Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

AİRBAG TAMİRİ

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU
Forum Adı: Nasıl Yapılır ?
Forum Tanımlaması: Araçlarınızda uygulayabileceğiniz pratik çözümler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=13995
Tarih: 09 Mayıs 2024 Saat 03:05
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: AİRBAG TAMİRİ
Mesajı Yazan: furkan
Konu: AİRBAG TAMİRİ
Mesaj Tarihi: 08 Nisan 2011 Saat 00:29
Airbag Tamiri Nasıl Yapılıyor?

Patlayan airbag torbası dikilerek yerine takılıyor ve eski patlamış gaz tüpünün yerine yurt dışından gayri resmi yollarla getirilen airbag tüpleri yine ilkel şartlarda çekiçle ve tornavidayla yerine oturtuluyor. Bazen aralarında boşluk dahi oluyor.

Eski Airbag kontrol ünitelerinin içi açılarak daha önce patladığı için hafızasında "patlamış" olarak algılanan bilgi silinerek "patlamamış" ünitenin çipinin içerisindeki bilgiler eski airbag ünitesine eprom yazıcılarla yazılıyor. Dolayısı ile araç gösterge ekranında Airbag ışığı yanmıyor..

Patlama sonucu yırtılmış eski araç torpidoları yapıştırma yöntemi ile tamir edildikten sonra üzerine aynı renkten suni deri ile kaplanıyor. ve orijinalinden ayırt bile edilemiyor. Torpido üzerinde bulunan AIRBAG Yazıları ise eskisinden jilet ile söküldükten sonra japon yapıştırıcı ile yeni kaplanan yüzeye yapıştırılıyor.

Sonrasında aracın ACU veya ECU Dediğimiz Elektronik kontrol ünitesi'ne bağlanarak airbag arızası siliniyor. Böylece araç daha sonradan servise dahi gitse bu aracın airbaglerinin tamir edildiği anlaşılamıyor.

Böylece işlem bitmiş oluyor...

Normal şartlarda 2 Airbag'li bir aracın airbagleri ve kontrol ünitesi 3000 YTL iken bu işlem sonucunda 1000 YTL 'ye ücret talep ediliyor..

Avrupa Birliğine girmek üzere olduğumuz bu günlerde insanların hayatlarını tehlikeye atmak sureti ile para kazanan bu gibi işletmelerin denetlenmediğini hepimiz bilmekteyiz. Belki de yapılan iş gayri resmi değildir...

Ancak böyle bir aracı 2.El olarak satın alan kişi yada kişiler bu araçların airbag ünitelerinin ve airbaglerinin tamir edilip edildiğini çok fazla anlama şansları yok.

Yeni bir yasa çıkartılarak araçların dönemsel muayenelerinde bu üniteler ve airbag'ler dikkatle incelenirse ve o araçlar muayeneden olumsuz not alırsa bu insan hayatı taşıyan risk ortadan kalkmış olur.

En azından 2.El araç alan bir kişi aracın airbag ve kontrol ünitelerinin tamir edilip edilmediğini muayeneye götürdüklerinde öğrenmiş olur ve gerekli aksiyonu alırlar...

Ekspertiz yapan uzman kişilere aracın airbag ve airbag ünitesinin bulunduğu bölgede işlem olup olmadığını sorun.

Türkiye'de oto sanayi sitelerinin içerisinde bulunan airbag tamircileri çok fazla oranda eski patlamış airbagleri tamir etmek sureti ile tekrardan hayata geçirmektedir.. Airbag tamiri dediğimiz olay tamamen ilkel şartlarda ve bilinçsizce yapılmaktadır.
ALINTIDIR.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Nisan 2011 Saat 02:27
Orjinalini yazan: furkan furkan Yazdı:


Avrupa Birliğine girmek üzere olduğumuz bu günlerde insanların hayatlarını tehlikeye atmak sureti ile para kazanan bu gibi işletmelerin denetlenmediğini hepimiz bilmekteyiz. Belki de yapılan iş gayri resmi değildir...

Ancak böyle bir aracı 2.El olarak satın alan kişi yada kişiler bu araçların airbag ünitelerinin ve airbaglerinin tamir edilip edildiğini çok fazla anlama şansları yok.

Yeni bir yasa çıkartılarak araçların dönemsel muayenelerinde bu üniteler ve airbag'ler dikkatle incelenirse ve o araçlar muayeneden olumsuz not alırsa bu insan hayatı taşıyan risk ortadan kalkmış olur.

En azından 2.El araç alan bir kişi aracın airbag ve kontrol ünitelerinin tamir edilip edilmediğini muayeneye götürdüklerinde öğrenmiş olur ve gerekli aksiyonu alırlar...

Ekspertiz yapan uzman kişilere aracın airbag ve airbag ünitesinin bulunduğu bölgede işlem olup olmadığını sorun.

Türkiye'de oto sanayi sitelerinin içerisinde bulunan airbag tamircileri çok fazla oranda eski patlamış airbagleri tamir etmek sureti ile tekrardan hayata geçirmektedir.. Airbag tamiri dediğimiz olay tamamen ilkel şartlarda ve bilinçsizce yapılmaktadır.
ALINTIDIR.

Airbagler kaza anında insan hayatını kurtarmak için yapılmıştır. Patlamış olan airbagi tamir edip tekrar kullanmaya çalışmak insan hayatıyla oynamaktır.
Bu duruma 2farklı yorum yazılabilir.
1.) Çok haklısınız. Önce insan sağlığı ve insan güvenliği. Airbag tamiri yapılmamalı.
2.) İyi, güzel ama araçlarımızı zaten fenni muayeneden geçirirken çok sıkıntı çekiyoruz airbag konusunu da eklersek sıkıntılarımız artmış olacak.
Haksız mıyım?


Mesajı Yazan: hhuzun
Mesaj Tarihi: 08 Nisan 2011 Saat 10:10
arkadaslar avrupada sahdekarligin en krali var.burda airbag siz cok araba var.hileyi sere getirip kontrol tkenikten gecmeyecek arabalari saglam diye gecirten cok kisi gordum.
ama once kendi saglimiz gelir.3 5 fazla verirsin ama ya olumden kurtulursun yada sakat kalmadan.sonraki pismanlik fayda vermezzzzz


-------------
306 2.0 HDI 2000 MODEL BREAK PETROL MAVISI FRANSIZ


Mesajı Yazan: furkan
Mesaj Tarihi: 08 Nisan 2011 Saat 21:08
peki nasıl anlıycaz 2. el araçtaki airbaglarin sağlam olup olmadığını


Mesajı Yazan: Srkn.sngn
Mesaj Tarihi: 25 Aralık 2019 Saat 04:15
Arkadaslar slm, 
Airbag ecusunu cikma ayni numara da olmak kaydiyla alip taksak. Araca tanimlanmasi gerekiyormu ?


Mesajı Yazan: Srkn.sngn
Mesaj Tarihi: 25 Aralık 2019 Saat 04:28
Yabanci bir formda okudum, kasiz bir arac surucusu airbag isiklari surekli yandigini ve airbag aktif  anahtarinin acik kisimda olmasina ragmen boarda yolcu airbagi aktiv degil notu ciktigini koltuk alti soketleni kontrol ettigini arzayi bulamasindan sonra ayni parca numarasina sahip Airbag Beynini "airbag Ecu'yu" çikma alip her hangi bir programlama yapmadan takan birisi airbag isiklarinin sondugunu yazmis. Ayni sorunu yasiyorum... fakat programlama gerekiyormu  Bilgisi olan bir arkadas var mi ? Tesekkurler



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net