|
TÜMOSAN, Türkiye'nin Yeni Nesil Dizel Motoru |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 31 Mart 2017 Saat 09:35 |
valla arkadaşlar bence bu bile ülkemiz adına iyi şeyler evet çok geç kalınmış olsada sebebini hepimizin bildiği gibi siyası nedenlerden para babalarının engellemelerinden kaynaklı olmuştur. Allex abimizin dediği gibi bu motorlar birçok alanda kullanılabilir.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
ALLEX
3. Vites Kayıt Tarihi: 27 Mayıs 2015 Konum: İSTANBUL Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1307 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Arkadaslar,
Agir dizel motorlari sadwce vasitalari hareket ettirmek amacli uretmek zaten mantiksizdir. Gemide calistigim donemlerde, cummins,man,volvo penta, detroit diesel, gibi bircok marka jenaratörler kullaniyorduk. Gunlerce dayaligaz olmak sarti ile ve gunde 2.5 ton mazot yakarak çalisan bir motor ne kadar uzun omurlu olabilir hic dusundunuz mu. Tam kapasitede 440 volt 80 hertz ve 600 amper yük ile gunlerce calismak harbiden mukavemet ister. Simdi bu kadar lafi niye tazdik; Jenaroterler bircok sektorde olmazsa olmazdir.ulkenin savunma gerektirdigi anlarda elektrigini kendi kapali sistem icerisinde uretebilecek bircok tesis olmak zorundadir. Hastaneler,okullar, yuksek binalar,avm ler,oteller..... Buyuk bir pazarda yerli uretimin her turlusu milli gelir demektir.hic degilse is imkani demektir. Gemide ana makine arizsi yuzunden bir aya yakin bir sure ,heneratorler sayesinde hayatta kaldik.ben o sebeble bu haberi daha ince noktadan algiladim ve begendim. Benzeri daha bir cok milli uretimlerin olmasini cok isterim. |
|
MORALİ AĞRIYOR....
|
|
KILIÇ
4. Vites Kayıt Tarihi: 08 Mayıs 2013 Konum: Gaziantep Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3438 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Onada razıyız. Yeter ki birşeyleri artık kimseye bağımlı kalmadan kendimiz yapalım.
|
|
2011 Clio SW Gümüş
2010 207 Millesim Opsiden Siyah 2005 Opel Corsa Lila 2000 Clio sümbül Gri 2003 307 XT Lacivert 2004 Palio Go Kırmızı 2005 307 XR Gri 2006 206 Desing Kum gri 2003 c3 Kırmızı |
|
Oktkor
2. Vites Kayıt Tarihi: 04 Ocak 2017 Konum: Isparta Durum: Aktif Değil Mesajlar: 871 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Ben de yerli otomobil için sandım ama o elektrikle çalışacaktı.
|
|
ggitaristt
3. Vites Kayıt Tarihi: 08 Şubat 2016 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1277 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı ggitaristt
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Hâlâ traktör motoru üretmeyi teknoloji sayıyor tübitak..
|
|
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
TÜMOSAN, TÜBİTAK desteğiyle 2012 yılında başlattığı "Yeni Nesil Dizel Motor Geliştirilmesi" projesi çerçevesinde ilk iki motoru hazır hale getirdi.Motor üretimindeki 40 yılı aşkın tecrübesiyle 45-185 BG aralığındaki dizel motor üretimine devam eden TÜMOSAN, dünyada dizel motor teknolojilerindeki gelişmeler ile firma ve ülkemizin ihtiyaçlarını da dikkate alarak 2012 yılında TÜBİTAK destekli "Yeni Nesil Dizel Motor Geliştirme" projesini başlatmıştı. Dünyada dizel motorlarda kullanılan en son teknoloji olan yüksek basınçlı püskürtme-yanma teknolojisine (Common Rail) sahip motor ailesi geliştirme hedefi için çalışan Türk mühendisler, yüksek basınç artış oranlı turboşarj ve milli olarak geliştirilecek elektronik kontrol ünitesine sahip 155 beygir gücünden 1000 beygir gücüne kadar geniş bir yelpazede modern bir motor ailesinin ilk iki üyesini tamamladı.iLK ATEŞLEMESİ BAŞARIYLA YAPILDI Proje kapsamında sıralı 4 silindirli 4.5 litre ve 6 silindirli 6.8 litre yeni tasarım motorunun prototipinin imalatı ve ilk ateşlemesi 2016 yılında başarı ile gerçekleştirildi. Bu motor ailesinin 4 ve 6 silindirli ilk iki üyesinin performans ve kalibrasyon çalışmaları devam ediyor. 4 silindirli 5.2 litre ve 6 silindirli 7.8 litre versiyonlarının tasarım ve analiz çalışmalarını da Türk mühendisleriyle sürdürüyor. SIRADA 6 VE 10 SİLİNDİRLİ VAR Projenin devamında ise şirket, sıralı 6 silindir 9 litre ile V tipi 8 ve 10 silindirli dizel motorlarla 450-1000 BG aralığında ticari ve askeri ihtiyaçlara cevap verecek ürünlere ilişkin çalışmalar başlatmayı planlıyor. TÜMOSAN'ın bu hamlesiyle Türkiye, yeni motor ailesi ile dizel motor teknolojisinde, dünyadaki diğer dizel motor teknolojisine sahip ülkelerle rekabet imkanı elde edecek. (Yeni şafak) |
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |