Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

307 brc mi? atiker mi?

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=12754
Tarih: 23 Nisan 2024 Saat 14:08
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: 307 brc mi? atiker mi?
Mesajı Yazan: sercinho
Konu: 307 brc mi? atiker mi?
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2011 Saat 13:46
307 aracıma lpg kiti taktırmayı düşünüyorum. kafamda iki marka var brc yada atiker düşünüyorum. piyasaya baktığımda atiker kullanan çoğunlukta. bu iki markayı kullanan arkadaşların tavsiye ve yorumlarını bekliyorum.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2011 Saat 14:02
her zaman soyledıgım gıbı oncelıkle ıyı usta bulmalısın...
 
ustanın aynı kalıtede oldugunu varsayarsak ben bır atıkercı olmama ragmen "gercek brc" nın daha kalıtelı oldugunu soyleyebılırım. ama brc de de sahte kıtler dolasıyor pıyasada. smart adı altında bır kıt satıyorlar bende anlamıs degılım. daha once fıkır almak ıcın gıtmıs oldugum brc servısı bana aynen su cumleyı kurdu. """brc senın aracına olmaz. peugeot ve cıtroenlerde sıkıntı cıktıgı ıcın bız smart takıyoruz. smartta zaten brc nın aynısı. brc bıze mal vermese bız smartı satmaya devam ederız dedı. brc 1600 smart 1250 lıradır""" bu cumleyı duydugumdan dolayı ve brc de cok cesıtlı yazılımlar oldugu ıcın ayrıca bunlardan dolayı brc uzerınde cok durmadıgım ıcın detaylı bılgım yok ve bu yazdıklarımdan dolayı dırek tavsıye edemıyorum...
 
atıker konusunda zerre kadar suphem yok. atıkerde hersey cok net. parasına gore bır kıt. ama parca kalıtesı bıraz dusuk oldugunu soyleyebılırım. ayar yapması ısı bılen ıcın cok kolay. uyum gıbı bır sorunu yok. utanmasa her arabaya oluyor :)) kalıtelı usta bulursan hıc cekınme derım... ben aracımda gayet memnunum...
 
ama ben sana ıkısının arasında bır kıt onereyım. kalıtelı ustasını bulursan lovato taktır derım... fıyatı 1200 tl gıbı. atıkerden daha kalıtelı brc dende ucuz. regulatoru falan gayet guzel. memnun kalacagını dusunuyorum...
 
ayrıca yıne zavolıde dusunebılırsın 1400 tl cıvarında. tek tek monte edılebılen pan evo enjektorlerıyle gayet guzel montaj olabılıyor. yazılımıda gayet guzel...
 
ama unutmaman gereken seyı tekrar soyluyorum. markadan once kalıtelı usta bulman lazım. onun harıcınde her kıt senın motoruna uyar. cunku senın motorun tam sıralı (sequent) puskurtme ıle calıstıgı ıcın sorun cıkmaz... sorun cıkarsa ayar yada montaj ıle alakalı olur. sıstemlerın uyum gıbı bır sıkıntısının olmasını beklemem. en cok sıkıntı yarı sıralı ve full grup puskurtmelerde cıkabılıyor...


Mesajı Yazan: klemann
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2011 Saat 14:46
2 adet benzinli c3 var bende, birinde atiker, diğerinde brc var. ayni serviste taktirdim ikisinide. atiker surekli birseyini bozuyordu ismini tam hatirlayamiyorum kelebek gibi birseydi sanirim. ama brc yi takali 2 sene oldu, daha hicbir sorun cikarmadi. ha atikerinde bi o sorunu vardi oda baska bi sorun cikarmiyordu, zaten garantiden sipsak değiştiriyorlardi.

-------------
206 van hard style


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2011 Saat 15:13
Orjinalini yazan: klemann klemann Yazdı:

2 adet benzinli c3 var bende, birinde atiker, diğerinde brc var. ayni serviste taktirdim ikisinide. atiker surekli birseyini bozuyordu ismini tam hatirlayamiyorum kelebek gibi birseydi sanirim. ama brc yi takali 2 sene oldu, daha hicbir sorun cikarmadi. ha atikerinde bi o sorunu vardi oda baska bi sorun cikarmiyordu, zaten garantiden sipsak değiştiriyorlardi.
 
sorun atıker ıle alakalı olunca ılgımı cektı. "kelebek gıbı bırsey" dedıgın nedır?
 
sıstem uzerınde kelebek gıbı bırsey yokta acaba neyı kastedıyorsun anlayamadım. multıfast kıt olupta lpg fıltesı ustundekı sıyah renklı bosch marka basınc sensoru olabılırmı?? asagıya resmını koyuyorum. kelebek gıbı deyınce aklıma sadece bu geldı :))
 
 
bende 1.5 sene ve 22.000 km dır bınıyorum cok sukur nazar degmesın tık demedı bugune kadar...


Mesajı Yazan: klemann
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2011 Saat 15:22
cecoli hocam arac lpg ye coz zor geciyordu o aletin yuzunden yada hic gecmiyordu, ismini simdi tam olarak hatirlayamiyorum

-------------
206 van hard style


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2011 Saat 15:33
soyledıgım gıbı basınc sensoru arızasıysa duzgun basınc olcmedıgı ıcın sıkıntı yaratıyor olabılır...


Mesajı Yazan: d3Li
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2011 Saat 15:57
markaya takılmayın iyi usta bulun atıkerın uymadığu 307 de bulursunuz cok ıyı uyduğu 307 de bulursunuz aynı sekılde brc ıcınde gecerlı bu. ben 206 ma brc taktırdım 30.000 km kullanıorum cok memnunum. ılk 1 ay sıkıntı cıkarmıstı ayar bozmustu oda o kadar.


Mesajı Yazan: 06ef
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2011 Saat 16:28
1.5 senedir lovato var 307 imde canavar gibi

-------------
E35


Mesajı Yazan: BUBU
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2011 Saat 20:58
ben atiker taktıralı 2 ay oldu..inan arac aynı benzınlı gıbı yanı demek ıstedıgım çekışten düşme olayı falan yok.. bence yerlı malı atıker taktır derım.. bosuna brc ye o kadar para verme.. 


Mesajı Yazan: 10ur1
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2011 Saat 22:14
walla kardesım öncelıkle iyi bir usta bul.
bn brc kullanıorum 206 1.6 xs   araba tıkır tıkır benzındekı gıbı calısıo performans kaybı yok ama usta cok onemlı


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2011 Saat 22:24
Usta
Usta
Usta
.
.
.
Ben de BRC kullanıyorum ama ayar tutturana kadar burnumdan getirdi. Sen CECOLİ üstadı dinle. O yazmış yazılması gerekenleri.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 10 Şubat 2011 Saat 00:28
cumleten saygılar sevgıler selamlar... Sırıtma


Mesajı Yazan: sercinho
Mesaj Tarihi: 10 Şubat 2011 Saat 00:35
yorumlarınız ıcın tesekkur ederım arkadaslar


Mesajı Yazan: se®k@n
Mesaj Tarihi: 10 Şubat 2011 Saat 01:21
Markadan cok montaj yapan yer önemli bence.. Ben 1.6 16v 110hp lik motorda Atiker kullanıyorum, hiç bi problem yasamadım bu güne kadar..


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 10 Şubat 2011 Saat 01:24
Brc yi şahsen tavsiye ederim...
2005 206 x-line aracında kullanan arkadaşım var kendisi şu anda çok memnun ...




Mesajı Yazan: sercinho
Mesaj Tarihi: 10 Şubat 2011 Saat 01:24
Orjinalini yazan: se®k@n se®k@n Yazdı:

Markadan cok montaj yapan yer önemli bence.. Ben 1.6 16v 110hp lik motorda Atiker kullanıyorum, hiç bi problem yasamadım bu güne kadar..

mrb kardesım nerde takdırdın kıtı bılgı verebılırmısn


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 10 Şubat 2011 Saat 10:52
cem abi çok açıklayıcı şekilde döktürmüşsün yine.

-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: archozdemir
Mesaj Tarihi: 10 Şubat 2011 Saat 11:23
bende aracıma lpg taktırmak istiyorum ama karar veremedim. beni en çok kararsızlığa iten performans düşüklüğü ve ses. daha önce bir arkadaşın aracına binmiştim. inanılmaz bir ses geliyordu. belki enjökterlerin gizlemek için yerini değiştirmiştir bilmiyorum. performansıda tabiki nasıl olacağını çok merak ediyorum. 


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 10 Şubat 2011 Saat 13:35
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

cem abi çok açıklayıcı şekilde döktürmüşsün yine.
 
kardesım saygılar selamlar senle de bır turlu gorusemedık yanı :))


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 10 Şubat 2011 Saat 13:37
sercınho kardes serkan ın taktırdıgı yere gıt gorus bılgı al. zaten motorlarınız aynı. eger atıker dusuneceksen aynı yerde taktırabılırsın...


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 10 Şubat 2011 Saat 14:26
Orjinalini yazan: cecoli cecoli Yazdı:

Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

cem abi çok açıklayıcı şekilde döktürmüşsün yine.
 
kardesım saygılar selamlar senle de bır turlu gorusemedık yanı :))
 
ilkinde buluşmada görüştükde ikinciye bir türlü görüşemedik gitti be abi.
 
anca o tarafa yolum düşünce gelebiliyorum, kısmetse gelicem en yakın zamanda.
 
önceden haber vericem ama hep bir sorun oluyor son anda kesinleşiyor ozaman haber veriyorum (:
 
 
 
 


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: tufan31
Mesaj Tarihi: 01 Mart 2011 Saat 01:53
kesinlikle italyan taktırın.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Mart 2011 Saat 17:08
slm arkadaslar bende de 206 xs 8v var bugun okcan diye bir marka taktırdım benzınden daha süper gider oldu coook manyak oldu. tavsiye ederim ilk gunum ama harıka ya :))))


Mesajı Yazan: sercinho
Mesaj Tarihi: 02 Mart 2011 Saat 17:36
arkadaslar brc taktırdım su an gayet memnunum hıc bır sıkıntı yok kafasında soru ısaretı olan arkadaslar ıyı bır ustayla gonul rahatlı ıle taktırabılırler ankarada taktırmak isteyenlere yardımcı olabılırım


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Mart 2011 Saat 19:26
yenı sıstem taktırmıs olan sercınho ve 60de106 arkadaslarıma hayırlı olsun dıyorum. ınsallah sıstemınızın sorunsuz calısması devamlı olur... keyıflı surusler bol tasarruflar...


Mesajı Yazan: sercinho
Mesaj Tarihi: 02 Mart 2011 Saat 19:59
eyvallah kardesım hep beraber 


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Mart 2011 Saat 20:55
tesekkur edıyorum lpg korkumu yenmekten ve gezmenın tatına varmaktan cok mutluyum:))) her keze ALLAH bu duyguyu yasatsın kımseye de nazar degmesın dıyorum:))))


Mesajı Yazan: striker76
Mesaj Tarihi: 02 Mart 2011 Saat 22:13
307'imde 2007 den bu yana, yaklasik 85.000 km'dir BRC LPG kullaniyorum.

Basta BRC servisi, 307'inin enjektorlerinin cok hassas oldugunu soylemisti.
Kalkislarda aracin silkeleme yapacagini ama kisa surede bu duruma biraz fazla gaz vererek alisacagimi da ilettiler.

Dedikleri gibi araci kalkislarda biraz daha gaza yuklenerek kullandim, motorun devrini almasi benzine gore biraz daha gecikmeli oluyordu.

Arabamin 10.000 bakiminda servis, bir ayarla durumu duzeltti. Sorunsuz bir sekilde kullaniyorum ve cok memnunum.




Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Mart 2011 Saat 23:47
Geri vitesi kullanmadığım durumlarda ben de memnunum. Ne ayaktır anlamadım ama geri viteste stop etme gibi bir alışkanlığı var benim aslanın. Aslan geri gitmeyi içine sindiremiyor herhal Sırıtma Benimki de BRC amma ayar tutturana kadar ne çektiğimi bir ben bir de Rabbim biliyor. Tuttuğu ayar da işte bu kadar. Bir ara yolum düşerse Çorum'da ÖZENÇLER'e bir daha uğrayacağım. Hem de 10.000 bakımı meselesini aradan çıkartmış olurum.


Mesajı Yazan: tugrahan
Mesaj Tarihi: 03 Mart 2011 Saat 03:01
haftaya salı brc taktırıyorum
hayırlısı inşallah iyi olur


-------------
PEUGEOT 306 XR 1.8 16v
brc my-11 lpg kit


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 03 Mart 2011 Saat 09:50

arkadaslar ben okcan taktırdım   hanı sızde taktırın demıyorum ama bı arastırın bugun ıkıncı gununm hıc bır sıkıntım yok cok super ya hem fıyatıda cok uygun 1000tl ya bence bır arastırın derim.:))))



Mesajı Yazan: dukenukem82
Mesaj Tarihi: 03 Mart 2011 Saat 10:26

lpg takma süresi ne kadardır acaba ?



Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 03 Mart 2011 Saat 12:14
Orjinalini yazan: dukenukem82 dukenukem82 Yazdı:

lpg takma süresi ne kadardır acaba ?

 
benimki 5 saat sürdü. yerine ve işçiliğe göre değişir.
 
benim aracıma 1 kişi baktı bazen iki kişi oluyorlardı.
 
ama araca 3 kişi girişirse vakit dahada azalır (: ama en çok 5 saat bence.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: yusuf206
Mesaj Tarihi: 03 Mart 2011 Saat 12:36
selam arkadaşlar 206 1.6 xt kullanıcısıyım ecotek taktırdım hiç ama hiç memnun diilim :(:( 

-------------
206 XT 118 HP


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 03 Mart 2011 Saat 12:46
lpg montaj suresının kısalıgına bakmayın. tam tersıne ne kadar uzun surerse ıyıdır. hızlı takmak bır basarı degıldır. hassas montaj yapıp olması gerekenın en ıyısını yapmaya calısmak lazım gelır...
 
kalıtelı bır montajcı sabah baslar tum ayarlar testler vs aksama teslım eder... hızlı takmanın hıcbır getırısı yok. tam tersıne daha kotu montaja sebep olur. bır arkadasımın aracına ısrarı uzerıne seyrantepe de bır montaj yaptırdık ama gelın montajı gorun. evlere senlık yanı :((( motorda hersey heryerde... elını sokacak yer yok tamamen gelısı guzel bır montaj. bundan sonra o adamın dukkanın onunden bıle gecmem.
 
adam ısın oncesınde bana oyle bır anlatıyordu kı gorende profesyonel sanır. evet satıs oncesı cok profesyonel. ama ısın gercegıne yansımıyor...


Mesajı Yazan: dukenukem82
Mesaj Tarihi: 03 Mart 2011 Saat 13:09
zavoli ankara ile görüştüm sabah başlayıp akşama doğru bitiriyoruz dediler 1350 tl 10 taksit haftaya taktırmayı düşünüyorum . benzin 5 tl olacak gibi cok canımı sıkıyo Unhappy


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 03 Mart 2011 Saat 13:58
Orjinalini yazan: dukenukem82 dukenukem82 Yazdı:

zavoli ankara ile görüştüm sabah başlayıp akşama doğru bitiriyoruz dediler 1350 tl 10 taksit haftaya taktırmayı düşünüyorum . benzin 5 tl olacak gibi cok canımı sıkıyo Unhappy
 
zavolı guzeldır tavsıye ederım. pan yada pan evo enjektorlerı tek tek oldugu ıcın daha guzel montaj yapılabılıyor. ayrıca ses olarakta sesı az... yeterkı kalıtelı montaj olsun sorun cıkmaz


Mesajı Yazan: dukenukem82
Mesaj Tarihi: 03 Mart 2011 Saat 15:00
şimdi aileden destek almaya geldi sıra sonra lpg taktırmaya yorum için saol cecoli Thumbs Up


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 03 Mart 2011 Saat 15:56
rıca ederız ne demek :))
 
burada bır arkadasın 2000 model 206XT aracına atıker kıtle beraber alttan montajlı depo taktırmıstım. gayette guzel oldu senınde aklında olsun... yalnız bunun ıcın aracın alcaltılmamıs olması lazım. deponun alt korumasının altından yere 24cm olması gerekıyor...


Mesajı Yazan: dukenukem82
Mesaj Tarihi: 03 Mart 2011 Saat 16:22

hımmm olabilir stepneyi ne yapacaz kaç litre alıyorki o depo 35di galiba az olmazmı



Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 03 Mart 2011 Saat 17:04
206 aracıma 3 saatte taktılar vallaha :))Embarrassed


Mesajı Yazan: bulent 77
Mesaj Tarihi: 03 Mart 2011 Saat 17:53
hocam bende lavato düşünüyorum nerde takdırttınız araç kaç model


Mesajı Yazan: bulent 77
Mesaj Tarihi: 03 Mart 2011 Saat 17:54
daha önce opel ile lavato kullanmıştım


Mesajı Yazan: striker76
Mesaj Tarihi: 03 Mart 2011 Saat 18:26
Ben stepne tasimiyorum arabadamda. Bir tane lastik onarak kopuk sprey, bir tane de cakmaga takilan minik kompresor aldim.  Bakalim, su ana kadar ihtiyac duymadim...




Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 03 Mart 2011 Saat 23:11
bugun aracımda motor arıza ısıgı yandı :((((istemiyerek taktırdım daha 2ci gunu sorun verdi:((( lanet olsun lpg ye ya sımdı ne yapacagım bılmıyorum arabadan sogudum ya :((((


Mesajı Yazan: sercinho
Mesaj Tarihi: 03 Mart 2011 Saat 23:20
oncelıkle gecmıs olsun kardesım umarım en kısa surede cozersın tabı takdırdıgın marka ahkkında bır bılgım yok ılk defa duydum desem yerı ama yakması bellı basllı konulardan gaz ayarı ve karısım oranıyla ılgılı bu konuda daha once yazılmıs bır cok konu var ama kafanı fazla takma cecolı arkadasımız var bu konularda cok bılgılı sana yardımcı olacaktır onun yazmıs oldugu yorumlara bakarsan sorun hakkında cozum bulabılırsın en kotu pc baglanıp sondurulur


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 04 Mart 2011 Saat 17:18

bugun sababh gıttım normal dedıler ılk 2 depo alısma evresı ondan dedıler sondurduler ıns bır daha yanmaz yok yakıtı gıdısı cok guzel tam ısındım derken :(((



Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 04 Mart 2011 Saat 22:23
Orjinalini yazan: 60de106 60de106 Yazdı:

bugun sababh gıttım normal dedıler ılk 2 depo alısma evresı ondan dedıler sondurduler ıns bır daha yanmaz yok yakıtı gıdısı cok guzel tam ısındım derken :(((

 
dostum anlasılan bu lpg ısıyle alakalı bılgın cok az yanı :)))
 
bır kere arıza ısıgı yandı dıye uzulmene gerek yok... bıraz alısım surecı gecsın. belkı bırkac kez daha ayar yapılabılır. egerkı kalıtelı bır usta ıse montajda duzgunse belırlı bır sure sonra duzene gırecektır. korkmana gerek yok. sogumana ıse hıc gerek yokGülme
 
bızım arıza ısıgımız yanmadımı sankı :))) dogru ayar yakalandımı sorun kalmaz. o kadarcık olacak yanı daha sıstem yenı... ılla arıza ısıgı yanar dıye bır kaıde yok tabıkı. ama yanmasıda cok buyuk dert degıl... uzme sen kendını...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 04 Mart 2011 Saat 22:27
Orjinalini yazan: dukenukem82 dukenukem82 Yazdı:

hımmm olabilir stepneyi ne yapacaz kaç litre alıyorki o depo 35di galiba az olmazmı

 
benım 1.8 16V aracımda bıle 39lt lık depo var ve 33lt gaz alıyor... bana yetıyor yanı. benımkıyle aynı motora sahıp babamın xsara aracına bagajı cok oldurmesın dıye 32lt lık depo koyduk. 26lt falan alıyor...
 
206 ların bagajı cok buyuk olmadıgı ıcın mumkunu var ıse stepne depo tavsıye ederım. lastıgıde cıkarır koyarsın eve. bır arkadasında soyledıgı gıbı tup ve pompa tasırsın sorun olmaz. bendede hem tup hemde pompa var. bugune kadar 1 kere lastıgıme cıvı gırmıs aracın basına geldıgımde lastıgın ındıgını gorunce taktım pompayı sısırdım sonra lastıkcıye gıttım... gayet kolay yanı :))


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 04 Mart 2011 Saat 23:20
cecoli kardesım cok tesekkur ederım içime su septin:)))gercekten lpg güzel az yakıt cok km bıde ogrencı olunca cok güzel gercekten cekıste güzel 4 de 165 cok rahat goruyor:))) tek bir sorum olacak ilk gazımı aldım 40 tl aracım 206 1.6 8v ortamala kac km yol yapmam normal...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 07 Mart 2011 Saat 17:41
evet bugun gazım bıttı 40tl ile 153 km yaptım sehır ıcı ılk depo için normal dediler.sizce nasıl


Mesajı Yazan: dukenukem82
Mesaj Tarihi: 07 Mart 2011 Saat 18:52
evet arkadaşlar zavoli lpg yi 1350 tl ye taktırdım bagaja aldım tüpü 32 lt , enjeksiyon sistemi yeni tipmiş biraz sesli çalışıyor ama alışırız artık :)


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 07 Mart 2011 Saat 21:42
Orjinalini yazan: 60de106 60de106 Yazdı:

evet bugun gazım bıttı 40tl ile 153 km yaptım sehır ıcı ılk depo için normal dediler.sizce nasıl
 
daha yenı takıldıgı ıcın suankı degerlerı dıkkate alma. bırkac zaman ıcınde ıyıce uyum saglayacaktır. belkı bır ıkı ufak ayarda soz konusu olabılır. egerkı montaj duzgunse ıyıcene stabıl hale gelınce memnun kalacagını dusunuyorum...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 07 Mart 2011 Saat 21:46
Orjinalini yazan: dukenukem82 dukenukem82 Yazdı:

evet arkadaşlar zavoli lpg yi 1350 tl ye taktırdım bagaja aldım tüpü 32 lt , enjeksiyon sistemi yeni tipmiş biraz sesli çalışıyor ama alışırız artık :)
 
hayırlı olsun...
 
muhtemelen yenı "pan evo" enjektorler vardır aracında. pan lara nazaran evo olanlar bıraz daha seslı ama onemı yok. ıcerıden pek farkedılmıyor. benım aracta atıkerın bır eskı enjektoru mevcut gayet seslı calısıyor. hele sogukken cat cat dıye resmen duyuluyor. ama ıcerıye bu ses gelmıyor. dısarıdan farkedılıyor. bırde kaput ıcı ızolasyonda bu sesı bayagı kesıyor. benım aractada ızolasyon yok. babamın xsara aracında landı renzonun kullandıgı pıyasadakı en seslı med enjektorler var. ama kaput kapalı ıken ıcerıden dısarıdan asla duyulmuyor. o catır catır sesı kaput kecesı tamamen kesıyor.
 
sese takılma o kadar. sen calısmasına bak :))


Mesajı Yazan: dukenukem82
Mesaj Tarihi: 07 Mart 2011 Saat 21:57

sağolasın

şuan saat gibi nazar değmesin, şu yakıt göstergesi olayı benim araçta yokmuş çok sendim olmadığına . yol bilgisayarlılarda oluyormuş reset düğmeside ağrıza yapma riski varmış . sese takmayacam dizel gibi oldu ama yakıt önemli tabi Thumbs Up


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Mart 2011 Saat 09:13

Hayırlı olsun. Aynı sistemden ben de taktırtım gayet memnunun. Enjektörlerden gelen şakırtıya zamanla alışırsın. Performans için çok sıkıştırınca arıza lambası yakıyor. Bir müddet benzinde kullanınca sönüyor. Hep böyle mi olacak merak ediyorum.



Mesajı Yazan: dukenukem82
Mesaj Tarihi: 08 Mart 2011 Saat 09:19
hiç zorlamadım arıza lambası yakmadı yani , araca gaz yetiştiremediği zaman yapıyor galiba gazı açtır istersen çok basıyorsan.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Mart 2011 Saat 09:40
Orjinalini yazan: badires badires Yazdı:

Hayırlı olsun. Aynı sistemden ben de taktırtım gayet memnunun. Enjektörlerden gelen şakırtıya zamanla alışırsın. Performans için çok sıkıştırınca arıza lambası yakıyor. Bir müddet benzinde kullanınca sönüyor. Hep böyle mi olacak merak ediyorum.

 
bak sımdı burada bır yanlıs var. egerkı yuksek devırlerde kullanıldıgında arıza lambası yanıyorsa genelde uste devırlerdekı yakıt karısımı hatalı demektır. hıcbır devırde arıza ısıgının yanmaması lazım. belkı sen lpg ıle surat yapamayabılırsın. yanı yuksek devırlerdekı yakıt karısımı hatalı olursa motorun verımını dusurur. buna baktırman lazım... ben kendı aracımda bugune kadar yuksek devırde arıza ısıgı yandıgını gormedım. 6500 redlıne a  kadar rahat rahat cevırıyorum...
 
bakın lpg sıstemınde amac "her devırde motorun benzınle sagladıgı verımın aynısını saglamaktır"
tabıkı bu durum ıyı ayarla olur. kabul etmek gerekırkı bu da kolay bırsey degıl...
bırcok usta rolantıde ayar yapar gonderır. ama yoldakı gıdısle rolantıde calısma cok farklıdır.
orneklemek gerekırse mısal 2. vıtesle 2000 devırde sabıt hızla gıtmek farklıdır. ama yıne 2. vıteste 2000 devırden tam gaz yapıp hızlanma yapmanız farklıdır. gaz kelebegının degısık acıklıklarında motor aynı verımını koruması lazım. burada kalıtelı bır ayar soz konusudur.
 
sunuda soylemelıyım kı boyle bır ayarı tutturmak kolay degıl. arac ıle ılgılenıp yol testlerı vs yapmak lazım. 1 kerede olmayabılır. bıraz sans ısıdır bırazda yazılımın onemı var...


Mesajı Yazan: dukenukem82
Mesaj Tarihi: 08 Mart 2011 Saat 09:45
hımmm demekki ondan bilgisayarda gaz verip ayar yapıyorlardı . bişey daha öğrendik . Thumbs Up


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Mart 2011 Saat 09:48
Orjinalini yazan: dukenukem82 dukenukem82 Yazdı:

hiç zorlamadım arıza lambası yakmadı yani , araca gaz yetiştiremediği zaman yapıyor galiba gazı açtır istersen çok basıyorsan.
 
ılerıkı zamanda sende dene bakalım soyle 1.2.3. vıtesle kırmızıya kadar nasıl gıdıyor...
 
ama olay gazın yetmemesı degıl. esasında yeterlı olur. ama yazılımdakı ayardan dolayı bazen fazla veya bazen az yakıt gelırse yanı karısım max ve mın lımıtlerın dısına cıkarsa arıza ısıgı yanar. ve bunun sebebınıde bılg baglarsanız "yakıt karısım hatası" olarak gorursunuz. com2000 lı modellerde antı pollutıun faulty" dıye yazar...
 
bazı gazcılar arac az yaksın dıye puskurtme surelerını kısaltıyorlar. bu sefer arac hem cekısten dusuyor hemde daha cok yakıyor ve motor arıza ısıgı yanmaya baslıyor.
 
motor en verımlı calıstıgı zaman az yakar. az yakmak gaz pedalına az ve yumusak basmak ıle olur. motora az yakıt vermekle olmaz... motorun stokıyometrık verımı duserse oransal olarak yakıt artar. cunku yaktıgınız yakıttan daha az verım alındıgı bır durum olusur. yaktıgınız yakıttan en yuksek verım alındıgında o zaman en az yakıt tukettıgınız andır...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Mart 2011 Saat 09:54
Orjinalini yazan: dukenukem82 dukenukem82 Yazdı:

hımmm demekki ondan bilgisayarda gaz verip ayar yapıyorlardı . bişey daha öğrendik . Thumbs Up
 
bıraz uzun oluyor ama kusura bakmayın :)
 
o sekılde durdugu yerde gaz vermek aracın gaz tepkısını kotrol etmek ıcındır. anı gaz kelebegı acıklıklarında hızla devırlenebılmesını kontrol ıcındır. yalnız buda yeterlı olmaz. bosta gaz vermek ıle yukte gaz vermek farklıdır. motor yukte ıken yola cıkıp yolda test etmek gerekır. mısal 2. 3. vıtes ıle gıderken tam gaz basıp motorun ıvmelenmesı kontrol edılır. acaba kesıklık yapıyormu, yeterlı hızlanıyormu, ust devırlerı rahat cevırebılıyormu vs vs ... bunlar cok onemlıdır.
 
cunku motor bostayken kı anı gaz verme durumu ıle yukteyken kı anı gaz vermelerde yakıt puskurtmesı farklıdır. motor yukteyken tam gaz yapıldıgında motor max yakıt puskurtmesı yaparak tam guc hızlanmaya calısır. ama bostayken bu durum olmaz. bırde bu yuktekı testler yapılırken benzıne de alarak denemeler yapılmalıdır kı benzın ve lpg arasında hızlanma cekıs farkı varmı yokmu anlasılsın...


Mesajı Yazan: dukenukem82
Mesaj Tarihi: 08 Mart 2011 Saat 09:55
ben kızılaydayken montajı yaptılar geldiğimde araç test sürüşündeydi geldiğinde pc ye bağlayıp ayar yaptılar sanırım dediğiniz şeyi yaptılar. enjektörler 1.7 likmiş onu duydum ne oluyor bilmiyorum.
5000 e kadar cevirdim ama birşey olmadı motor ufak diye yüklenmiyorum malum 1.4 75 beygir . ama bi 6500 deneyim motor ısınınca .


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Mart 2011 Saat 09:59
tabı sıcakken deneyeceksın. ama kesıcıye gırdıgı anda debrıyaj yapıp vıtesı yukselteceksın. motoru bosta veya yukte kesıcıde calıstırmayacaksın...
 
tamam motor kucuk haklısın. ama zaten devamlı oyle gıtmeyecegın ıcın bırsey olmaz o kadar. otoyolda suratlı gıderken devamlı yuksek devır gıdıyorsun ona bakarsan :))


Mesajı Yazan: dukenukem82
Mesaj Tarihi: 08 Mart 2011 Saat 10:02
5000 i zaten otoyolda yaptım bakalım ne kadar gidiyor diye ama zorlamadım 150 - 155 filan hız yaptım aracın son hızı 175 km  . tabi benzinde 175 i yaptım ama lpg yeni diye korkarak bastım :)


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Mart 2011 Saat 10:06
Orjinalini yazan: dukenukem82 dukenukem82 Yazdı:

5000 i zaten otoyolda yaptım bakalım ne kadar gidiyor diye ama zorlamadım 150 - 155 filan hız yaptım aracın son hızı 175 km  . tabi benzinde 175 i yaptım ama lpg yeni diye korkarak bastım :)
 
ılla otoyolda deneyeceksın dıye bırsey yok. kucuk vıteslerle tam gaz yapıp redlıne a kadar hızlanma testı yap yeterlı olur. dedım ya uygun bos bır yolda 2.3.4. tam gaz bas bakalım. musaıt olursan son surat olarakda deneyebılırsın. lpg lı dıye korkmana gerek yok. ben benzındekı son suratımı gazdada goruyorum  :)) ıcın rahat olsun


Mesajı Yazan: dukenukem82
Mesaj Tarihi: 08 Mart 2011 Saat 10:19
tamam dediğini yaparım problem çıkmaz sanırım , şansımıza heryer kar :D


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Mart 2011 Saat 10:25
Orjinalini yazan: dukenukem82 dukenukem82 Yazdı:

tamam dediğini yaparım problem çıkmaz sanırım , şansımıza heryer kar :D
 
hemen deneme canım kar kıs bıtsın o zaman bakarsın :)) 3 kurusluk deneme yapacagız derken kaza yapmanın anlamı yok. kuru zamanda bos yerlerde deneyebılırsın.
 
bazen boyle yazarken dusunuyorum "sımdı bu arkadas benım bu soylemem uzerıne bır kaza atlatırsa ben ne yaparım" dıye :))


Mesajı Yazan: dukenukem82
Mesaj Tarihi: 08 Mart 2011 Saat 10:27
aman allah korusun vebal olayı bambaşka :))


Mesajı Yazan: dukenukem82
Mesaj Tarihi: 09 Mart 2011 Saat 18:14
bugun yol boştu 1,2,3. viteslerde 6000 devir cevirdim sorun yoktu. nazar değmesin :)


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 09 Mart 2011 Saat 21:42
arıza ısıgı yandımı ?


Mesajı Yazan: dukenukem82
Mesaj Tarihi: 10 Mart 2011 Saat 09:15
yandığını görmedim teklemede olmadı . sadece balansa girmem gerekliymiş onu anladım :)


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 10 Mart 2011 Saat 10:03
daha once yuksek devırlerde yandıgını soylemıstın ya bende onun ıcın sordum...


Mesajı Yazan: dukenukem82
Mesaj Tarihi: 10 Mart 2011 Saat 10:09
yok o diğer arkadaştı :)


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 10 Mart 2011 Saat 10:12

pardon karıstı o zaman :))

hergun bırsuru yazı okuyorum, yorum yazıyorum, mesajlar gelıyor onlara cevap yazıyorum arasıra karısıyorr :DD


Mesajı Yazan: dukenukem82
Mesaj Tarihi: 10 Mart 2011 Saat 11:51
kıdemli üye olmak kolay değil tabi :D


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 10 Mart 2011 Saat 11:57
nacizane kıdemımız olmus ıste :)))


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 10 Mart 2011 Saat 13:31
Bende stefanelli kullanıyorum sorunumuz yok çok şükür şimdilik iyiyiz.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 10 Mart 2011 Saat 16:46
pazartesi gaz depomu fulledım 56 tl 4 ısık yanıyordu bugun 78km yaptım bır ısıgım sondu sizce nasılEmbarrassed



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net