Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

yakıt sorunu..fenalardayım :)

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 306
Forum Tanımlaması: 306, 1993'ten 2002'ye 309'u değiştiren küçük bir aile otomobilidir, ancak 2001'de 307 ile değiştirilmiştir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=14584
Tarih: 28 Mart 2024 Saat 13:32
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: yakıt sorunu..fenalardayım :)
Mesajı Yazan: cesva25
Konu: yakıt sorunu..fenalardayım :)
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2011 Saat 10:54
arkadaşlar 306 1.6 manuel 2001 model pejomu aldım allahın izniyle.. çok memnunum.. tek sıkıntım.. 600 krş yakıo hemde sakin kullanımda delircem....  arabanın ön tarafında yapmadığım işlem kalmadı .. yağı suyu kelebek boğazı temizliği enjeksion temizliği enjeksionlar sibob ayarı pejocuda pc ye bağlattım rolanti sorunu vardı o bile yapıldı..şanzımanı dahi indirttim :) ön takımı bile komple sıfırladım.. 2.100 tl masraf yaptım gene araba çok yakıyor anlamadım..lpg yok arabada.... son işlem olarak aracın hava filtre kutusundan ön tarafa doru gelen bi boru var ucu ördek ağzı gibi.. bende o yok.. açık hava filtresi vardı ..onu söktüm gene aynı.. şimdi  o hava borusunun siparişini verdim onu takıcam  orjinali bakalım gene yakacakmı... bu konuda bana yardım edin .. yoksa benzini döküp yakıcam cazibemi :)))



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Muhammet ÇAKIR
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2011 Saat 10:59

normaldir kardeşim benzinin litresi 4tlyı gectı :) motorda 1,6 olunca affetmez pek ama 600 kuruş cok fazla gıbı aracı yakacaksan benzin kullanma çok pahalı başka bi yakıtla yak Sırıtma



-------------
1998 VW GOLF 1.6 105 hp
Pati çeker yan veririz, Draga Kalkar Bmwlerle didişiriz. Polis ARKADAN sağa çek dedimi iner Paşalar gibi Cezamızı Yeriz..!!!


Mesajı Yazan: cesva25
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2011 Saat 11:09
:)) ya o işin şakasıda :)) napcam ben ? lpg deme sakın :)) ama 306 tının o ıvlemesi yokmu direksiyondayken yakıtı düşündürtmüyo :))) cidden 600 krş yakması normalmi sizce.. 1.6 böleyse gtı ne yakar kimbilir :))


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2011 Saat 11:11

cevsa25 şu yakıt hesaplamasını litre olarak yapsan daha iyi olacak çünki benzin fiyatları sürekli değişiyor buna bağlı olarak yakıtında artıyor ama aracın 100 km de yaktığı litre değişmediği için daha rahat hesap yapılır. Neyse

aracın 100 km de 13,95 litre yakıyor ki bu rakam çok yüksek. Benim aracım 307 1.6 otomatik bile 10,7 litre yakıyor. seninde 13,95 yerine 8-9 litre yakması gerektiğini tahmin ediyorum yani senin değişnle 0,34 tl ile 0,39 tl arası yakması lazım.
 
bu arada termostatı gösterdin mi arızalı olabilir? benim arızalıyken değiştirdiğimde yakıtım yaklaşık 2 litre kadar düşmüştü.
 
arızalımı değilmi diye merak ediyorsan bak bakalım hararet 90-95 derece arasındamı duruyor yoksa çok altına veya çok üzerinemi çıkıyor. Çünki araç en iyi 90 derecenin üzerinde yakar eğer motor soğuk kalırsa hararet hep düşükse yakıtın artar.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2011 Saat 11:13
Orjinalini yazan: cesva25 cesva25 Yazdı:

:)) ya o işin şakasıda :)) napcam ben ? lpg deme sakın :)) ama 306 tının o ıvlemesi yokmu direksiyondayken yakıtı düşündürtmüyo :))) cidden 600 krş yakması normalmi sizce.. 1.6 böleyse gtı ne yakar kimbilir :))
 
aracı cok mu sıkıstırıyorsun nedır??? veyahut bır bakımsızlık durumumu soz konusu acaba?
 
km de 60kr demek 100km de 14 LT demek yanı Göz Kırpma


Mesajı Yazan: tigerland
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2011 Saat 11:14
hesaplamanızın doğru olduğuna eminmisiniz. 60 Kr yaktığını nasıl tespit ettiniz oda önemli


Mesajı Yazan: cesva25
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2011 Saat 11:19
METİN ABİ KİMSE BANA BUNU DEMEDİ AAAAAAAAAA..ŞAŞIRDIM EVET ..ŞÖLEKİ HARERET GÖSTERGESİ SAKİN KULLANIYORUM SIKIŞTIRMIYORUM YANİ 3.000 DEVİRDE VİTES DEĞİŞTİRİRİM.. AMA O HARARET GÖSTERGESİ HEP  95-100 DE.. TERMOSTATIDA HİÇ GÖSTERMEDİM.. AMA BABAM DEMİŞTİ OĞLUM BAK BU HARARET 90 YADA ALTINDA OLMALI Bİ BAKITALIM DEMİŞTİ ..İŞTE BÜYÜK SÖZÜ DİNLEMEMENİN ZARARLŞARI.. TAMAM BEN TERMOSTATLA MÜŞİRİ DEĞİŞTİRİM.. EĞERKİ YAKIT DÜŞERSE METİN ABİ DİLE BENDEN  NE DİLERSEN... CECOLİ  SIKIŞTIRMIYORUM :)) O BENİ SIKIŞTIRIP DURU :)) HABİRE SU İÇER GİBİ  BENZİN İÇİO ABİ :))

ŞİMDİ SORUM ŞU.. TERMOSTAT KAÇLIK OLMALI YADA MÜŞİR KAÇLIK OLMALI TAVSİYE EDECEĞİNİZ Bİ ŞE VARMI BU KONUDA... YARINA HALLEDMEYE ÇALIŞÇAM ... VAY BEEEEE TERMOSTATA BAK OCAĞIMA İNCİR AĞACI  DİKECEK DESENİZE... :))


Mesajı Yazan: cesva25
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2011 Saat 11:22
ABİ 50 TL LİK BENZİN ALIYORUM KM SIFIRLIYORUM  80 KM DE BENZİN IŞIĞI YANIO :))) BÖLE HESAPLADIM... BUDA 0,625 KRŞ YAPAR.. KİMİ DENEMELERDE 0,666 KRŞ TA  ÇIKTI SONUÇ..


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2011 Saat 11:48
Orjinalini yazan: cesva25 cesva25 Yazdı:

METİN ABİ KİMSE BANA BUNU DEMEDİ AAAAAAAAAA..ŞAŞIRDIM EVET ..ŞÖLEKİ HARERET GÖSTERGESİ SAKİN KULLANIYORUM SIKIŞTIRMIYORUM YANİ 3.000 DEVİRDE VİTES DEĞİŞTİRİRİM.. AMA O HARARET GÖSTERGESİ HEP  95-100 DE.. TERMOSTATIDA HİÇ GÖSTERMEDİM.. AMA BABAM DEMİŞTİ OĞLUM BAK BU HARARET 90 YADA ALTINDA OLMALI Bİ BAKITALIM DEMİŞTİ ..İŞTE BÜYÜK SÖZÜ DİNLEMEMENİN ZARARLŞARI.. TAMAM BEN TERMOSTATLA MÜŞİRİ DEĞİŞTİRİM.. EĞERKİ YAKIT DÜŞERSE METİN ABİ DİLE BENDEN  NE DİLERSEN... CECOLİ  SIKIŞTIRMIYORUM :)) O BENİ SIKIŞTIRIP DURU :)) HABİRE SU İÇER GİBİ  BENZİN İÇİO ABİ :))

ŞİMDİ SORUM ŞU.. TERMOSTAT KAÇLIK OLMALI YADA MÜŞİR KAÇLIK OLMALI TAVSİYE EDECEĞİNİZ Bİ ŞE VARMI BU KONUDA... YARINA HALLEDMEYE ÇALIŞÇAM ... VAY BEEEEE TERMOSTATA BAK OCAĞIMA İNCİR AĞACI  DİKECEK DESENİZE... :))
 
Estafurullah.
 
termostat normal şartlarda motorun sıcaklığını hep 90 da tutar tabi 307 için öyle. 306 ların kaç olması lazım bilmiyorum.
 
inş termostatdandır mesela benim sakin kullanmama rağmen ortalamam 13,5 den aşağı inmiyordu, hararette hep 60-70 derecede idi bu yüzden motor 90 dereceyi yakalamak için hep zengin karışımda çalışıyor ve yakıt artıyordu. cem abi sağolsun farketti gittim değiştirdim şimdi 10,7 litreye kadar indi.
 
ayrıca sorun sade termostattan olmayabilir çünki eğer arızalı ise değiştirdiğinde senin aracın 5 litre fazla yakıyorsa 2,5 - 3 litre düşer diye tahmin ediyorum. değiştirde sonucu bizimle paylaş bakalım.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2011 Saat 11:53
Orjinalini yazan: cesva25 cesva25 Yazdı:

METİN ABİ KİMSE BANA BUNU DEMEDİ AAAAAAAAAA..ŞAŞIRDIM EVET ..ŞÖLEKİ HARERET GÖSTERGESİ SAKİN KULLANIYORUM SIKIŞTIRMIYORUM YANİ 3.000 DEVİRDE VİTES DEĞİŞTİRİRİM.. AMA O HARARET GÖSTERGESİ HEP  95-100 DE.. TERMOSTATIDA HİÇ GÖSTERMEDİM.. AMA BABAM DEMİŞTİ OĞLUM BAK BU HARARET 90 YADA ALTINDA OLMALI Bİ BAKITALIM DEMİŞTİ ..İŞTE BÜYÜK SÖZÜ DİNLEMEMENİN ZARARLŞARI.. TAMAM BEN TERMOSTATLA MÜŞİRİ DEĞİŞTİRİM.. EĞERKİ YAKIT DÜŞERSE METİN ABİ DİLE BENDEN  NE DİLERSEN... CECOLİ  SIKIŞTIRMIYORUM :)) O BENİ SIKIŞTIRIP DURU :)) HABİRE SU İÇER GİBİ  BENZİN İÇİO ABİ :))

ŞİMDİ SORUM ŞU.. TERMOSTAT KAÇLIK OLMALI YADA MÜŞİR KAÇLIK OLMALI TAVSİYE EDECEĞİNİZ Bİ ŞE VARMI BU KONUDA... YARINA HALLEDMEYE ÇALIŞÇAM ... VAY BEEEEE TERMOSTATA BAK OCAĞIMA İNCİR AĞACI  DİKECEK DESENİZE... :))
 
senın termostatında bır sorun yok guzel kardesım :)) baska yerlerde arayacagın problemını. bujılerıne baktırdın mı? aracın lambda sensorune bakmak gerek. ondan dolayı cok yakıyor olabılır.
 
aracın km sı nedır???
 
metının demek ıstedıgı acık kalırsa motor sogur. senınkınde soguma sorunu yok yanı :)) ama termostat degıstırmek ıstersen orjınalını alacaksın yıne aynı sekılde calısacak. 90-100 arası normaldır. benımkı senınkıne gore bıraz daha genıs aralıklı calısır. 85-100 arası...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2011 Saat 11:55
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

Orjinalini yazan: cesva25 cesva25 Yazdı:

METİN ABİ KİMSE BANA BUNU DEMEDİ AAAAAAAAAA..ŞAŞIRDIM EVET ..ŞÖLEKİ HARERET GÖSTERGESİ SAKİN KULLANIYORUM SIKIŞTIRMIYORUM YANİ 3.000 DEVİRDE VİTES DEĞİŞTİRİRİM.. AMA O HARARET GÖSTERGESİ HEP  95-100 DE.. TERMOSTATIDA HİÇ GÖSTERMEDİM.. AMA BABAM DEMİŞTİ OĞLUM BAK BU HARARET 90 YADA ALTINDA OLMALI Bİ BAKITALIM DEMİŞTİ ..İŞTE BÜYÜK SÖZÜ DİNLEMEMENİN ZARARLŞARI.. TAMAM BEN TERMOSTATLA MÜŞİRİ DEĞİŞTİRİM.. EĞERKİ YAKIT DÜŞERSE METİN ABİ DİLE BENDEN  NE DİLERSEN... CECOLİ  SIKIŞTIRMIYORUM :)) O BENİ SIKIŞTIRIP DURU :)) HABİRE SU İÇER GİBİ  BENZİN İÇİO ABİ :))

ŞİMDİ SORUM ŞU.. TERMOSTAT KAÇLIK OLMALI YADA MÜŞİR KAÇLIK OLMALI TAVSİYE EDECEĞİNİZ Bİ ŞE VARMI BU KONUDA... YARINA HALLEDMEYE ÇALIŞÇAM ... VAY BEEEEE TERMOSTATA BAK OCAĞIMA İNCİR AĞACI  DİKECEK DESENİZE... :))
 
Estafurullah.
 
termostat normal şartlarda motorun sıcaklığını hep 90 da tutar tabi 307 için öyle. 306 ların kaç olması lazım bilmiyorum.
 
inş termostatdandır mesela benim sakin kullanmama rağmen ortalamam 13,5 den aşağı inmiyordu, hararette hep 60-70 derecede idi bu yüzden motor 90 dereceyi yakalamak için hep zengin karışımda çalışıyor ve yakıt artıyordu. cem abi sağolsun farketti gittim değiştirdim şimdi 10,7 litreye kadar indi.
 
ayrıca sorun sade termostattan olmayabilir çünki eğer arızalı ise değiştirdiğinde senin aracın 5 litre fazla yakıyorsa 2,5 - 3 litre düşer diye tahmin ediyorum. değiştirde sonucu bizimle paylaş bakalım.
 
metınım senın ısını termostatla cozduk ama herkesde aynı sey olacak dıye bırsey yok. arkadasın aracında soguma yokkı :)))))
 
sende herkese termostatı soyluyorsun sımdı ama yanlıs yonlendırme yanı :) once soguma varmı onu sor yoksa termostatı ellemeye gerek yok yanı :))))))))


Mesajı Yazan: cesva25
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2011 Saat 12:05
HOPBALAAAAAAAAAAA..... BUJİLER SIFIR ORJİNALLERİYLE DEĞİŞTİRDİM..SIRF BU YÜZDEN... BEN GENEDE TERMOSTATI DEĞİŞTİRCEM.. EĞER YAKIT GENEDE DÜŞMESSE CECOLİ ÇÖZÜM SENDE NE YAP NE ET YARDIM ET BANA O ZAMAN... HARERETİN 90 GEÇMEMESİ LAZIM DEĞİLMİ... BEN BU GÜNE DEK HEP FİAT RENO KULLANDIM PEJHODA İLK ADIMIMI ATTIM ..BUNDAN SONMRADA PEJOLARDAN VAZ GEÇMEM.. AMA BU YAKIT SORUNUM ÇÖZÜLMESİ LAZIM DELİRCEM YOKSA... BUJİLER SIFIR YENİ TAKILDI HATTA DAHA SONRA ROLANTİ YÜZÜNDEN BAŞKA BİR USTAYA GİTTİM ODA ENJEKSİON TEMİZLİĞİ YAPTI... AMA GENE YAKIOR.. CECOLİ SENİN aracın lambda sensorune  BU NEDEMEK ABİ ANLAMADIM ??


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2011 Saat 12:05
206 1.6 16v 110 luk otomatik şanzıman, tam yarım depoydu en son doldurdum, tam 99 tl de tabanca attı 100 tl ye tamamlatıp bıraktım. bugün tam benzin aldığım noktada 257.5 km yapmış bu durumda km de 0,388.3 tüketimi var.Tabi benimki şuan çok sağlıklı bir ölçüm olmamakla beraber birazdan tekrar doldurturum bakalım 100 tl de tabanca atacak mı.O zaman aldığım litre fiyatı BP nin 4,25 di 23,5 litre üzerinden hesap edicem artık.


Mesajı Yazan: cesva25
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2011 Saat 12:06
ARAÇ 132 BİNDE DAHA ...ORJİNAL..


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2011 Saat 12:40
cem abi dikkatli okursan ilk mesajda sordum zaten 90-95 derecenin altındamı üstündemi diye.
 
1. mesajımda = arızalımı değilmi diye merak ediyorsan bak bakalım hararet 90-95 derece arasındamı duruyor yoksa çok altına veya çok üzerinemi çıkıyor. Çünki araç en iyi 90 derecenin üzerinde yakar eğer motor soğuk kalırsa hararet hep düşükse yakıtın artar.
 
2. measjımda = ayrıca sorun sade termostattan olmayabilir çünki eğer arızalı ise değiştirdiğinde senin aracın 5 litre fazla yakıyorsa 2,5 - 3 litre düşer diye tahmin ediyorum. değiştirde sonucu bizimle paylaş bakalım.
 
herşeyi yapmış ama tersmostatı yazmamış bende bildiğim kadar yardımcı olmaya çalışıyorum, ağanın eli öpülmezmiş buyur çöz bakalım (:


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: cesva25
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2011 Saat 13:04
bu termostatı kaçlık alıcam abi biri bişi desin hemen işlemlere başlıcam ... ve sonucu paylaşçam sizinle...


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2011 Saat 13:23
http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=14113&KW=306+termostat&title=306-hararetin-dmesi-termostat-deiimi" rel="nofollow -
cem abide 306 kullanıyor ama onun motor 1.8. termostat farkı varmıdır bilmiyorum burada ayrıntılı olarak var.
 
http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=14113&KW=306+termostat&title=306-hararetin-dmesi-termostat-deiimi" rel="nofollow - http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=14113&KW=306+termostat&title=306-hararetin-dmesi-termostat-deiimi


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2011 Saat 13:26
termostatlar farklı zaten. 1.4 ve 1.6 ların aynı, 1.8 ve 2.0 ın aynı :))


Mesajı Yazan: cesva25
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2011 Saat 14:07
anladım..bu durumda 89 luk termostat alıcam okey..teşekkür ederim .. inşşalh olay çözülür...


Mesajı Yazan: nurinuri58
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2011 Saat 14:59
Arkadaşlar bide benim soruma cevap alabilir miyim. yeni 2006 model 206 araba aldım 1.4 motor 102 bg tüplü. üzerinde 205-40-16 jant ve lastik var. yakıtı etkilediği söyleniyor. acaba ne kadar etkiler. 50tl lik tüp ile 210 220 km yol yapıyor şehir içi. ama ilçedeyim pek bi dur kalk yaptırmıyor. km de ortalama 240 kuruş gibi. sizce nasıll

-------------
bir nuri bir 206


Mesajı Yazan: cesva25
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2011 Saat 15:04
ÖPTE BAŞINA KOY KARDEŞİM :)) BENDE 195*55*15 JANT LASTİK VAR  ARABA 600 KRŞ YAKIO :)) BENİMKİ O YAKITI YAKSA ALLAH DERİM :)) HA ŞU BİR GERÇEK TAK 14 YADA 15 JANT SENİN YAKIT DAHADA DÜŞER ÇOK ARAŞTIRDIM EN İDEALİ 15 JANT..


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2011 Saat 15:08
Orjinalini yazan: nurinuri58 nurinuri58 Yazdı:

Arkadaşlar bide benim soruma cevap alabilir miyim. yeni 2006 model 206 araba aldım 1.4 motor 102 bg tüplü. üzerinde 205-40-16 jant ve lastik var. yakıtı etkilediği söyleniyor. acaba ne kadar etkiler. 50tl lik tüp ile 210 220 km yol yapıyor şehir içi. ama ilçedeyim pek bi dur kalk yaptırmıyor. km de ortalama 240 kuruş gibi. sizce nasıll
206'da öyle bir motor yok. 1,4 75HP olmasın?


Mesajı Yazan: dinoco
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2011 Saat 16:09
özür dilerim ama lastik ve jant ebatların nedir?
orjinel ebattır umarım


-------------
2002 xt bva otomatic 206
1.4 8v yalnızca benzinli :)


Mesajı Yazan: toprakk
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2011 Saat 16:35
Sorun beyinsel olabilir arkadaşım. aynı yakıtı benim aracımda yakıyordu. adanada yapıyorlar

-------------
2003 model 206


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2011 Saat 17:27
Bence hesaplama yöntemini değiştir. Böyle yakıt hesaplanmaz ki. Arabanı gittiği yolun yokuş durumuna göre bazen lamba erken yanar bazen geç yanar. Bir defalık depoyu dolduracaksın. (pompa otomatik atınca bıraktıracaksın) Sonra 100 km yol yapacaksın ve yeniden dolduracaksın (yine pompa otomatik atınca bıraktıracaksın) aradaki LT senin 100 km de kaç LT yaktığını gösterecek. Hem de en doğrusundan.
 
1.6 motor aracım var benzinde 38-43 kuruş arasında yakıyordu. Aracı ilk aldığım zamanlardı ki performansını test ettiğim çok olmuştur.
 
 
 
Orjinalini yazan: cesva25 cesva25 Yazdı:

ABİ 50 TL LİK BENZİN ALIYORUM KM SIFIRLIYORUM  80 KM DE BENZİN IŞIĞI YANIO :))) BÖLE HESAPLADIM... BUDA 0,625 KRŞ YAPAR.. KİMİ DENEMELERDE 0,666 KRŞ TA  ÇIKTI SONUÇ..


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2011 Saat 17:33

evet en sağlıklısı depoyu fulleyip sonra 100 km yapıp tekrar fullemek.



-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: cesva25
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2011 Saat 17:34
ok..önce şu termostatı bir değiştireyim.. paylaşıcam  çıkan sonucu.. herkese teşekkür ederim..


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2011 Saat 19:15
bujilerin markası nedir. yakıtının ne olursa olsun şehir içi 10 şehir dışı 6 olması gerekiyor. ben kışın 1.4  75 hp 206 ile devirli kullanma dur kalk ile 9 lt şehir içinde yakıyorum. 195.50.15 lastik çelik jant hava filtresi var.
 
birde 50 tl lik 100 tl lik benzinle yakıt hesaplanmaz.
 
1. depo fulllenir
2. 100 km yada depo bitene kadar araç kullanılır. (aynı benzincide fulle pompa atınca bırak)
3. depo tekrar fullenir arada alınan litre bölü yapılan kilometre  senin km de yaktığın değeri verir.
 


Mesajı Yazan: qqyyxx
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2011 Saat 22:25
Thumbs Up
Orjinalini yazan: mustafakirli mustafakirli Yazdı:

bujilerin markası nedir. yakıtının ne olursa olsun şehir içi 10 şehir dışı 6 olması gerekiyor. ben kışın 1.4  75 hp 206 ile devirli kullanma dur kalk ile 9 lt şehir içinde yakıyorum. 195.50.15 lastik çelik jant hava filtresi var.
 
birde 50 tl lik 100 tl lik benzinle yakıt hesaplanmaz.
 
1. depo fulllenir
2. 100 km yada depo bitene kadar araç kullanılır. (aynı benzincide fulle pompa atınca bırak)
3. depo tekrar fullenir arada alınan litre bölü yapılan kilometre  senin km de yaktığın değeri verir.
 


Mesajı Yazan: tugrahan
Mesaj Tarihi: 05 Mayıs 2011 Saat 01:02
benim araç bile benzinde o kadar yakmıyor 1.8 16 v
taş çatlasın şehir içi 45 kuruş      valla lpg taktırdım şimdi rahatım
hiç düşünme

bak sana bir örnek vereyim  5 ay önce   nevşehir - adana      km 285  toplam  şehir içi falan   590 km net  45 litre yakıt yaktım    yani  100 km de  7.6 litre yakmış  bugünkü benzin fiyatıyla
45 L x 4.30 tl =  193 tl 
1  hafta önce aynı yolu lpg ile yaptım  giderken fulldepo 32 litre ile gittim dönerken 21 litre daha aldım  nevşehire geldim gazım 1 kaç km sonra bitti  yani toplamda   53  litre lpg yaktım

32  litreyi  burdan 1.99 tl ye aldım  21 litreyi  otobanda shell den  2.30 dan aldım
32 L x  1.99 tl  = 64 tl        
21 L x  2.30 tl  = 50 tl      (küsürleri yazmıyorum
toplam          +___________
                           114  tl       
193 tl -  114 tl =  79 tl  kazanç  hesap bu kadar basit


-------------
PEUGEOT 306 XR 1.8 16v
brc my-11 lpg kit


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 05 Mayıs 2011 Saat 01:28
depoyu fulledim 268 km sonra yani yine tam yarım depo iken tekrar fulledim 97 tl de pompa attı 100 e tamamlattım 23,257 litre benzin yakmış hep şehir içi olmak kaydıyla.ilk litre fiyatı 4.25 son litre fiyatı 4.30. şimdi dikkatimi çekti de sağ olsun devletim 1 haftada yine iyi ötelemiş yine bize Sırıtma artık doğru yakıt hesabı bile yapamaz olduk. Bence KPSS yada Ünv sınavında matematik sorusu haline getirseler %40 öğrenci bu soruyu pas geçer.Eğer ki doğru hesaplayabildiysem 0,37 kuruş yakıyor km de.

-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 05 Mayıs 2011 Saat 11:09
Orjinalini yazan: monur monur Yazdı:

depoyu fulledim 268 km sonra yani yine tam yarım depo iken tekrar fulledim 97 tl de pompa attı 100 e tamamlattım 23,257 litre benzin yakmış hep şehir içi olmak kaydıyla.ilk litre fiyatı 4.25 son litre fiyatı 4.30. şimdi dikkatimi çekti de sağ olsun devletim 1 haftada yine iyi ötelemiş yine bize Sırıtma artık doğru yakıt hesabı bile yapamaz olduk. Bence KPSS yada Ünv sınavında matematik sorusu haline getirseler %40 öğrenci bu soruyu pas geçer.Eğer ki doğru hesaplayabildiysem 0,37 kuruş yakıyor km de.
 
100 km de 8,6 yakmışsın bence mükemmel değer. keşke bende 1,6 16 v alsaymışım.


Mesajı Yazan: cesva25
Mesaj Tarihi: 05 Mayıs 2011 Saat 11:26
ya millet sabah 4 tane parçaçıya gittim ikitelliye  ..şase numarasından parça arıolar  16 valf olan parçalar çıkıyor kaputu açıp motora bakıolar araba 8 valf diolar korktum hemen bayrampaşada ki pejo servisine gittim dedim abi durum bu baktılar ettiler araba 8 valf ruhsatla arabanın üzerindeki şase noda tutuo araba 1 ay öncede sıkıntısız geçti muayeneden... anlamadım gitti delircem ya .. acaba parçaçıların sisteminemi yanlış girildi şase no ?????? kafam allak bullak... napcam ben şimdi..


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 05 Mayıs 2011 Saat 11:44
ne arıyorsun kı sen soyle bakalım???


Mesajı Yazan: F-Eren
Mesaj Tarihi: 05 Mayıs 2011 Saat 11:45
Orjinalini yazan: mustafakirli mustafakirli Yazdı:

Orjinalini yazan: monur monur Yazdı:

depoyu fulledim 268 km sonra yani yine tam yarım depo iken tekrar fulledim 97 tl de pompa attı 100 e tamamlattım 23,257 litre benzin yakmış hep şehir içi olmak kaydıyla.ilk litre fiyatı 4.25 son litre fiyatı 4.30. şimdi dikkatimi çekti de sağ olsun devletim 1 haftada yine iyi ötelemiş yine bize Sırıtma artık doğru yakıt hesabı bile yapamaz olduk. Bence KPSS yada Ünv sınavında matematik sorusu haline getirseler %40 öğrenci bu soruyu pas geçer.Eğer ki doğru hesaplayabildiysem 0,37 kuruş yakıyor km de.
 
100 km de 8,6 yakmışsın bence mükemmel değer. keşke bende 1,6 16 v alsaymışım.

valla bu yakıt işini bi anlayamadım gitti. bende de 1,6 16v 110luk motor var otomatik ışık yanınca 100tl'lik benzinimi alırım km'yi sıfırlarım daha istanbul trafiğinde 250km'nin altına düştüğünü bilmem 250-300km arası yol yaparım hesabı siz yapın artık. 1,6 16v 110hp motor gayet ideal bence 1,4ler daha fazla yakıyor kim ne derse desin.
ayrıca 306lar o kadar yakıyormu? 2,0 135hp 306 alma düşüncem var 15lt^den aşağı yakmaz sizin bu yorumlara göre. 15lt benim patronumun 2011 porsche cayenne 3,0 V6 bile yakmıyor ne yaptınız siz ya???
10 litre civarı tüketimler normal 7-10 litre arası motora sürüşe aracın kondüsyonuna göre oynar bence fazlası fazla derim ben...


-------------
Fatih Eren (1983)
Mühendis, İstanbul, Aslan Galatasaray
2003 206 XT 1,6 16V BVA Şeytan Kırmızı + Sunroof
A Rh -


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 05 Mayıs 2011 Saat 11:50
zaten bu arkadasın aracında bır anormallık var zaten :)) fakat senın soyledıgın porsche takı motor dızel olmasın??? benzınlı makıne ıle o koskoca kasanın sehır ıcınde 15lt ıle gezmesını beklemem sahsen. ıddıa da etmem tabı. kalabalıga gırmıyordur sakın gıdıyordur vs


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 05 Mayıs 2011 Saat 12:34
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

ne arıyorsun kı sen soyle bakalım???
 
galiba termostat arıyor.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 05 Mayıs 2011 Saat 12:54
metınım sende taktın termostat ısıne heeeee :)) ya sana gecen gun mu yoksa dunmu bırsey soyledım atlamıssın galıbaaa :))
 
termostat arızası varsa termostat degısır. bu arkadasın termostatı arızalı degıl kı :DD


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 05 Mayıs 2011 Saat 13:02
abi dün sen buji falan demişsin arkadaşda onlara baktırdım ama bi termostat kaldı onada bakacam diyordu bugünde yazdığına göre tersmostat arıyordur dedim bende.

-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 05 Mayıs 2011 Saat 13:08
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

abi dün sen buji falan demişsin arkadaşda onlara baktırdım ama bi termostat kaldı onada bakacam diyordu bugünde yazdığına göre tersmostat arıyordur dedim bende.
 
tamam ben senın dedıgını anladımda sen benım sana ıthafen yazdıgımı okumadın mı? termostat bozuksa ısı duser. ısı dusmedıgını yazmıs arkadas. o zaman termostat saglam yanı..
 
tekrar soyluyorum senın aracında termostatla ve ayarla yakıt ısını cozduk ama herkesde boyle olacak dıye bırsey yok yanı. dıkkat edıyorum cok yerde termostat ısını soyluyorsun ama once sor bakalım ısı dusuyormu??? dusmuyorsa termostatı degısmenın bır anlamı yok yanı. anlastık mı ??? Göz Kırpma


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 05 Mayıs 2011 Saat 13:55

ben seni anladım da sen beni anlamadın. ben ondan olabilir ama o olsa bile en fazla 3 litre düşer senin 5 litre fazlan var başka problemin olabilir dedim.

tekrar söylüyorum arkadaşda herşeyi yaptırmış bi termostata baktırmamış bu yüzden bi ihtimal termostat arayışına girdi anladın mı abi.
 
zaten arkadaş 95-100 den aşağı inmiyor diyince ozaman termostattan olmayabilir diye devam ettim. en baştan okumanı tavsiye ediyorum. ;) 


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: cesva25
Mesaj Tarihi: 05 Mayıs 2011 Saat 14:52
arkadaşlar içim dışım usta oldu oraya bayıl buraya bayıl delircem..sabah ustadaydım öğlene kadar..sonra cecoliyi aaradım cepten sağolsun yardımcı oldu ..kafama bir iki şet takıldı  pispirikliyim çok... bastım gittim başka bir ustaya termostadı kontrol ettirmeye..abi bişe çıkmadı sağlammış ya.. delircem... şimdi şöleki benim arabamda aldığımda açık hava filtresi vardı.. hava filte kusuna ufak bi yassı hortum takmışlar ucunada hava filtresi takmışlar ama ..resmen ar acele çakma yapılmış bişe bende alır almaz arabayı söktüm onu sonra araba 600 krş yaktığını farkettim... arabayı bakıma soktum yapılan işlemler bunlar... yağ-su-ateşleme bobini-bujiler-sibob ayarı-benzin filtresi-hava filtresi-yağ filtresi-amartisörler-askı rotları-balatalar-enjeksion temisliği-kelebek boğazı temisliği-bilgi,sayara bağlanarak yapılan ayarlar.. ve bu günde gittim termostata baktırdım o da sağlam çıktı ve hepsi orjinal yan sanayi değil... arabaya  bu sabah ışık yanarken 20 tl lik benzin aldım esenlerden bastım ikitelli ordan çıktım gene esenler ışık yandı... acaba hava filtresi borusu yok o yüzdenmi anlamadım.. cumartesi günü yada pazartesi günü gelicek 3 parçayı buldum son 2 parçayı bekliorum eğer onu taktığımda bu yakıt olayı çözülmesse ben bittim... resmen sinirden oturup ağlıcam ya..


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 05 Mayıs 2011 Saat 15:05

aracı peugeot efeye gösterdin mi?



-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 05 Mayıs 2011 Saat 15:06
tamam metınım anlastık Sırıtma
 
ersın kardess lambda veya dıs hava ısı musuru acaba yanlıs deger olcuyor olabılır mı??? arıza tespıt cıhazına baglandı mı arac??


Mesajı Yazan: cesva25
Mesaj Tarihi: 05 Mayıs 2011 Saat 16:07
abi bağlandı tespit cihazına sorun yok.... efesinden tut o sanayideki ikitellideki bütün parçaçılara gittim yok özellikle bu meşhur efe bile bir şey yapamadı hayretler içerisindeyim....
şimdi arkadaşlar  sonuç olarak şöyle bir şey çıktı  biraz önce pejo berkeyi aradım aynen bunları aradım.. adamlar şöle bişe dedi  aracın 16 valf şase nodan söledi servis şimdi.. ama aracımddaki hava filtre sistemi değitirlmiş.. yarın sabah 8:30 da berkeye gidicem özellikle görmek istediler... anlattıklarıma istinaden onlarında kafası karıştı  ama içimden bir ses yarın bu konu çözülecek gibi görünüyor... yarın berkeden gelince son durumu paylaşıcam herkesle .... biraz tuzlu olucak ..gene girdi kredi kartına :) pufffffffffffffff.....


Mesajı Yazan: cesva25
Mesaj Tarihi: 05 Mayıs 2011 Saat 16:10
yakıcam bu gezegeni.. Sırıtma sırf bu yakıt konusu yüzünden arabayı modifiye yapamadım yaWall bütün paralar gittiği gibi kredi kartına kadar girdik :))) du bakalım yarın inşşallah  allah büyüktür çözülcek bişese kurtulcam bu dertten...


Mesajı Yazan: burakdmr
Mesaj Tarihi: 05 Mayıs 2011 Saat 16:22
bende 1.4 16valf kullanıyorum.. artvinden samsuna gittim gidişte benzinle 600 km uzaklık 130 tl benzin yaktı... Samsunda tüp taktırttım 90 liraya aynı yolu geri döndüm :))

-------------
2008 Peugeot Comfort 1.6 HDİ 90 Hp


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 05 Mayıs 2011 Saat 17:09
Hoca gel biz seninle lpg taktıralım, hem belki ikimiz gidersek indirim de yaparlar... Ağlama


Mesajı Yazan: cesva25
Mesaj Tarihi: 05 Mayıs 2011 Saat 17:46
ŞU YARIN Bİ NETLEŞSİN BAKALIM... SONUÇ NE OLCAK...SONRASINI DÜŞÜNCEM...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 05 Mayıs 2011 Saat 20:01
arkadaslar hıc ugrasmayın gelın 2 nızın aracına da lpg takalım tertemız bının gıdın :))  sonra taktırmadıgınız gunlere yanacaksınız...
 
ıstersenız benım aracı gelın gorun ondan sonra fıkrınız degısır :DD ama benım arabayı sıze vermem pesın pesın soylıyımm :DDD


Mesajı Yazan: F-Eren
Mesaj Tarihi: 05 Mayıs 2011 Saat 20:14
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

zaten bu arkadasın aracında bır anormallık var zaten :)) fakat senın soyledıgın porsche takı motor dızel olmasın??? benzınlı makıne ıle o koskoca kasanın sehır ıcınde 15lt ıle gezmesını beklemem sahsen. ıddıa da etmem tabı. kalabalıga gırmıyordur sakın gıdıyordur vs

evet cecoli araç dizel tabi ki ama yine de kendi sınıfında range rover vs. ile kıyaslarsan porsche yakıt olarak çok iyi. gerçi 306 ile yarışıyor baksana :)


-------------
Fatih Eren (1983)
Mühendis, İstanbul, Aslan Galatasaray
2003 206 XT 1,6 16V BVA Şeytan Kırmızı + Sunroof
A Rh -


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 05 Mayıs 2011 Saat 20:34
Orjinalini yazan: fearmutlu fearmutlu Yazdı:

Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

zaten bu arkadasın aracında bır anormallık var zaten :)) fakat senın soyledıgın porsche takı motor dızel olmasın??? benzınlı makıne ıle o koskoca kasanın sehır ıcınde 15lt ıle gezmesını beklemem sahsen. ıddıa da etmem tabı. kalabalıga gırmıyordur sakın gıdıyordur vs

evet cecoli araç dizel tabi ki ama yine de kendi sınıfında range rover vs. ile kıyaslarsan porsche yakıt olarak çok iyi. gerçi 306 ile yarışıyor baksana :)
 
sen oyle dıyınce ılk anda benzınlı oldugunu dusundum ve ıcımden "hadı canım" dedım yanı :)))
 
benzınlı bır cayenne 15 lt ıle sehır ıcı gezmesı bıraz hayal. 20 ltye dogru yaklasabılırse ıyıdır yanı. 15lt mazot yakıyorsa aynı guctekı benzınlı motor lıtresel olarak %60-70 orandan gıdersen yıne 22-23 lt cıvarı yakar :))


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 05 Mayıs 2011 Saat 22:37
Cem abi şaka maka senden bi ricam bana detaylı bi bilgi ver bi zahmet yaaa...
Bu atiker kaça patlar, 7 haziranda muayene var işlemler nelerdir falan en son da açık adresini verirsen çok iyi olur... dilersen buradan yaz ya da daha önce bu konuda verilmiş bilgi varsa beni yönlendir yada özel mesaj at nasıl uygunsa sana... Bu muayene gelmeden sağlam bi düşüneyim...
Teşekkür ediyorum şimdidenn...


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 05 Mayıs 2011 Saat 22:49
Orjinalini yazan: cafridion cafridion Yazdı:

Cem abi şaka maka senden bi ricam bana detaylı bi bilgi ver bi zahmet yaaa...
Bu atiker kaça patlar, 7 haziranda muayene var işlemler nelerdir falan en son da açık adresini verirsen çok iyi olur... dilersen buradan yaz ya da daha önce bu konuda verilmiş bilgi varsa beni yönlendir yada özel mesaj at nasıl uygunsa sana... Bu muayene gelmeden sağlam bi düşüneyim...
Teşekkür ediyorum şimdidenn...
 
valla lpg konusunda usta faktörü çok önemlidir. eğer taktıracaksan çok şanslısın tam adamını buldun. ben cem abi ile lpg taktırdıkdan sonra tanıştım ve cem abiden öğrendiklerimden sonra neden daha önce tanışmadığıma pişmanım (:


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 05 Mayıs 2011 Saat 22:56
 
valla lpg konusunda usta faktörü çok önemlidir. eğer taktıracaksan çok şanslısın tam adamını buldun. ben cem abi ile lpg taktırdıkdan sonra tanıştım ve cem abiden öğrendiklerimden sonra neden daha önce tanışmadığıma pişmanım (:
[/QUOTE]
 
Biliyorum hocam saolsun buradaki abilerim özellikle de cem abi her türlü yardımda bulunuyor...
Kesin kararımı verirsem, peder bey de illede şurda taktır kazıklarlar seni diye tutturmazsa cem abinin kapısını tıklatıcam :)


Mesajı Yazan: Platinium
Mesaj Tarihi: 07 Mayıs 2011 Saat 18:59
Selamlar bende aranıza yeni katıldım cesva25 yalnız değilsin net bir ölçüm yapmadım ama benmkide dediğin kadar yakıyo net bir ölçüm yapıp ondan sonra artık bir çaresine bakıcam olmadı taktırıcam lpg'yi :))

-------------
306 platinium 1.6 2000 Benzin


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 07 Mayıs 2011 Saat 19:26
Orjinalini yazan: Platinium Platinium Yazdı:

Selamlar bende aranıza yeni katıldım cesva25 yalnız değilsin net bir ölçüm yapmadım ama benmkide dediğin kadar yakıyo net bir ölçüm yapıp ondan sonra artık bir çaresine bakıcam olmadı taktırıcam lpg'yi :))
 
forum kurallarımız geregı konulara mudahıl olmadan evvel senı bır tanımamız lazım. yenı konu acarak kendını tanıtırsan sevınırızz :)) 


Mesajı Yazan: cesva25
Mesaj Tarihi: 11 Mayıs 2011 Saat 16:20
bence tanıt kendini yoksa benim gibi son uyarıyı görünce napcanı şaşırırsın :) Sırıtma


Mesajı Yazan: cesva25
Mesaj Tarihi: 11 Mayıs 2011 Saat 16:29
cecoli senin araba 1,8 lpg de ne yakıyor..ve lpg olarak bana neyi tavsiye edersin... şu fransadan parçalar gelsin yakıt değişmesse  son çarem lpg taktırcam...Sırıtma


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 11 Mayıs 2011 Saat 16:41
sonucu bende merak ediyorum,

-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: cesva25
Mesaj Tarihi: 11 Mayıs 2011 Saat 17:06
Platinium dostum acaba senin aracın motorla benimkisi aynımı ???..daha öncede sölemiştim benimkisi 100 beygirlik olan  90 beygirliğin hava filtre tertibatını takmışlar.. bende onu söktürüp 100 beygirlik olan hava filtre tertibatını taktırcam... fransadan gelmesini bekliorum bir takım parçaların... pejo berke kesinlikle yakıt değişecek die idda ediyor... bakıcaz.. hatta adam daha ileri gitti senin aracın hava tertibatını neden değiştirdikleri ortada dedi bende şaşırdım.. neden dediğimde bana  arac daha seri olsun diye yapmışlar dedi..şaşırdım kaldım  ne alaka anlamadım.. neyse işin özü orjinal hava filtre tertibatının takılmasına az kaldı bakalım... yani eğer senin motorda aynen benimkisi gibi ise yakıt konusunu bekle ben bi yaptırayım eğer bir değişiklik olmaz ise  motoru indirtcem :) kafaya koydum Sırıtma 


Mesajı Yazan: cesva25
Mesaj Tarihi: 11 Mayıs 2011 Saat 17:07
bide şu nickimi acil değiştirmem lazım Sırıtma yardım plase


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 11 Mayıs 2011 Saat 17:08
Orjinalini yazan: cesva25 cesva25 Yazdı:

cecoli senin araba 1,8 lpg de ne yakıyor..ve lpg olarak bana neyi tavsiye edersin... şu fransadan parçalar gelsin yakıt değişmesse  son çarem lpg taktırcam...Sırıtma
 
sehır ıcı kullanımım 10-11lt arası gıbı :)) uzun yolda 7.5 a kadar dustugumde oldu. devamlı 90 la da ben gıdemıyorum zaten.  basarsam gıdıyor tabı :))


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 11 Mayıs 2011 Saat 17:09
Orjinalini yazan: cesva25 cesva25 Yazdı:

Platinium dostum acaba senin aracın motorla benimkisi aynımı ???..daha öncede sölemiştim benimkisi 100 beygirlik olan  90 beygirliğin hava filtre tertibatını takmışlar.. bende onu söktürüp 100 beygirlik olan hava filtre tertibatını taktırcam... fransadan gelmesini bekliorum bir takım parçaların... pejo berke kesinlikle yakıt değişecek die idda ediyor... bakıcaz.. hatta adam daha ileri gitti senin aracın hava tertibatını neden değiştirdikleri ortada dedi bende şaşırdım.. neden dediğimde bana  arac daha seri olsun diye yapmışlar dedi..şaşırdım kaldım  ne alaka anlamadım.. neyse işin özü orjinal hava filtre tertibatının takılmasına az kaldı bakalım... yani eğer senin motorda aynen benimkisi gibi ise yakıt konusunu bekle ben bi yaptırayım eğer bir değişiklik olmaz ise  motoru indirtcem :) kafaya koydum Sırıtma 
 
guzel kardesım senın katalıtık konvertorun tıkalı olmasın yaaa :))))))) aracın km sı neydı soyledıysende hatırlayamadım ?????


Mesajı Yazan: cesva25
Mesaj Tarihi: 11 Mayıs 2011 Saat 17:27
132 bin km  ??? eğer öle bişi varsa ne beni uğraştırıyon abi  sırf bu yüzden etmeğim masraf kalmadı :))


Mesajı Yazan: cesva25
Mesaj Tarihi: 11 Mayıs 2011 Saat 17:44
evet cecoli bi açıklama bekliorum..ne demek şimdi bu bahsetsene öğrenelim...o dediğin katalitik sobası gibi ismi olan şey araca çokmu yakıt yaktırır..anlatsana hacı Sırıtma


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 11 Mayıs 2011 Saat 17:54

Dünyada ve ülkemizdeki milyonlarca araç hava kirliliğinin kaynaklarından birini oluşturuyor. Özellikle kalabalık şehirlerde, http://www.bilgiustam.com/egsoz-nedir-nasil-calisir/" rel="nofollow - egsoz gazlarının yaşam kalitesini düşürdüğü aşikar. Bu problemi azaltmak için araçlarda 1975 yılından

itibaren http://www.bilgiustam.com/katalitik-konverter-nedir-nasil-calisir/" rel="nofollow - katalitik konverter ler kullanılmaya başlanmıştır. Katalitik konverter otomobilin egsoz

çıkış borusuna bağlanan ve zararlı gaz emisyonunu azaltan bir çelik kutu şeklindeki elemandır.

Son derece basit bir yapısı olan cihaz, çok önemli bir görev üstlenmekte ve havaya salınan

zararlı gazları büyük ölçüde engellemektedir.

Günümüz araçlarda http://www.bilgiustam.com/motorlarda-yanma-odalari-ve-ozellikleri/" rel="nofollow - yanma odası na giren hava-gaz karışım oranları mümkün olduğnca

optimum seviyede tutularak, emisyonlar azaltılır. Bu aracın motor devri göz önüne alınarak yanma odasına alınan hava ve yanabilecek
yakıt miktarı hesaplanarak, bilgisayar kontrollü olarak işletilir. Bu sayede zararlı olan
yanmamış gaz miktarı azaltılmış olur.Daha sonra katalitik konterverde bu gazlar çeşitli
reksiyonlara girerek neredeyse tamamen zararsız hale getirilerek http://www.bilgiustam.com/atmosfer-nedir-katmanlari-nelerdir/" rel="nofollow - atmosfer e salınırlar.

Bir otomobilden çıkan gaz emisyonları şunlardır:

  • Nitrojen Gazı(N2) – Atmosferdeki havanın %78′ini oluşturan bu gaz, direkt olarak dışarı atılır. Zararsızdır.
  • Karbondioksit Gazı(CO2) – Yanma sonrası oluşan ürünlerden birisidir. Karbon atomları havadaki oksijenle
  • birleşerek oluşur. Havada %21 oranında bulunur. Fazlası zararlıdır. Oksijeni tutucu özelliği olduğundan fazlası oksijenin yayılmasını ve
  • havada hissedilmesini engeller.
  • Su Buharı(H2O) – Yine yanma sonrası oluşan ürünlerden birisidir. http://www.bilgiustam.com/gelecegin-yakiti-hidrojen/" rel="nofollow - Hidrojen in oksijenle kimyasal bağ yaparak su buharı oluşturması şeklinde gerçekleşir. Zararsızdır.

Yukarıdakiler temel gazlar olup doğrudan dışarı atılırlar. Katalitik konverterin devreye girdiği ve engellediği gazla ise şunlardır:

  • Karbonmonoksit(CO) – Renksiz ve kokusuz çok zararlı zehirli bir gazdır.
  • Hidrokarbonlar ve Uçucu Organik Bileşikler(VOCs) – Yanmamış yakıt ve dumanı oluşturan buharlaşmış gaz parçacıklarından oluşurlar. Zehirleyici etkileri vardır.
  • Nitrojenoksit(ler)(NO ve NO2 şeklinde iki tip olup NOx olarak gösterilirler) – Havadaki kirli sis http://www.bilgiustam.com/bulut-nedir-bulut-cesitleri-ve-ozellikleri/" rel="nofollow - bulut u ve http://www.bilgiustam.com/asit-yagmurlari-nedir-nasil-olusur-etkileri-nelerdir/" rel="nofollow - asit yağmur larının kaynağıdır. İnsanların sinir sistemi ve
  • mukus zarları üzerinde etkili ve zararlıdır.

http://www.bilgiustam.com/resimler/2008/04/katalitik_konverter2.jpg" rel="nofollow -

http://www.bilgiustam.com/resimler/2008/04/katalitik_konverter2.jpg" rel="nofollow">katalitik_konverter2.jpg

http://www.bilgiustam.com/resimler/2008/04/katalitik_konverter3.jpg" rel="nofollow -

http://www.bilgiustam.com/resimler/2008/04/katalitik_konverter3.jpg" rel="nofollow">katalitik_konverter3.jpg

Katalitik konverter içerisinde iki tür katalik görev yapar; bunlar redüksiyon kataliti ve oksidasyon katalitidir. Konverter içerisinde alüminyumoksit, platinyum ve

rodyum bulunur.
Bu kimyasallar reaksiyona girerek artık gaz içerisindeki karbonmonoksit, hidrokarbon ve NOx’leri su buharı ve karbondioksite çevirirler.

Redüksiyon Kataliti: Platinyum ve rodyumu kullanarak NOx emisyonunu düşürmeye yardımcı olurlar. NO ve NO2 molekülleri katalite girdiğinde, katalit nitrojeni

tutar ve oksiyen serbest kalır. Serbest kalan oksijen O2, nitrojen ise başka bir nitrojen atomuyla birleşip N2 oluştururlar.

Reaksiyon şöyledir: http://www.bilgiustam.com/resimler/2008/04/r1.JPG" rel="nofollow">r1.JPG

Oksidasyon Kataliti: Katalitik konverterdeki ikinci basamaktır. Yanmamış karbon ve karbonmonoksiti platinyum ve alüminyuoksitlerle reaksiyona girerek birleştirirler.

Reaksiyon şöyledir: http://www.bilgiustam.com/resimler/2008/04/r2.JPG" rel="nofollow">r2.JPG


http://www.bilgiustam.com/resimler/2008/04/katalitik_konverter4.jpg" rel="nofollow">katalitik_konverter4.jpg
Katalitik konverterin kesit görünüşü




-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 11 Mayıs 2011 Saat 18:01
anlamayan varsa sormasın bende anlamadım Embarrassed

-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: cesva25
Mesaj Tarihi: 11 Mayıs 2011 Saat 18:37
ShockedShockedShockedShockedShockedShockedShockedShockedShockedShockedShockedShockedShockedShockedShockedShockedShockedShockedShockedShockedShockedShockedShockedShockedShockedShockedShockedShockedShockedShockedShockedShockedShockedShockedShockedShockedShockedShockedShockedShockedShockedShockedShockedShockedShockedShockedShockedShockedShockedShockedShockedShockedShockedShockedShockedShockedShockedShockedShockedShockedShockedShocked
eeeeeeee metincim kısaca ne demek istedin Sırıtma 


Mesajı Yazan: cesva25
Mesaj Tarihi: 11 Mayıs 2011 Saat 18:37
abi formule bak ya resmen matematik Sırıtma  http://api.viglink.com/api/click?format=go&key=a39e83bdb76aa44f27b4c72beb7fbe31&loc=http%3A%2F%2Fforum.peugeotturkey.com%2Fforum_posts.asp%3FTID%3D14584%26PID%3D216084%23216084&v=1&libid=1305128246245&out=http%3A%2F%2Fwww.bilgiustam.com%2Fresimler%2F2008%2F04%2Fr1.JPG&ref=http%3A%2F%2Fforum.peugeotturkey.com%2Fforum_posts.asp%3FTID%3D14584%26PN%3D5%26title%3Dyakt-sorunufenalardaym&title=yak%C4%B1t%20sorunu..fenalarday%C4%B1m%20%3A%29%20-%20Peugeot%20T%C3%BCrkiye%20Forumlar%C4%B1%20-%20Sayfa%205&txt=%3CIMG%20title%3Dr1.JPG%20alt%3Dr1.JPG%20src%3Dhttp%3A%2F%2Fwww.bilgiustam.com%2Fresimler%2F2008%2F04%2Fr1.JPG%20border%3D0%3E" rel="nofollow">r1.JPG


Mesajı Yazan: cesva25
Mesaj Tarihi: 11 Mayıs 2011 Saat 18:39
bu katalitik sobasının  allah cezasını versin Sırıtma nası bir yaratıktır böle yahu Sırıtma eğer haketten benim araç bu yüzden yakıyorsa bildiğim bütün güzel sözleri ben sayarım bu katalitiğe Sırıtma


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 11 Mayıs 2011 Saat 20:38
katalık konvertor = katalıtık donusturucu demektır.
 
yanı motordan cıkan egzoz gazı ıcındekı maddeler bu parca ıcınden gecerken kımyasal reaksıyona sokularak daha zararsız hale getırılıp dogaya bırakılmasını saglar. bır nevı fıltrasyon ıslemı gıbıdır. zamanla bu fıltre tıkanmaya baslar ve otomatıkman egzoz gazı cıkısına engel olmaya baslar. bu durumda arac cekısten dusmekle beraber yakıtı artar....
 
bu katalıtık konvertor sokulurse arac dogayı daha fazla kırletmıs olur... onun yanısıra katalıtık konvertor sokuldugunde muayeneden gecememe gıbı bır durumda var. yalnız bu durum heryerde aynı olmayıp sacma bır sekılde degıskenlık var.
 
bazısı gecıyor bazısı gecmıyor dıyor. arkadasım ıstanbulda buyukcekmece tarafında tuvturk te calısıyor. ona telefon actım gecemez dedı. bende bır anlam veremedım yanı :((((((((
 
sozun ozu bu ıste


Mesajı Yazan: cesva25
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2011 Saat 09:47
o zaman benim katalitikte sıkıntı yok.. niye dersen çekişte düşme yokki araba 4 bin devirde 170 diyor ???? ha dersenki çekişten düşmese bile yaktırır diosan baktırayımmı cecoli ??


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2011 Saat 10:05
Orjinalini yazan: cesva25 cesva25 Yazdı:

o zaman benim katalitikte sıkıntı yok.. niye dersen çekişte düşme yokki araba 4 bin devirde 170 diyor ???? ha dersenki çekişten düşmese bile yaktırır diosan baktırayımmı cecoli ??


Yine ayni muhabbet baslamasin lutfen. 4000 devirde 170 demesinle cekisin ne alakasi var. Cekisin iyi olsa 170'i 3000 devirde mi gorecektin?


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2011 Saat 10:13
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Orjinalini yazan: cesva25 cesva25 Yazdı:

o zaman benim katalitikte sıkıntı yok.. niye dersen çekişte düşme yokki araba 4 bin devirde 170 diyor ???? ha dersenki çekişten düşmese bile yaktırır diosan baktırayımmı cecoli ??


Yine ayni muhabbet baslamasin lutfen. 4000 devirde 170 demesinle cekisin ne alakasi var. Cekisin iyi olsa 170'i 3000 devirde mi gorecektin?
  SırıtmaSırıtmaSırıtmaSırıtmaSırıtmaSırıtmaSırıtmaSırıtmaSırıtmaSırıtmaSırıtmaSırıtmaSırıtma evet aynı muhabbet baslamasın :)


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2011 Saat 10:18
Orjinalini yazan: cesva25 cesva25 Yazdı:

o zaman benim katalitikte sıkıntı yok.. niye dersen çekişte düşme yokki araba 4 bin devirde 170 diyor ???? ha dersenki çekişten düşmese bile yaktırır diosan baktırayımmı cecoli ??
 
bır baktır bakalım. fabrıkanın onerısıne gore 80.000 km de degısmesı gereken bır katalıtık konvertoru bız tıkanıncaya kullanıyoruz tabı :))
 
ama 4 te 170 yapıyor olmasıda tıkanık olmadıgını ıfade etmeyebılır yanı...
 
 


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2011 Saat 10:29

bencede alakası yok,

misal hep dikkat ediyorum benim araç 4. vites 3000 devirde hep 110 da gidiyor ama araçda yük varken de 4. vites 3000 devirde 100 le gidiyor :D
 
devir aynı, vites te aynı, hız niye farklı.
 
bu yüzden 4000 de 170, 5000 de 210 gibi ifadelerle anlaşabileceğini sanmıyorum.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2011 Saat 10:31
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

bencede alakası yok,

misal hep dikkat ediyorum benim araç 4. vites 3000 devirde hep 110 da gidiyor ama araçda yük varken de 4. vites 3000 devirde 100 le gidiyor :D
 
devir aynı, vites te aynı, hız niye farklı.
 
bu yüzden 4000 de 170, 5000 de 210 gibi ifadelerle anlaşabileceğini sanmıyorum.


Yapma Metin vurdun beni Wall
Cecoli, sana havale.


Mesajı Yazan: cesva25
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2011 Saat 11:35
Bİ DAKKA ŞİMDİ ....BEN BİLMEDİĞİM BİR KONU HAKKINDA FİKİRLERİNİZİ SORDUM BU 1.... 2 NCİSİ 4000 DEVİRDE 170 YAPIYORUM DERKEN ŞUNU KASTEDDİM.. YANİ ARABANIN GAZ YİYİŞİ GÜZEL ÇEKİŞİNDE SORUN YOK BUNU SÖYLEMEK İSTEDİM .. YANİ 3000 DEVİRDE ŞÖLE 5000 DEVİRDE ŞÖLE YAPARIM EDERİM VBASARIM MAKASLARIM EZERİM GEÇERİM DİYE BİR İDDAM YOK BÖYLE KENDİMİ ÜSTLERDE GÖRÜP HAVALANAN TİPLERDEN DEĞİLİM.... ŞUNU SÖYLEMEM GEREKİRSE ...KIRILDIM HAKETTEN ÜZÜLDÜM ARKADAŞLAR.....


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2011 Saat 11:39
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

bencede alakası yok,

misal hep dikkat ediyorum benim araç 4. vites 3000 devirde hep 110 da gidiyor ama araçda yük varken de 4. vites 3000 devirde 100 le gidiyor :D
 
devir aynı, vites te aynı, hız niye farklı.
 
bu yüzden 4000 de 170, 5000 de 210 gibi ifadelerle anlaşabileceğini sanmıyorum.


Yapma Metin vurdun beni Wall
Cecoli, sana havale.
 
yanlış bişeymi yaptım
 
tamam sustum. Shocked


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2011 Saat 11:40
Orjinalini yazan: cesva25 cesva25 Yazdı:

Bİ DAKKA ŞİMDİ ....BEN BİLMEDİĞİM BİR KONU HAKKINDA FİKİRLERİNİZİ SORDUM BU 1.... 2 NCİSİ 4000 DEVİRDE 170 YAPIYORUM DERKEN ŞUNU KASTEDDİM.. YANİ ARABANIN GAZ YİYİŞİ GÜZEL ÇEKİŞİNDE SORUN YOK BUNU SÖYLEMEK İSTEDİM .. YANİ 3000 DEVİRDE ŞÖLE 5000 DEVİRDE ŞÖLE YAPARIM EDERİM VBASARIM MAKASLARIM EZERİM GEÇERİM DİYE BİR İDDAM YOK BÖYLE KENDİMİ ÜSTLERDE GÖRÜP HAVALANAN TİPLERDEN DEĞİLİM.... ŞUNU SÖYLEMEM GEREKİRSE ...KIRILDIM HAKETTEN ÜZÜLDÜM ARKADAŞLAR.....


1. Oyle bisey demedik ki. Sanirim yanlis anladin. Bu konuyu gecen gunlerde coook uzun tartistik. Konuda x devirinde y hizini yapan aracin hizi x degerini sabit tutarak arttirilabilir mi? Yoksa kimseyi kirmak, uzmek haddimize degil. Yanlis anlasildiysam kusura bakma.

2. Yazilarini kucuk yaz lutfen Kahkaha


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2011 Saat 11:41
Orjinalini yazan: cesva25 cesva25 Yazdı:

Bİ DAKKA ŞİMDİ ....BEN BİLMEDİĞİM BİR KONU HAKKINDA FİKİRLERİNİZİ SORDUM BU 1.... 2 NCİSİ 4000 DEVİRDE 170 YAPIYORUM DERKEN ŞUNU KASTEDDİM.. YANİ ARABANIN GAZ YİYİŞİ GÜZEL ÇEKİŞİNDE SORUN YOK BUNU SÖYLEMEK İSTEDİM .. YANİ 3000 DEVİRDE ŞÖLE 5000 DEVİRDE ŞÖLE YAPARIM EDERİM VBASARIM MAKASLARIM EZERİM GEÇERİM DİYE BİR İDDAM YOK BÖYLE KENDİMİ ÜSTLERDE GÖRÜP HAVALANAN TİPLERDEN DEĞİLİM.... ŞUNU SÖYLEMEM GEREKİRSE ...KIRILDIM HAKETTEN ÜZÜLDÜM ARKADAŞLAR.....
 
sende yanlış anlamışsın kırılacak bişey yokki koliva başka bier konuyu kastetti,
 
konu dağalacak bence katalizör ve orjinal hava filtresi ile ilgili devam edelim Sırıtma


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2011 Saat 11:42
koliva 1 dakka arayla önce söylemişin. Handshake

-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2011 Saat 11:44
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

bencede alakası yok,

misal hep dikkat ediyorum benim araç 4. vites 3000 devirde hep 110 da gidiyor ama araçda yük varken de 4. vites 3000 devirde 100 le gidiyor :D
 
devir aynı, vites te aynı, hız niye farklı.
 
bu yüzden 4000 de 170, 5000 de 210 gibi ifadelerle anlaşabileceğini sanmıyorum.


Yapma Metin vurdun beni Wall
Cecoli, sana havale.
 
yanlış bişeymi yaptım
 
tamam sustum. Shocked
 
metınım senın arac otomatık sanzuman sen hıc bu olaya kendı aracını sokma Sırıtma
 
otomatık sanzumanda devır ve surat oranları degısken oldugundan bu durumlarda otomatık vıtesler kıyas edılmez. anlastık mı Embarrassed


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2011 Saat 11:46
Orjinalini yazan: cesva25 cesva25 Yazdı:

Bİ DAKKA ŞİMDİ ....BEN BİLMEDİĞİM BİR KONU HAKKINDA FİKİRLERİNİZİ SORDUM BU 1.... 2 NCİSİ 4000 DEVİRDE 170 YAPIYORUM DERKEN ŞUNU KASTEDDİM.. YANİ ARABANIN GAZ YİYİŞİ GÜZEL ÇEKİŞİNDE SORUN YOK BUNU SÖYLEMEK İSTEDİM .. YANİ 3000 DEVİRDE ŞÖLE 5000 DEVİRDE ŞÖLE YAPARIM EDERİM VBASARIM MAKASLARIM EZERİM GEÇERİM DİYE BİR İDDAM YOK BÖYLE KENDİMİ ÜSTLERDE GÖRÜP HAVALANAN TİPLERDEN DEĞİLİM.... ŞUNU SÖYLEMEM GEREKİRSE ...KIRILDIM HAKETTEN ÜZÜLDÜM ARKADAŞLAR.....
 
dur yaaaaaaaa :)) sen olayı yanlıs anladın. oncekı muhabbetı bılmedıgın ıcın alındın belkı haklı olarak. alınacak bırsey yok. senın ne demek ıstedıgını gayet ıyı anladık bız merak etme
 
ONCELIKLE BUYUK HARF KULLANMA BU 1111111111 Sırıtma
 
2.si konvertor asırı tıkanmadıgı surece vıteslerdekı suratlerı kesmez. sadece hızlanmaları ve son suratı bıraz azaltır ama en cok yakıtı artırır...
 
anlastık mı guzel kardesım. hemen anlamadan kırılma sende. bırde senle ugrasmayalım yanı Kahkaha


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2011 Saat 11:49
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Orjinalini yazan: cesva25 cesva25 Yazdı:

o zaman benim katalitikte sıkıntı yok.. niye dersen çekişte düşme yokki araba 4 bin devirde 170 diyor ???? ha dersenki çekişten düşmese bile yaktırır diosan baktırayımmı cecoli ??
 
bır baktır bakalım. fabrıkanın onerısıne gore 80.000 km de degısmesı gereken bır katalıtık konvertoru bız tıkanıncaya kullanıyoruz tabı :))
 
ama 4 te 170 yapıyor olmasıda tıkanık olmadıgını ıfade etmeyebılır yanı...
 
 
 
bak burada ben bırsey soylemısım...
sanırım atladın...


Mesajı Yazan: cesva25
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2011 Saat 11:57
Confusedpeki ...önceki konuyu bilmeyip bu şekilde yanlış anladığım için özürdilerim....Ouch o zaman 2 sonuçu paylaşacam sizinle.. sabırsızlıkla fransadan gelecek parçaları bekliyorum..eğer sorun çözülmezse  katalitik değiştircem yada temizletcem gene olmadı ..arabayı cecocileye vericem  o bir şekilde çözer bu  işi Sırıtma

yıllardır bu sitelerde büyük yazma küçük yaz muhabbetini anlamadım gitti :) gerçekten neden bu kural var anlamadım Shocked


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2011 Saat 12:08
Orjinalini yazan: cesva25 cesva25 Yazdı:

Confusedpeki ...önceki konuyu bilmeyip bu şekilde yanlış anladığım için özürdilerim....Ouch o zaman 2 sonuçu paylaşacam sizinle.. sabırsızlıkla fransadan gelecek parçaları bekliyorum..eğer sorun çözülmezse  katalitik değiştircem yada temizletcem gene olmadı ..arabayı cecocileye vericem  o bir şekilde çözer bu  işi Sırıtma

yıllardır bu sitelerde büyük yazma küçük yaz muhabbetini anlamadım gitti :) gerçekten neden bu kural var anlamadım Shocked


Gunluk ortamda istediklerimizi agzimizla soyledigimiz gibi vurgulari da gerek mimiklerimizle gerekse sesimizin tonajiyla yapariz. Internette sadece yazilan karsi tarafa iletilebildigi icin yazilan yazilan yazi bazen yanlis anlasilmalara sebep olabiliyor. O yuzden internette bazi sanal "kurallar" vardir. Tamami buyuk harfle yazi yazmak karsindakine bagirmak anlamina gelmekte. Tamam, anliyorum bu forumda neden birisi otekine bagirsin diyeceksiniz ama eger boyle bir kural olmasaydi, karsinizdakine bagirmaniz gerektiginde bagirma hissini karsi tarafa aktaramayacaktiniz.
Kisaca, tumu buyuk harf, bagirmak demek. O yuzden boyle ailevi ortamlarda kullanmak hem iyi degil hem de goze hos gelmiyor. O yuzden forum kurallari arasinda da yerini almistir.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2011 Saat 12:16
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Orjinalini yazan: cesva25 cesva25 Yazdı:

Confusedpeki ...önceki konuyu bilmeyip bu şekilde yanlış anladığım için özürdilerim....Ouch o zaman 2 sonuçu paylaşacam sizinle.. sabırsızlıkla fransadan gelecek parçaları bekliyorum..eğer sorun çözülmezse  katalitik değiştircem yada temizletcem gene olmadı ..arabayı cecocileye vericem  o bir şekilde çözer bu  işi Sırıtma

yıllardır bu sitelerde büyük yazma küçük yaz muhabbetini anlamadım gitti :) gerçekten neden bu kural var anlamadım Shocked


Gunluk ortamda istediklerimizi agzimizla soyledigimiz gibi vurgulari da gerek mimiklerimizle gerekse sesimizin tonajiyla yapariz. Internette sadece yazilan karsi tarafa iletilebildigi icin yazilan yazilan yazi bazen yanlis anlasilmalara sebep olabiliyor. O yuzden internette bazi sanal "kurallar" vardir. Tamami buyuk harfle yazi yazmak karsindakine bagirmak anlamina gelmekte. Tamam, anliyorum bu forumda neden birisi otekine bagirsin diyeceksiniz ama eger boyle bir kural olmasaydi, karsinizdakine bagirmaniz gerektiginde bagirma hissini karsi tarafa aktaramayacaktiniz.
Kisaca, tumu buyuk harf, bagirmak demek. O yuzden boyle ailevi ortamlarda kullanmak hem iyi degil hem de goze hos gelmiyor. O yuzden forum kurallari arasinda da yerini almistir.
 
kolıva ıcın bır alkıs ıstıyorumAlkışAlkışAlkışAlkışAlkışAlkış
 
kıs ve oz acıklama ıcın tesekkurler :))


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2011 Saat 12:18
Orjinalini yazan: cesva25 cesva25 Yazdı:

Confusedpeki ...önceki konuyu bilmeyip bu şekilde yanlış anladığım için özürdilerim....Ouch o zaman 2 sonuçu paylaşacam sizinle.. sabırsızlıkla fransadan gelecek parçaları bekliyorum..eğer sorun çözülmezse  katalitik değiştircem yada temizletcem gene olmadı ..arabayı cecocileye vericem  o bir şekilde çözer bu  işi Sırıtma

yıllardır bu sitelerde büyük yazma küçük yaz muhabbetini anlamadım gitti :) gerçekten neden bu kural var anlamadım Shocked
 
katalıtık konvertor temızlenen bırsey degıl. bence sen hıc ugrasma. bızım servıse gotur aracını. gereklı tum kontrollerı ıbrahım abım yapsın.


Mesajı Yazan: cesva25
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2011 Saat 12:34
Sırıtmaok


Mesajı Yazan: cesva25
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2011 Saat 12:42
evet beklenen  an yaklaştı 1 parça harici bütün sistem gelmiş arkadaşlar berkeyi aradım şimdi .... kalan 1 parçada bu hafta bekleniyormuşş... gelse bu hafta bitse şu iş.. pufffffff...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2011 Saat 12:58
Orjinalini yazan: cesva25 cesva25 Yazdı:

evet beklenen  an yaklaştı 1 parça harici bütün sistem gelmiş arkadaşlar berkeyi aradım şimdi .... kalan 1 parçada bu hafta bekleniyormuşş... gelse bu hafta bitse şu iş.. pufffffff...
 
berke yedek parcada bırol abım var 1 tanedır kendısı :)) oraya gıttıgınde beyaz 306 nın sahıbı cem ın selamı var dıye soyle ona Gülme


Mesajı Yazan: cesva25
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2011 Saat 13:16
aynen sölicem..zaten birol abi olmasa delircektim sağolsun  çok yardımcı oldu :) yakıtın bu kadar fazla yakma sebebinide o söledi zaten...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2011 Saat 14:32
Orjinalini yazan: cesva25 cesva25 Yazdı:

aynen sölicem..zaten birol abi olmasa delircektim sağolsun  çok yardımcı oldu :) yakıtın bu kadar fazla yakma sebebinide o söledi zaten...
 
bak cok kesın soyluyorum. Birol abım 1 tanedır... kendısınden baska yokGöz Kırpma


Mesajı Yazan: cesva25
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2011 Saat 14:58
Sırıtma


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2011 Saat 15:03
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Orjinalini yazan: cesva25 cesva25 Yazdı:

aynen sölicem..zaten birol abi olmasa delircektim sağolsun  çok yardımcı oldu :) yakıtın bu kadar fazla yakma sebebinide o söledi zaten...
 
bak cok kesın soyluyorum. Birol abım 1 tanedır... kendısınden baska yokGöz Kırpma
 
Bidakka şimdi çok güzel bir gelişme oldu kafamda yanlız size soradak kesinleştirecem.
 
1- bu berke peugeotun yetkili servisimi?
 
2- yetkili servis ve lpg li araçlara bakıyormu? normalde burada bakan yok.
 
3- bide şimdi sitesine baktım da satış değilse servisi pazar günü açık gözüküyor 9 ile 15 arası doğrumudur.
 
eğer bunların hepsi gerçekse yaşadık :D


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2011 Saat 15:07
metınım berke denılen yer zeytınburnu velıefendı yolunda yetkılı servıs zaten.
 
lpg lı araca bakıyormu bılmıyorum.
 
ayrıca bıldıgım kadarıyla pazar gunlerı sadece satıs calısıyor. servıs yok...


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2011 Saat 15:12
abi benimde çalışma saatlerim uymadığı için ve lpg li araç kabul etmedikleri için servise gidemiyorum.
 
şimdi mantık kurdum sen gidip geliyorsun ve aracın lpg li o yüzden öyle dedim. parça almaya gidiyorsan ayrı tabi
 
bide sitesinden girdim böyle yazıyor ona sevindim.
 
ÇALIŞMA SAATLERİMİZ
Satış:
P.tesi - Cuma 09:00-19:30
Cumartesi 09:00-19:30
Pazar 10:30-18:00
Servis :
P.tesi - Cuma 08:30-18:00
Cumartesi 08:30-15:00
Pazar 09:00-15:00

pazar günü benim için uygun olduğu için sevindim aslında arayıp sormak lazım da sen gidip geldiğin için sana sordum (:



-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2011 Saat 15:18
evet işte bu.
 
aradım pazar günleri sabah 9 ile akşam 3 arası servis hizmeti veriyorlarmış
 
ayrıca lpg ile ilgili konu olmadığı sürece bakıyorlarmış. lpg ile ilgiliden kastım lpg ile ortak çalışan parçalarda arıza tespiti net sonuç vermediği için yardımcı olamıyorlarmış onun dışında memnuniyetle hizmet veriyorlarmış.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net