Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL >Haberler
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Kullanım Azalsada Akaryakıtta Vergi Geliri Artmış
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Kullanım Azalsada Akaryakıtta Vergi Geliri Artmış

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Kullanım Azalsada Akaryakıtta Vergi Geliri Artmış
    Gönderim Zamanı: 17 Şubat 2011 Saat 23:32
Geçen yıl toplam akaryakıt tüketimi yüzde 3,9 azalmasına karşın ÖTV'nin artırılması ve KDV matrahı yükseltmesi nedeniyle 2010'da akaryakıt tüketiminden sağlanan dolaylı vergiler yüzde 20 arttı...

Toplam akaryakıt tüketimi azalmasına karşın, devletin vergi geliri attı.

Geçen yıl toplam akaryakıt tüketimi yüzde 3,9 azalmasına karşın ÖTV'nin artırılması ve KDV matrahı yükseltmesi nedeniyle 2010'da akaryakıt tüketiminden sağlanan dolaylı vergiler bir önceki yıla göre yüzde 20 artarak 35 milyar liraya ulaştı.

Petrol Sanayi Derneğinin (PETDER), 2010 Yılı Sektör Raporu'na göre, 2010 yılında Benzinler, motorinler ve LPG Otogaz'dan oluşan toplam otomotiv yakıtları tüketimi 2009 yılının aynı dönemine göre yüzde 1,9 artarak 18,4 milyon ton olarak gerçekleşti.

Toplam benzin tüketimi 2010 yılında, 2009 yılına göre yüzde 7,7 azalarak yaklaşık 2,1 milyon ton (2,7 milyon metreküp) oldu. Daha düşük ÖTV tutarı nedeniyle benzinden artan bir pay alan Otogaz LPG tüketimi aynı dönemde yaklaşık yüzde 8 artarak 2,5 milyon tona ulaştı.

Geçen yıl doğalgaz kullanımının daha da artması ve yaygınlaşmasıyla fuel oil ve kalyak türleri tüketimi bir önceki yıla göre yüzde 44 azalarak 1,1 milyon ton oldu.

Akaryakıt ve LPG sektörlerinden sağlanan dolaylı vergi gelirleri 2010 yılında yaklaşık yüzde 17 artarak 42 milyar liraya ulaştı.

Rapora göre, 2010'da Türkiye motorinde dünyanın en yüksek vergi uygulayan ülkelerinden biri olmaya devam ederken, benzinde ise dünyanın en yüksek vergi uygulayan ülkesi konumunu sürdürdü.

Dolaylı vergilerin pompa fiyatı içindeki payı benzinde ortalama yüzde 67, motorinde yüzde 57 olarak, önceki yıllara göre önemli bir farklılık göstermezken, özellikle artan petrol fiyatları ve yıl başındaki ÖTV düzenlemesi, toplam dolaylı vergi gelirlerinin azalan akaryakıt tüketimine rağmen, yüzde 17 düzeyinde artmasına neden oldu.

Raporda, şunlar kaydedildi:

''2010 yılında Türkiye'deki ticari ve sınai faaliyetlerin önemli bir göstergesi olan kırsal motorin tüketimi bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 4,6 azaldı.

Kırsal motorindeki bu gerilemenin en önemli nedeni 10 numara yağ adı altında devam eden faaliyetler oldu. Motorin (düşük kükürtlü) tüketimi ise geçtiğimiz yıllardaki artışını 2010 yılında da devam ettirerek bir önceki yıla göre yüzde 23 artarak 4,9 milyon metreküpe ulaştı.

Motorin türleri toplam tüketimi (motorin ve kırsal motorin) 2009 yılına göre yüzde 2,4 artarak 2010 yılında yaklaşık 16 milyon metreküp olarak gerçekleşti.

Kırsal motorinin yanısıra ekonomik büyüme ve sınai üretim ile ilişkili bir başka önemli gösterge olan yağlama yağları tüketimi yüzde 15 artarak 416 bin tona ulaştı. 2010'da 10 numara yağ ve benzeri hileli akaryakıt faaliyetleri sonucunda oluşan vergi kaybı 1,5 milyar lira düzeyine ulaştı.

Bu tür faaliyetler büyük vergi kaybının yanı sıra, haksız rekabet yaratmaya, araç motorlarına ve çevre/insan sağlığına telafisi imkansız zararlar vermeye devam ediyor.

10 numara yağ sorunu bu yılda akaryakıt sektörünün en önemli sorunlarından biri olarak gündemdeki yerini korudu.

Ticari ve sınai faaliyetlerin önemli bir göstergesi olan kırsal motorin tüketimindeki yüzde 4,6 düzeyindeki gerileme, kriz sonrası büyüyen ekonomi ve sınai gelişme verileri ile önemli bir uyuşmazlık göstergesi olarak dikkati çekti.

10 numara yağ adı altında yapılan hileli akaryakıt satış faaliyetlerinin büyüklüğünün neden olduğu bu durum raporda farklı verilere dayanılarak analiz edilmiştir. Bu analizler 10 numara yağ konusunun neden olduğu vergi kaybının 1,5 milyar TL/yıl düzeyinde olduğunu göstermektedir.

Atık madeni ve bitkisel yağların, yağlama yağları ve baz yağların ve diğer kaçak akaryakıtların karışımları şeklinde oluşan bu tür hileli akaryakıt sorunlarının çözümü; motorin ile baz yağ / yağlama yağları, müstahzarları arasındaki ÖTV farkının giderilmesi ile mümkün olabilecektir.''


Yukarı Dön
Sponsor Bağlantı


Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 207 Gt 1.6Thp almayı düşünüyorum yardım lütfen son mesaja git 41 0 KaannHS
konu icon LPG'de iken stop etme ve kafasına göre calısmama son mesaja git 61 1 BarlasEmirhan
konu icon Yeni 2008 GT kronik fren sistemi hatası son mesaja git 34 0 Yzcn
konu icon 308 rt4 multimedya hdd arızası son mesaja git 67 0 Emre.ern
konu icon Dörtlüler kendi kendine yanıyor (206, 2000 Model,) son mesaja git 398 0 Celalcevik
konu icon 1kendi kendine dörtlüler yanması 1,4 benzinli 206 son mesaja git 6660 11 Celalcevik
konu icon selam arkadaslar son mesaja git 2 0 DezXz
konu icon 307 imobilizer 1320 beyin beslemesi son mesaja git 758 0 tolgatumer
konu icon UZUN FAR KISA FAR SORUNU UZUN FARA HİÇ GEÇMİYOR. son mesaja git 699 0 tecilla
konu icon Fan beyni nerede son mesaja git 6749 5 FERZETE34
konu icon Hızlanma Problemi son mesaja git 7817 1 Evo301
konu icon Peugeot 206 1.4 xr 2000 model arabam var son mesaja git 2491 0 Muhammet Safa07
konu icon BENZİN VE ATEŞLEME ROLESİ son mesaja git 2970 2 Emirhno6
konu icon 1.4 dizel rolanti de klima devrete girip cikma son mesaja git 301 0 heavyburak26
konu icon Bagaj açılmıyor son mesaja git 3611 0 206cc57
konu icon Rifter Gt 2025 tavan lambası son mesaja git 3242 0 Fero13
konu icon 208/207/301 arasinda kaldim son mesaja git 13722 1 aliysnm
konu icon Peugeot 207 Eng Man system Faulty son mesaja git 3551 2 Oğuzhan207
konu icon ENG man system faulty - Hatası (Resimli) son mesaja git 22266 17 Oğuzhan207
konu icon 206 GTI ATEŞLEME PROBLEMİ son mesaja git 4229 0 Emirhno6
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 KASıM EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Celalcevik 2
BarlasEmirhan 2
Sarı37 1
Emirhno6 1
Muhammet Safa07 1
Evo301 1
FERZETE34 1
tecilla 1
Fero13 1
206cc57 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English