Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

vaktı olan okusun çok güzel...

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL
Forum Adı: Sohbet \ Muhabbet
Forum Tanımlaması: Sohbet ve Muhabbet alanı. Araç sorunları haricinde ki tüm konuları bu başlıkta paylaşabilirsiniz.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=40915
Tarih: 07 Mayıs 2024 Saat 05:28
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: vaktı olan okusun çok güzel...
Mesajı Yazan: EDOBEY
Konu: vaktı olan okusun çok güzel...
Mesaj Tarihi: 18 Aralık 2015 Saat 14:51
12
SHARES
  http://thegeyik.com/general-motorsa-gelen-ilginc-bir-musteri-sikayeti/#" rel="nofollow -
GENERAL MOTORS’A GELEN İLGİNÇ BİR MÜŞTERİ ŞİKAYETİ

General Motors şirketinin Pontiac marka otomobil departmanına gelen bir şikayet mektubu şu satırlardan oluşuyordu:

http://thegeyik.com/general-motorsa-gelen-ilginc-bir-musteri-sikayeti/pontiac-gto-camaro/" rel="nofollow">Pontiac-GTO-Camaro

‘Her akşam yemekten sonra ailecek dondurma yeme alışkanlığına sahibiz. Fakat bir çok dondurma çeşidi olduğu için her yemekten sonra ne çeşit dondurma yiyeceğimize hep karar veririz. Ben de markete gider alırım. Geçen ay otomobilimi değiştirip yeni bir pontiac aldım ve o günden beri markete gidip gelmek benim için sorun olmaya başladı. Çünkü ne zaman vanilyalı dondurma alsam market çıkışında otomobilimi çalıştıramıyorum. Fakat başka çeşit bir dondurma aldığımda arabam gayet güzel çalışıyor. Bu sorun size çok saçma bile gelse, benim çok ciddi olduğumu bilmenizi isterim. Vanilyalı dondurma aldığımda arabam çalışmazken, neden başka dondurma aldığımda arabam çalışıyor?’

Kolaylıkla buruşturulup atılacak bir şikayet mektubu gibi görünüyor, değil mi? Öyle de olabilirdi. General Motors yetkilileri bu şikayet mektubunu bir kenara atabilirdi, müşterinin sorusuda sonsuza dek yanıtsız Kalabilirdi.

Ancak General Motors şirketi olayı araştırması için bir mühendisi görevlendirdi. Mühendis, nezih bir muhitte oturan, iyi eğitim almış Pontiac sahibiyle karşılaşınca biraz şaşırmıştı, böyle bir konuda dalga geçecek birine benzemiyordu. Akşam yemekten sonra yapılan dondurma alışverişine birlikte çıktılar. Vanilyalı dondurma alıp geri
döndüklerinde, gerçekten de otomobil çalışmıyordu. Ertesi akşam çikolatalı dondurma aldılar ve araba çalıştı. Üçüncü akşam sıra çilekli dondurmadaydı ve araba yine çalışıyordu. Son deneme turunda vanilyalı dondurma alındı ve maalesef araba yine çalışmadı.

General Motors yetkilisi şaşkındı. Bir mühendis olarak, arabanın vanilyalı dondurmaya alerjisi olduğunu düşünmek pek akıllıca gelmiyordu. Bunun üzerine ziyaretlerine bir süre daha devam etti. Olayın günün hangi saatinde olduğunu, hangi tip benzin kullanıldığını, gidip gelme süresini ve daha pek çok ayrıntıyı inceledi.

Kısa bir süre içinde de ilk ipucunu elde etti.

Vanilyalı dondurma almak diğer çeşitlere oranla çok daha kısa sürüyordu. Çünkü en çok aranılan ürün olan vanilyalı dondurma marketin hemen girişindeki dolapta satılıyordu. Diğer dondurma çeşitleri ise marketin en arka kısmında kurulu bir tezgahtan seçiliyordu. Herhangi değişik bir çeşidi almak bu yüzden çok daha uzun sürüyordu. Şimdi mühendisin karşı karşıya kaldığı soru şuydu? Otomobil neden daha kısa süre içinde geri dönünce çalışmıyordu? Zaman faktörü işin içine girince mühendis sorunun cevabını bulmakta zorlanmadı. Sorun, motor soğuduğunda devreye giren buhar kilidinden kaynaklanıyordu.

Bu kilit, normal şartlarda motor durduktan hemen sonra devreye girip çalışıyordu ve çikolatalı yada çilekli dondurma alana dek geçen süre, motorun tekrar çalışması için yeterli soğumaya imkan tanıyordu.

Vanilyalı dondurma gecelerinde ise süre çok kısa olduğu için motor soğuyacak vakit bulamıyor ve buhar kilidi devreye girmiyordu.

Bu öyküden de anlaşılacağı gibi, komik hatta asılsız gibi görünen bir müşteri şikayeti bir şirketin ürün geliştirmesinde kullanabileceği değerli bir veri haline dönüşebiliyor. Müşteri şikayetlerinin değerlendirildiği zamanlarda bir kurum için hediye niteliği taşıdığı bilinir. Bu gerçek öykü, garip bile olsa müşteri sorunlarının ve şikayetlerinin ürün ve hizmet geliştirmeye olan katkısının önemini gösteriyor.




Cevaplar:
Mesajı Yazan: xdesign_206
Mesaj Tarihi: 18 Aralık 2015 Saat 14:56
Adamalar o yüzden General Motors helal olsun onlara markanın hakkını fazlasıyla veriyorlar.

-------------
Peugeot 206 xdesign 1.4hdi(2006)


Mesajı Yazan: KILIÇ
Mesaj Tarihi: 18 Aralık 2015 Saat 15:34
Reklam kokan hareketler bunlar:) Daha öncede okumuştum bunu, birincisi bu arabayı test ederken hiçmi kontak kapatıp geri çalıştırmadılar. Adam arabayı alırken hiçmi test etmedi ilk bindiginde hiç mi stop ettirip tekrar calıştırmadı, İkincisi dondurma olayı tamamen sacma geldi bana. Genelde cok satılan ürünler marketlerin en uzak noktasında olurki müşteri aradığını bulurken başka ürünlere de göz atsın, az satılan ürünler giriş cıkışlarda olurki dikkat ceksin onlarda elden cıksın :)). 

-------------
2011 Clio SW Gümüş
2010 207 Millesim Opsiden Siyah
2005 Opel Corsa Lila
2000 Clio sümbül Gri
2003 307 XT Lacivert
2004 Palio Go Kırmızı
2005 307 XR Gri
2006 206 Desing Kum gri
2003 c3 Kırmızı


Mesajı Yazan: EDOBEY
Mesaj Tarihi: 18 Aralık 2015 Saat 15:39
Hocam ama reklam ama kurgu sonuçta güzel algı oluşturuyorlar.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 18 Aralık 2015 Saat 15:48
neden mali krize girdikleri belli oldu :)

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: KILIÇ
Mesaj Tarihi: 18 Aralık 2015 Saat 16:22
Orjinalini yazan: EDOBEY EDOBEY Yazdı:

Hocam ama reklam ama kurgu sonuçta güzel algı oluşturuyorlar.

Zaten reklamın amacı güzel bir algı oluşturmak değilmi hocam. Hiçbir gerçekciliği yok demek istedim ben hocam. Hikaye güzel, insanların sempatisini kazanıyor bu şekilde.


-------------
2011 Clio SW Gümüş
2010 207 Millesim Opsiden Siyah
2005 Opel Corsa Lila
2000 Clio sümbül Gri
2003 307 XT Lacivert
2004 Palio Go Kırmızı
2005 307 XR Gri
2006 206 Desing Kum gri
2003 c3 Kırmızı


Mesajı Yazan: Barut
Mesaj Tarihi: 18 Aralık 2015 Saat 21:21
Güzel hikaye.

-------------
206 1.6 Quicksilver
206 1.6 Quicksilver
206 1.4 Feline
206 1.6 Xs
206 1.4 Bva Colorline


Mesajı Yazan: sanctuary35
Mesaj Tarihi: 19 Aralık 2015 Saat 14:56
bunun aynısı porsche bmw için falanda çok dolandı forum alemlerinde

-------------
Aslan besleyen yemini düşünmez.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net