Muhakkak ki hepimiz şimdiye kadar 2.el araç için yola koyulmuşuzdur. Araç alırken herkezin aşağı yukarı bildiği bazı şeyler vardır. Bu bilinenleri bir liste haline koyacak olursak tıpkı aşağıdaki gibidir. Aklınızda kalan bir madde bir gün çok işinize yarayabilir. İyi okumalar dilerim.
- Sahibinden araç almaya özen gösterin.
- Araca bakmaya gündüz gidin, mümkünse son anda haber verin.
- Aracı almaya tek başınıza gitmeyin.
- Motor ve şase numaralarını ruhsatla kontrol edin. Değişip değişmediğini anlamaya çalışın.
- Aracın frenine, vites topuzuna ve direksiyonuna bakın. Yıpranmamış
olması gerekir. Bence aracın kilometresinden daha önemli. Özellikle sert
kullanılan araçlarda fren çok ezilir.
- Kapı ve kaput derinliklerini kontrol ederek aracın orjinal renginde olup olmadığına bakın.
- Araç sahibinin mesleğini öğrenin. Ne kadar zenginse araca bakmak
için o kadar parası var demektir. Genç olmamasına dikkat edin.
- Kaporta parçalarının arasındaki boşluğa, far boşluğuna bakın, düzgün olup olmadığını kontrol edin.
- Aracın altını kontrol edin. Katalizör iptali olup olmadığına bakın. (Katalizör fiyatları ortalama 750+TL)
- Tek tek bütün donanımları kontrol edin. (ABS ve havayastığı çok önemli)
- Motor kaputunu açın, yağ sızması olup olmadığına bakın.
- Otomobile düz zeminde uzaktan bakın. Dengesini kontrol edin.
- Aracı soğukken rölantide çalıştırın. Düzensiz rölanti sağlıksız yada bakımsız motoru işaret etmektedir.
- Ağır bakım zamanı gelmiş araç alın yada serviste yapıldığını
kontrol edin. Her halükarda kendinizin yaptırması daha iyi olacaktır.
Yoksa çok daha fazla masraflara sebep olabilmektedir.
- Motor kayışlarını ve suyunu kontrol edin. Aracı sabit bekletin, altta sızma olup olmadığına bakın.
- Plastik mıknatıslarla kaportadaki macun durumunu anlayabilirsiniz.
- Aracın lastiklerini kontrol edin, 4 lastik 1000 TL’yi bulabilmektedir.
- Aracı kendi servisinde kilometre, kaporta ve kompresyon testleri yaptırın.
- Aracın boya durumunu yaşına göre değerlendirin.
- Sokabiliyorsanız dyno testine sokun, unutmayın %10′a kadar kayıp normaldir.
- Vites geçişlerini kontrol edin. Zorlanma yada bir bozukluk olup olmadığını kontrol edin.
- 1. vitese takın, el frenini çekin. Yavaşça gitmeye çalışın. Gidiyorsa el freni sorunludur.
- 4. vitese alın. Çok gaz vererek aracı kaldırmaya çalışın. Motor stop etmezse baskı balatanın durumu kötüdür.
- Rot ve balansı bozuk araç almayın, çünkü bozukluğunu bahane ederek başka sorunları saklıyor olabilirler.
- Düz yolda direksiyonu bırakarak ve fren yaparak kasa ve fren dengelerini kontrol edin.
- Eğer yeterince iyi şöför iseniz arabada sadece kendiniz kalarak
0-100 denemesi yapın. Yaşına göre %10′dan fazla kayıp normal değildir.
- Araç size göz kırpıyorsa en az yarım saat kullanın. Kullanırken
müziği kapatın ve araçtan gelen seslere dikkat edin. Unutmayın satıcı
size kötü arabayı bir kaç hile ile iyi gösterebilir fakat bu sesler
arabayı ele verecektir.
- Bozuk yoldan hızlı bir şekilde geçin. Araçtan gelen sesleri kontrol edin.
- Araç sahibi içinize sinmediyse vazgeçin, piyasa araba dolu, sonra pişman olmayın.
- Aracın fiyatı piyasasına göre ucuzsa çok daha fazla dikkat etmeniz gerekecektir.
- Aracı alırken temiz kağıdını, OGS borcunu vs. sorgulayın.
- Aracı alırken parayı ödemeden önce tarafsız bir otoparka parkedin.
- Yedek anahtarı isteyin.
- Parayı noterde sözleşmeyi imzalarken verin, erkenden vermeyin.
------------- Peugeot 1.6 XT 2001
|