Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

ben ne yapayım arabamdan nefret etmeye başladım

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=36514
Tarih: 28 Nisan 2024 Saat 11:42
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: ben ne yapayım arabamdan nefret etmeye başladım
Mesajı Yazan: omerakbulut
Konu: ben ne yapayım arabamdan nefret etmeye başladım
Mesaj Tarihi: 27 Ağustos 2014 Saat 20:48
mrb arkadaşlar arabamdan nefret etmeye başladım.
Arabam Automatic Gear Fault hatası verdi. arabayı motorcuya götürdüm. wov yazılımlı bir cihaz bağladı yağı eksik dedi.
Neyse yağcıya gittim yağ koyabilirmisin diye koyayım dedi.
alttan yağ tapasını açtı (sonradan öğrendin hava alma tapasıymış) ordan 320 diye bir yağı 3 litre koydu.bende uzun yola çıktım.araba şanzıman dan yağ atmaya başladı. Hava tapalarından yağ bile.Servise gittim komple yağı boşalttılar atl 71114 5 litre yağ koyacaklardı onlarda 4 litre koydular 5. litrede yarım litre manuel şanzıman yağı koydular.bana komple yağı tekrar değiştik dediler(inanmadım ama neyse ) araba yine hata verdi. bu defa yine aynı hatayı verdi. ondan sonrada selenoitler dediler.
Araba motor soğukken ısınana kadar hata veriyor onda hata yok 
usta ile konuştum selenoitleri ben değişim dedi. bende selenoit aldım. ustaya gittim oda yağı boşalttı (3,75 litre yağ çıktı) sağına baktı soluna baktı ben yapamam dedi. servise git dedi yağı koyduk artı 1 litre yağda koyduk. neyse arabayı cihazına bağladı sözde kalibrasyon yaptı. bana seleoit basınçları 15 de 25 e yükselttim dedi. selenoitlerde elimde kaldı arabada yapılmadı ama bakalım yarın ne olacak.

ben bu arabana nefret etmeye başaldım

Siz değerli arkadaşlarım sizce ben ne yapmalıyım söylermisiz.


1,6 xt otomatik 2004





Cevaplar:
Mesajı Yazan: omerakbulut
Mesaj Tarihi: 27 Ağustos 2014 Saat 20:54
.


Mesajı Yazan: Alicilik
Mesaj Tarihi: 27 Ağustos 2014 Saat 21:50
Merhaba,

Öncelikli geçmiş olsun. Al4 şanzumanlar çok baş ağrıtabiliyor. Siz 2004 model aracın sorunlarından bunalmışsınız hiç sıfır arabanın 500km de şanzuman kitlenip yolda kalmasını duydunuz mu ? DSG hikayesi kulağınıza hiç gelmedi mi ? Biraz fazla kötü düşünüyorsunuz.


En başta yapılan hata doğru usta ya gitmemek. Şanzuman ve bil hassa elektronik konusunda şahsen ilk önce yetkili servisden bilgi almayı tercih ederim. Çünkü Pejoda bu kısımlar olabildiğince hassas.

Her gidilen usta kafa karıştıracak. Ya iyi bir otomatik şanzuman ustası yada iyi bir yetkili veya özel bir pejo servisine gidilmesi gerekir.

Selenoid valfleri önemli onları değiştirip yağını tekrar koyun ve kalibrasyonu tekrar stnadart değerleri ile yaptırın. Bu nu da şahsen ben yetkili servis düşmanı olsamda mecbur servise yaptırırım.


-------------
http://fb.me/hizimsabit" rel="nofollow - Hız sabitleme ve limitleme için
DiagBox v7.82
PP2000 v22
Lexia 3 v45
Sedre/Doc Backup 11.2013



Mesajı Yazan: Mdeniz
Mesaj Tarihi: 27 Ağustos 2014 Saat 21:55
saglam bir usta tavsiyesi al parayi ikinvi planda birakacak biri tertemiz yapsin.yapildiktan emin olunca sorun bitince çık yola bir iki tek başına gez akşam sonra otur bir yerde dondurma ye yemek ye ama akşam olsun sonra bin arabana eve git ve sorunluda olsa geçti sorun iyi ki arabam var de ya hic olmasaydi nasil cikabilirdim bu saatte dolaşmaya diye düşün ustam. Biraz sadece iyimser ol kısacası.  Ben sis fari acsin diye verdim ilk pejo 206 mi 3 parca boyatmak zorunda kalmıştım derin cizmislerdi ve 320 km yol yapmıştı muhtemelem kiralamisti serefsiz ama bakmadım sev onu yıka karşisinda su iç kendine gel tamam

-------------
Ford C Max 2014 Ay Tozu Grisi TX-OP


Mesajı Yazan: tetik-soner
Mesaj Tarihi: 28 Ağustos 2014 Saat 10:57
asıl sorun adam gibi işten anlayan biri bulamaman arkadaşım...araç bu tabii ki arızası olacak önemli olan doğru teşhis...araçtan soğumana gerek yok yani....
insanlar bile doğru teşhis koyabilecek doktoru bulana kadar onlarca ilaçlar tüketiyoruz....


-------------
Peugeot 206 1.4 xr 2000
Cıtroen Xsara 1.6 16v 2001
Honda Accord 2.0 ex 1994


Mesajı Yazan: omerakbulut
Mesaj Tarihi: 20 Eylül 2014 Saat 15:29
a.s arabam sonunda hata vermeden tıkır tıkır tıkır çalışır.
parçaları peugeotmarket'ten aldım servise değiştirttim.
200 tl selenoid vana
180 tl işçilik
100 tl de yazılım güncelleme
ara toplam
480 tl 
daha öncede 320 tl yağına vermiştim.
toplam 800 tl yapıldı.



Mesajı Yazan: outlaw
Mesaj Tarihi: 20 Eylül 2014 Saat 17:51
HADİ HAYIRLISI OZAMAN GÜLE GÜLE KULLAN ARABANI ..
1-2 SORUN YARATTI DİYEDE SOĞUMA SAKIN...


-------------
SHQIPTAR
1998 106 xs 1600 cc
Laguna lip
omp kule gergisi
GTI jant
185/50/14 toyo proxes t1r




Mesajı Yazan: yenice
Mesaj Tarihi: 20 Eylül 2014 Saat 23:26
Aynı kişiye 4 doktor 4 farklı teşhis koyabiliyorsa, araca da aynı şekilde bakmak gerekiyor sanırım :)

Ben aracı ilk aldığımda sağ arkadan bir tıkırtı geliyordu. Tavsiye üzerine bir ustaya göstermiştik teşhisi koydu 1 gün geçti, arka amortisör dedi 1 gün parça bekledik, 3. gün amortisörü taktı ses kesilmedi, sonra tekerlekten başka parçalar söyledi, araya hafta sonu girdi 3 gün parçayı bekledik, 6. gün parçayı taktı ses kesilmedi. O sırada çırak arabanın etrafında dolaşırken usta başka arabaya bakmaya gidiyorum dedi, 3 saat bekledik gelmedi :) O esnada ön takım için salıncaklar değişse iyi olur falan demişti, parçalar için 400 lira, işçilik de 300 lira gibi bir ücret almıştı. Cahillik işte, şuan bile 2 amortisör 2 salıncak 250TL civarında. İşçilik de 300TL olacak kadar yok. %100 kazık yedik bari tıkırtı kesilseydi eywallah diyecektik :)

Sonra yenicede herkesin aman ali ustaya araba götürme, sağdaki tıkırtıyı düzeltim derken soldan tıkırtı gelir ve sağdaki artar demişlerdi :) 7 günde 700 TL kazık yiyip tıkırtıyı kesemediğimiz sorun için adam arabayı kaldırdı, arka burcu söküp sert plastik bir parça koyup 5 burcu tekrar geri taktı. 5 dakikalık bir işlem ile. Sonra bana git gez gel, tıkırtı gelirse bu dükkanı yakarım dedi :D :D :D Tıkırtıyı kesti araba :) 4 adet burç takım olarak 120TL ye aldık, 100 de işçilik vermiştim, 220TL ye tıkırtıyı kestik :)

Uzun olacak ama bir hikayem daha var :) Son zamanlarda 3. vites ve sonrasında gaza yüklendiğim zaman devir fırlıyor ama araç hızlanmıyordu. Ümraniyede kalander otoda bakımda göstedim, baskı balata, hava akışmetre, turbo vs. herşeyi kontrol ettiler hepsi sağlam kesin enjektör dediler. Geçen hafta pendikte bir usta ile tanıştım, adam baskı balatayı değiştirelim düzelmezse para verme dedi o da iddialı konuşunca eski hikayem aklıma geldi ve değiştirdik :) Hem yakıtım müthiş düştü, hem çekiş, hızlanma ve titreme sorunum düzeldi. Eğer enjektörleri açtırsaydık sanırım aynı parayı verecektim ve sorun düzelmeyecekti :)

Biraz uzun oldu ama herkes için doğru olan usta, kendimiz için doğru olmayabiliyor. İddialı ustalar bulmak gerekli diye düşünüyorum.


-------------
Peugeot 206 1.4 HDI 2004 X-Line



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net