daha 307 aldım 1.6 XT benzinli maşallah canavar gibi gidiyor ki motoru bilindiği gibi 106 GTi ile aynı olan TU5 motor. Esas yükleme projesini benzinliye uygulayacam ki basınç falan açınca sıfır dumansız mis gibi bineyim.
Düzenleyen Orçun.Dmr - 27 Kasım 2020 Saat 12:17 |
||||
Arabalar ikiye ayrılır Peugeot ve gerisi...
|
||||
![]() |
||||
Berkozturk ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 27 Kasım 2020 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 16 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Berkozturk
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Güzel bir cevap olmuş tesekkur ederiz konuyu hortlatiyorum ama bu motor bir kaç zamandır dikkatimi çeken ve günümüzde örnekleri iyice artmış olan yüklenmeye baslanmis olan bir motor. Konuyu açan arkadas umarım görür ve hortlatir bilgilendirme açısından intercooler dp wasgate egsoz ve enjektör tam olarak yapildigi takdirde örneği olan ve konulabilmiş en büyük turbonun ölçülerini merak ediyorum kaç bar basıldığı enejektör frad değerlerini ve ekstra olarak 1.6hdi grank piston uygulamasi yapıldığı takdirde enlere limitlere çok mu oynamış oluruz cevabini alabilirsem cok memnun olacagim , olumlu dönütler aldığım takdirde de c2 için tatmin edecek şekilde bir setup kurmak istiyorum.
|
||||
![]() |
||||
samet2461 ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 24 Eylül 2012 Konum: trabzon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1047 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı samet2461
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Şimdi söyle başlayayım yanlışsam arkadaşlar düzeltsin. 110ps ile 90ps 1.6 arasında 2 fark var. Biri turbo biri hareketli volan . Turbo büyük olması yanısıra VGT sistem yani değişken geometrili turbo. Buda alt devirlerde canlı olması için vakum sistemiyle çalışır. Alt devirde, aracın vitesini küçültmeden devirlenmek istendiğinde vakum sistemi turbonun üzerindeki valfi iter . buda turbonun içindeki kanatcıkları hareket ettirerek alt devirde dahi motora hava basmasını sağlar.. Sizin 1.4 aracınızda bu değişken geometriyi ayarlayacak bir sistem olmadığından kanaatimce alt devirler hiç canlı olmayacak. O kısım bencede doğru Düzenleyen samet2461 - 08 Mart 2018 Saat 03:28 |
||||
YOUTUBE KANAL: youtube; ghostK
|
||||
![]() |
||||
Orçun.Dmr ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Ekim 2014 Konum: . Durum: Aktif Değil Mesajlar: 452 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Orçun.Dmr
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Biraz önce bazı forumlarda gezerken olumsuz söylenmeler olmuş. Büyük turbo da alt devirler cansız üst devirler seri oluyormuş dediklerine göre yani Turbo LAG oluşuyormuş. Yazılım atmadan önce pek bir değişme olmuyormuş performansta. Doğruluk payı varmıdır?
|
||||
Arabalar ikiye ayrılır Peugeot ve gerisi...
|
||||
![]() |
||||
Orçun.Dmr ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Ekim 2014 Konum: . Durum: Aktif Değil Mesajlar: 452 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Orçun.Dmr
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Benim aracın üstünde de şu anda 206 RC 205/50/17 jant lastik var ve alt devirler falan hantal değil sadece araç geçerken 15 inç janta göre daha yavaş geçiyor. Şanzuman değişimini tercih etmiyorum, çıkma şanzumanların içindeki senkromeç dişlilerinin durumunu bilmediğim için değişime olumlu bakmıyorum. Sizin aracın yakıt durumu orjinale göre nasıl?
Düzenleyen Orçun.Dmr - 29 Mayıs 2020 Saat 02:59 |
||||
Arabalar ikiye ayrılır Peugeot ve gerisi...
|
||||
![]() |
||||
reality59 ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 25 Şubat 2012 Konum: Tekirdağ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1030 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı reality59
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Kullandığım jant orjinal 206 RC jantı 205/50/17 ebadı var. Şanzıman olayına kısaca çözüm getirmek gerekirse 2012-2013 206+ 1.4 HDi şanzımanını direk olarak takabiliyorsunuz. Çevirme oranı ve torku daha yüksek
|
||||
Peugeot 307 - 2004 HDI XR Peugeot 106 - 2002 QuickSilver Tekirdağ / ÇORLU |
||||
![]() |
||||
Orçun.Dmr ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Ekim 2014 Konum: . Durum: Aktif Değil Mesajlar: 452 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Orçun.Dmr
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Aynen 110 luğu geçemem. Zamanında Whatsapp grubumuzda da demiştim ne kadar yüklesem de geçemem diye fakat üye bir arkadaş yüklü 1.4 hdi 307, benim 1.6 hdi 110 luk 307 yi hem kalkışta hem uzunda yedi demişti. Şu anda stock 1.6 otomatik 307 yi kısada da uzunda da geçiyorum ama 1.6 hdi yanına yaklaşamıyorum dediğiniz gibi çok iyi bir motor. Şanzuman oranlarınıda göz önüne almak lazım fakat yinede 1.6 hdi kadar olamaz.
![]() |
||||
Arabalar ikiye ayrılır Peugeot ve gerisi...
|
||||
![]() |
||||
samet2461 ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 24 Eylül 2012 Konum: trabzon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1047 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı samet2461
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Ben okudum yazılarıda açık konuşuyorum . Benim araçtaki orjinal turbodan takıp yazılımla filan benim orijinal 110luğu geçebileceğini zannetmiyorum. Çünkü ben o 1.8 connect filan havada karada yiyorum. Aracın 120 , 130 beygir olduğunu düşünüyorsunuz diyorsunuz ama şanzıman 1.4 hdi ye göre onu ne yapacaksınız? . Tmm performans 1.4 den iyi olur ama bi orjinal 110 luğu geçebileceğini zannetmiyorum
![]() Düzenleyen samet2461 - 05 Mart 2018 Saat 09:57 |
||||
YOUTUBE KANAL: youtube; ghostK
|
||||
![]() |
||||
Orçun.Dmr ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Ekim 2014 Konum: . Durum: Aktif Değil Mesajlar: 452 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Orçun.Dmr
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Teşekkür ederim. Sizin araç şu anda tahmini 120-130 hp vardır ve 1.8 90 lık connecte uzunda geçilmesi garip. Performansı orjinale kıyasla nasıl acaba, araç geçerken seriliği tatmin edicimi? Çok merak ettim açıkçası. 225/45/17 RC Jant biraz yavaşladı gibi geldi bana, inşallah yapacağım modifikasyonlardan sonra düzelir umarım.
Düzenleyen Orçun.Dmr - 05 Mart 2018 Saat 01:16 |
||||
Arabalar ikiye ayrılır Peugeot ve gerisi...
|
||||
![]() |
||||
Orçun.Dmr ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Ekim 2014 Konum: . Durum: Aktif Değil Mesajlar: 452 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Orçun.Dmr
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Benim performans olarak istediğim araç geçerken biraz daha seri olması, son hızı önemli değil uzunda 210 km yapıyor gayet yeterli. 1.6 hdi lar 16 valf olduğu için alt devirlerde üst devirlerde canlıdır tabi ama şimdi elimdeki sıfır gibi 307 yi satıp temiz 1.6 hdi bulamama korkusu olduğu için güçlendirme yönündeyim.
![]() |
||||
Arabalar ikiye ayrılır Peugeot ve gerisi...
|
||||
![]() |
||||
reality59 ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 25 Şubat 2012 Konum: Tekirdağ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1030 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı reality59
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Şimdiden hayırlısı olsun o zaman. Duman bende yok dp ve orjinal düz boru egzoz sistemi. 1.6 90lık intercooler. Gt1544 turbo. Custom yazılım basınc 1.6 bar. 1.8 90lık connect ile 0- dan 100e kadar yürüyorum. Sonrasında o geçiyor. |
||||
Peugeot 307 - 2004 HDI XR Peugeot 106 - 2002 QuickSilver Tekirdağ / ÇORLU |
||||
![]() |
||||
samet2461 ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 24 Eylül 2012 Konum: trabzon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1047 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı samet2461
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Benim bu 307 den önce 206 vardı 1.4 dizel. Aldığımdan kat iptali vardı ve yazılım vardı onun gidişini biliyorum o kadar hafif olmadına rağmen. Şimdi 307 dim orjinalden 110ps dizel bunun yanından bile geçemez. O yüzdendir tavsiyeleri. Ben birebir yaşadım. Bu 110 luğun tadını bir alsan daha bakmazdın başka bişeye. 308 bakıyorum onu bile 90 lık değilde 110 luk bakıyorum. Alt devirlerde canlı çok farklı bir motor anlatılmaz yaşanır ![]() Düzenleyen samet2461 - 02 Mart 2018 Saat 18:55 |
||||
YOUTUBE KANAL: youtube; ghostK
|
||||
![]() |
||||
Orçun.Dmr ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Ekim 2014 Konum: . Durum: Aktif Değil Mesajlar: 452 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Orçun.Dmr
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Neden herkes aracı güçlendirmem değilde satıp 1.6 hdi motorlusunu alma tavsiyesi veriyor?
![]() |
||||
Arabalar ikiye ayrılır Peugeot ve gerisi...
|
||||
![]() |
||||
Orçun.Dmr ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Ekim 2014 Konum: . Durum: Aktif Değil Mesajlar: 452 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Orçun.Dmr
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Teşekkür ederim hocam ben Kıbrıs'tayım biraz ters düşer.
![]() |
||||
Arabalar ikiye ayrılır Peugeot ve gerisi...
|
||||
![]() |
||||
Orçun.Dmr ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Ekim 2014 Konum: . Durum: Aktif Değil Mesajlar: 452 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Orçun.Dmr
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Öncelikle soracağım soru; Araç duman atıyor mu? Aracımı kesinlikle satma yönünde değilim ve yapacağım işlemlerin maliyeti zaten düşük. Kat boş ama daha güzel basınç yapsın diye downpipe takacağım, aracın üzerindeki orjinal turbo bozuldu için mecbur değiştirecektim ve değiştirmişken büyüğünden takayım dedim. İntercooler ile yazılımın fiyatları uygun zaten yani toplam 2000 tl gibi bir rakamda araç baya bi hızlanacak. Amacım yarışmak değil, yarışmak ve basmak için ayrı olarak 307 CC 2.0 180 bg alıp yükleyip kapıya koyacağım inşallah.
|
||||
Arabalar ikiye ayrılır Peugeot ve gerisi...
|
||||
![]() |
||||
Orçun.Dmr ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Ekim 2014 Konum: . Durum: Aktif Değil Mesajlar: 452 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Orçun.Dmr
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Hocam benim 307 gerçekten çok temiz, satarsam bulunamayacak cinsten ve 8 yıldır kullanmama rağmen tık demedi. O yüzden birazcık güçlendirmek istiyorum amacım yarış değil, araç geçerken veya düz yolda basarken yavaş olmayacak. Zaten ilerleyen zamanlarda 307 cc 2.0 180 bg bi makine alıp yükleyecem ve rakipsiz olucam orası ayrı.
![]() ![]() |
||||
Arabalar ikiye ayrılır Peugeot ve gerisi...
|
||||
![]() |
||||
samet2461 ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 24 Eylül 2012 Konum: trabzon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1047 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı samet2461
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Aracımı satarsam size bildiririm burdan
![]() 308 almaya niyetlendim bi planım var olursa satarım size uğraşmanıza değmez ![]() |
||||
YOUTUBE KANAL: youtube; ghostK
|
||||
![]() |
||||
reality59 ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 25 Şubat 2012 Konum: Tekirdağ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1030 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı reality59
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Yapacağın işlemlerin hepsini ben yaptım yaklaşık olarak 6 aydır kullanıyorum her hangi bir sorun yaşamadım. Ekstra olarak yazılım soft değil hard olarak mevcut. Ancak tavsiyem kendinize 1.6 110hp makyajsız kasa 307 almanız olacak. |
||||
Peugeot 307 - 2004 HDI XR Peugeot 106 - 2002 QuickSilver Tekirdağ / ÇORLU |
||||
![]() |
||||
onlycihan ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 10 Aralık 2016 Konum: İzmit Durum: Aktif Değil Mesajlar: 810 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı onlycihan
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
hepsi güzel şeyler fakat aracınızı satıp orjinal 1.6 110 bg bir makine alıp sadece yazılım atsanız daha sağlıklı ve verimli olmaz mı ? :)
|
||||
![]() |
||||
Orçun.Dmr ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Ekim 2014 Konum: . Durum: Aktif Değil Mesajlar: 452 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Orçun.Dmr
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Evet bi güncel yapalım. Yaza doğru işlemlere başlıyorum, bu işlemlerle aracım 68 hp dan 120-130 hp ve 150 nm olan tork ise 240-250 nm gibi rakamlara çıkacak inşallah. Yapılacak işlemler;
1-) 307 1.6 hdi 110 hp turbosu 2-) Downpipe 3-) 307 1.6 hdi 110 hp intercooleri 4-) Soft Dumansız yazılım Bu yapacağım işlemlerde aracıma zarar verecek bir şey varsa uyarın beni lütfen.
![]() |
||||
Arabalar ikiye ayrılır Peugeot ve gerisi...
|
||||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |