Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

206 Beyin Kilitlendi. Tamiri Mümkün mü?

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=37446
Tarih: 27 Nisan 2024 Saat 19:25
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: 206 Beyin Kilitlendi. Tamiri Mümkün mü?
Mesajı Yazan: zerzevat
Konu: 206 Beyin Kilitlendi. Tamiri Mümkün mü?
Mesaj Tarihi: 25 Kasım 2014 Saat 21:26
Arkadaşlar merhaba.

2004 206 1,4 benzinli lpg li peugeotumuz tekleyip duruyordu. geçen park ettim. döndüm. çalışmadı bir daha. bir hafta boyu kendim uğraştım. olmadı. tüm soketleri kontrol ettim. krank sensörünü değiştim. bir türlü çalışmadı. marş çeviriyor. benzin pompalıyor. ama ateşlemiyor anladığım kadarıyla.

çektim servise bobin denediler. yine olmadı. makina "beyin kilitlenmiş" diye uyarı vermiş sanırım. yeni beyin diyorlar... tamiri var mıdır? yurtdışından sıfır beyin getiren oluyor mu?

ucuz yollu nasıl hallederiz. illa çıkma mı olacak? bunun sıfırlaması. resetlemesi falan yokmu - kilitlenmiş deyince akla bu geliyor...



Cevaplar:
Mesajı Yazan: herry
Mesaj Tarihi: 25 Kasım 2014 Saat 21:38
malatyada oturuyorsunuz sanırım, istanbula yollayabilrseniz beyini baktırabiliriz. beyin icin maslak sanayiye yonlendirebilirim sizi.


-------------
Peugeot 206 CC 1.6 (109 Hp)


Mesajı Yazan: fætih
Mesaj Tarihi: 25 Kasım 2014 Saat 21:48
gökçek'e gönder tokata yapmılmaz diye birşey yok. 
ara önce anlat durumu dikkat edin hata kodu ister yoksa fırça atar :D


Mesajı Yazan: zerzevat
Mesaj Tarihi: 26 Kasım 2014 Saat 17:12
İst'a göndermek şimdilik 2. alternatif. başka çözüm olmazsa sizden yardım isteyeceğim. teşekkürler.
tokatı aradık.
Evet. biraz fırça yedik. başka önerisi olan :)


Mesajı Yazan: yacil
Mesaj Tarihi: 26 Kasım 2014 Saat 22:18
Hocam merhaba,sırf senin için üye oldum desem yeridir.Beyin kilitlendiği zaman aracın 4 haneli bir pin kodu vardır,bu kodu eskiden internetten alabiliyormuşsunuz fakat sonradan bunu iptal etmişler ve merkezileştirmişler.Bu kodu yetkili servisler Fransa'dan telefon yada internetten istekle tam hatırlamıyorum,alabiliyorlar.Yaklaşık 7-8 ay önce yolda kalmıştım,yetkili servisi çağırdım.Araca bilgisayar bağlayıp sorun olan kısmı tespit etmeye çalıştılar.Bu esnada aracın beyni kilitlendi,bende pin kodu mevcut olmadığı için ve pazar günü olduğu için ilgili firmadan kodu da alamadıkları için aracımı çekiciyle gönderdim,yetkili servis tanıdığımız olduğu için yardımcı olmaya çalıştı,ertesi gün mesai saatleri içerisinde pin kodunu alacaklarını söylemişlerdi.Yani haftaiçi mesai saatleri içerisinde Fransa'dan bu pin kodu alınabiliyor.Çevrende tanıdığı servis olan varsa onlar aracılığıyla yardım iste bence.Anladığım kadarıyla gittiğin kişi dolandırmaya çalışmış.Ayrıca dediğim yolu denemeden İstanbul'a falan gidip masraf yapma bence.Bir nebze olsun yardımcı olabildiysem ne mutlu.Umarım sorun en kısa sürede çözülür. 


Mesajı Yazan: canavaroski90
Mesaj Tarihi: 27 Kasım 2014 Saat 00:08
Orjinalini yazan: yacil yacil Yazdı:

Hocam merhaba,sırf senin için üye oldum desem yeridir.Beyin kilitlendiği zaman aracın 4 haneli bir pin kodu vardır,bu kodu eskiden internetten alabiliyormuşsunuz fakat sonradan bunu iptal etmişler ve merkezileştirmişler.Bu kodu yetkili servisler Fransa'dan telefon yada internetten istekle tam hatırlamıyorum,alabiliyorlar.Yaklaşık 7-8 ay önce yolda kalmıştım,yetkili servisi çağırdım.Araca bilgisayar bağlayıp sorun olan kısmı tespit etmeye çalıştılar.Bu esnada aracın beyni kilitlendi,bende pin kodu mevcut olmadığı için ve pazar günü olduğu için ilgili firmadan kodu da alamadıkları için aracımı çekiciyle gönderdim,yetkili servis tanıdığımız olduğu için yardımcı olmaya çalıştı,ertesi gün mesai saatleri içerisinde pin kodunu alacaklarını söylemişlerdi.Yani haftaiçi mesai saatleri içerisinde Fransa'dan bu pin kodu alınabiliyor.Çevrende tanıdığı servis olan varsa onlar aracılığıyla yardım iste bence.Anladığım kadarıyla gittiğin kişi dolandırmaya çalışmış.Ayrıca dediğim yolu denemeden İstanbul'a falan gidip masraf yapma bence.Bir nebze olsun yardımcı olabildiysem ne mutlu.Umarım sorun en kısa sürede çözülür. 

kod nereden, nasıl giriliyor? beyin kilitlenmesi denilen şey olunca kontak açıyor mu araç? 

ateşleme yapmıyosa bence ecudur o, problem nedir detaylı bilemiyorum ama kontak açıp marş basabilecek seviyeye gelmişseniz immobilizerın pasifleştirilip ve marş sekanslarını beyin hatasız gerçekleştirmiş demektir. ama asıl soru şu, yakıt pompaladığından emin misiniz? çünkü yakıt miktarı, hava basıncı ve bunların motor devriyle artıp azalma ilişkilerini hep ecu ayarlıyor. 


Mesajı Yazan: zerzevat
Mesaj Tarihi: 27 Kasım 2014 Saat 09:40
Sayın Yacil,
ilgi ve yardımınız için teşekkür ederim. ilk kez duydum-bir araştırayım.
anladığım kadarıyla sizin başınıza geldi. ve fransadan kod aldınız ve çözdünüz?

araç marş basıyor ama bu araçlar immo sıkınıtılı bile olsa marş basarmış. ateşleme yapmazmış. her iki anahtarı da denedim ama beyinde immo kodunda sıkıntı olduysa bilemem.

pompa basıyor. hem kontağı açınca hem marş basımı sonrası pompa sesi duyuyorum.
ayrıca pompa üzerindeki hortumlarda ciddi basınç var. çıkarınca püskürüyor. aynı şekilde enjektör kütüğü başında hava alma kısmına basınca da aynı şekil benzin fışkırıyor.



Mesajı Yazan: yacil
Mesaj Tarihi: 27 Kasım 2014 Saat 18:27
Canavaroski, servis elemanlarının kullandığı bi program var,bilgisayarı araca bağlıyorlar,işlem gerçekleştirmek için o kodu istiyor programda. Calistirdiklari programda aracın muhtemel sorunlu yerini tespit ediyorlar, aldıkları hataya göre işlem deniyorlar. Beyne format atıp yeniden yüklemeyi falan denemislerdi.


Mesajı Yazan: yacil
Mesaj Tarihi: 27 Kasım 2014 Saat 18:35
Zerzevat,öncelikle rica ederim,umarım aracın önemli birsey yoktur.Benim yaşadığım sorundan da biraz bahsediyim.Aracım yaklaşık 120-130km hızla giderken birden gaz kesti ve yavaşladı 10 kmnin üstüne çıkmıyordu,rolantide gidiyordu. Yetkili servisi çağırdım benzin almasında falan sıkıntı yoktu.Bilgisayardan aldıkları hata doğrultusunda birkaç işlem denediler olmadı, format atmayı denediler,aracın beyni bazı durumlarda kendini kilitliyor ve işleme devam etmek için o pin kodunu istiyor. Kodu alamadığımız için aracı servise gönderdim. Sonrasında aracın beyninin yan tarafında 3 adet soket varmış sanırım onların şu almasını önleyen bi kelepçe tarzı birsey varmış sanırım,tam emin değilim ne olduğundan,o yokmuş bağlantıda o yüzden beyin yanmış.Bu yüzden beyni değiştirmek zorunda kalmıştım. Çıkma bir beyin taktılar ve o gün bugündür hiçbir sorun çıkarmadı araç.


Mesajı Yazan: yacil
Mesaj Tarihi: 27 Kasım 2014 Saat 18:53
Zerzevat, sorunun cevabı açısından biraz karmaşık olmuş cevap sanırım .Kisacasi evet benimde başıma geldi,kodu servis almıştı,ne şekilde iletişim kurdukları hakkında bir fikrim yok,yani irtibat numarasi falan bilmiyorum ama internetten bi yetkili servis numarasi bulup arayıp bi sor istersen nasıl alındığı hakkında.


Mesajı Yazan: zerzevat
Mesaj Tarihi: 28 Kasım 2014 Saat 10:30
araç şu an serviste. sanırım biz de çıkma beyinle devam edeceğiz. olursa tabi. yurtdışı forumlarda bayağı kablo arızası da var benzer biçimde. bakalım artık.

size çıkma beyin kaç yılında kaç liraya maloldu?


Mesajı Yazan: yacil
Mesaj Tarihi: 28 Kasım 2014 Saat 10:53
Ben geçtiğimiz Şubat yada mart ayında taktırdım çıkma beyni. Yetkili servis yolda kaldığım yere 160 km mesafedeydi,yetkili servisin gelip bakması+aynı mesafeden çekici geldi aracı götürdü bunun maliyeti+çıkma beynin takılması+triger kayışını değiştirttim hepsi toplam 1750 tlya mal olmuştu.Iyi bi pazarlık yapın bence,götürdüğünüz kişi eğer tanıdık değilse fiyatı şişirebilir.


Mesajı Yazan: zerzevat
Mesaj Tarihi: 28 Kasım 2014 Saat 11:15
çıkma beyin +  bsi ünitesi + orijinal anahtar çipi buldum.

sadece çıkma beyin + kodlama fiyatına geliyor. o yüzden avantajlı. kodlama ile uğraşmayacağız beyne müdahale de olmamış olacak...

servisle görüşeceğim. arıza kesin bu yüzden ise- çözülecek inş.

servis bu yüzden dedi. bakacağız.


Mesajı Yazan: yacil
Mesaj Tarihi: 30 Kasım 2014 Saat 01:42
Ya haklı olarak eğer kodlama yaptırdığımda ya düzelmezse boşuna birde o işlem için niye masraf yapiyim diyorsun, ama ya beyinde değişiklik gerektirecek birşey yoksa boşuna daha ağır masraf olmaz mı.Keşke 3-5 yere gösterip sonra karar verseydin daha iyi olurdu sanki, ama dediğin gibi yaptığında da kesin çözüm.Neyse hayırlısı, umarım kısa sürede ve sağlıklı bir şekilde kavuşursun aracına :)


Mesajı Yazan: canavaroski90
Mesaj Tarihi: 30 Kasım 2014 Saat 11:44
konuyu sürekli takip ediyorum, helecanla bekliyorum ne çıkacak diye.

benzin basıp ateşleme yapmaması çok ilginç. biri marşa basarken bujilere bi dokansaydınız çarpıyor mu diye, belki distribütöre giden kablo arızalanmıştır? 

lan çok meraklandım şimdi..


Mesajı Yazan: zerzevat
Mesaj Tarihi: 30 Kasım 2014 Saat 12:44
bujilere dokunmaya gerek yok.. serviste usta bobin fişini çıkarıp ölçtü- ateşleme yapmadığını söyledi.

immo hatası olsa planet 2000 programı bilgisayarda görürdü herhalde?_ hem servisteki yılların ustası bunu tespit etmeyecek hata yapmaz herhalde? dediği şey "beyin kilitlenmiş. değişecek"

birçok yurtdışı forumu inceledim. çok gariptir, araçlarımızda kablo hatası bir yana, su ya da yağ seviyesi düşükse yine araç kendini korumak için çalıştırmıyormuş. buna inanmayan bir çok insan, yağ ve suyu doldurduktan sonra aracın çalıştığını görmüş.

bizde böyle bir sıkınıtı olabilir mi? çünkü benim araç ekranda yağ seviyesi ile ilgili sürekli uyarı veriyordu. fazla ya da eksik gibi... bi çalıştırmada tüm halkalar yanıyor.. bi çalıştırmada komple çizgi yanıyor. ikisinin arası yok. yani 3 halka falan yok....

ve bu akü sökme takma işlemlerinde çok dikkat etmek gerekiyormuş özel prosedürü var. ben hiç bilmiyordum. taktım taktım söktüm aküyü.. takviyeler falan... bsi zarar görmüş olabilir mi diyorum.

ama servis reset falan denemiş. hiç bir şey kabul etmemiş.




Mesajı Yazan: yacil
Mesaj Tarihi: 30 Kasım 2014 Saat 21:13
Peki servise güveniyor musun?Ya açıkçası bana çok garip geldi,dediğin gibi araç bazı durumlarda beynini kilitleyebiliyor, ama bu durumda beyin kilitlenmiş değişmesi gerekiyor gibi yaklaşım bana sanki aynı beyni sadece kilidini kaldırarak yeni beyin takmış gibi dolandırıcılık yapacakları gibi birşey sezdim.Eğer işlem başlamadıysa ve yapılması için kesin anlaştıysan tavsiyem beyne sadece senin görebileceğin bi yere işaret falan koy bence sonra kontrol et gerçekten değiştirmişler mi beyni.Güven olmaz herkese,insanlar maalesef emek karşılığı yerine kolay yoldan para kazanmanın peşinde olduğu için önlem almak lazım.


Mesajı Yazan: zerzevat
Mesaj Tarihi: 30 Kasım 2014 Saat 22:57
piyasanın %95i maalesef bahsettiğin gibi.
servise güveniyorum-zira çok yardımı dokundu- zaten al getir takalım dediler. o yüzden art niyet aramıyorum. fakat gözden kaçan birşey olabilir diye biraz tedbir benimkisi-




Mesajı Yazan: zerzevat
Mesaj Tarihi: 19 Aralık 2014 Saat 23:34
merhaba. sorunum şimdilik çözüldü. merak edenler ve ileride aramalar neticesi sayfaya gelecekler için not düşeyim:

 

çıkma beyinle çözdüm şükür.

lakin şu an yine hem tüp hem benzinde zaman zaman tekleme yapıyor. bilgisayarda ön oksijen sensörü ve map sensörü problemi gözüküyor. arıza ışığı da yaktı son iki gündür. sildirdim kodları. yine ışık yandı. yarın bir daha bakayım....

 

bu oksijen sensörü çok pahalı bir parça. 400 tl. pug serviste.

bozulmuş mudur? yoksa temizleyip takma gibi bir durum olabiliyor mu?

 

ayrıca sabah soğuk motorla aracım tam otomatik olmasına rağmen, birden ikiye geçerken aynı yarı otomatik şanzımanlar gibi yaptı... vites geçişi resmen bekleyerek gerçekleştirdi. acaba sorunum şanzımanda mı?

teşekkürler.



Mesajı Yazan: sevipalma
Mesaj Tarihi: 30 Eylül 2016 Saat 13:06
@zerzevat merhaba ne kadara maal oldu?



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net