|
206 1.4 xr otomatik sanzuman arizasi |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
mali77
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206 1.4 xr otomatik Kayıt Tarihi: 10 Aralık 2017 Konum: Izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 9 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 10 Aralık 2017 Saat 12:56 |
Düzenleyen mali77 - 10 Aralık 2017 Saat 12:59 |
talip206
4. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 2002 206 colorline otomatik Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3063 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Aklıma gelenleri yazayım.
1.Boğaz kelebeği vites değişiminde gazı saniyelik keser ki araba vites değiştirirken rahat geçsin diye. Eğer boğaz kelebeği kirli ise gecikme yapar,bu da vites değiştirirken tepme (vuruntu) yapar. 2.Şanzıman yağı eskidi ise ondan dolayı vuruntu yapar. Genelde şanzıman sogukken daha belirgin olur. 3. Eğer hep aynı viteste ayni tepkiyi veriyorsa diğer viteslerde sıkıntı yoksa sıralı selenoidlerden birinde sıkıntı vardır. Otomatik al4 araçlarda yağ basıncını ayarlayan iki tane ana selenoid(elektrovana) vardir. Birde her vitesin basıncını ayarlayan sıralı selenoidler vardir. Genelde ana selenoidler arıza verir. Sizdeki durumda ana selenoidler değilde 2. Vitesin veya 1. vitesin sıralı selenoidi arızalı olabilir. Tabi bunlar varsayım. Bence boğaz kelebeğini temizletme ile başlayın. Birde şöyle söyleyim eğer otomatik vites aracı ilk defa kullanıyorsaniz ayağınız alışkın değilse size bir arıza varmış gibi gelebilir. Veya gazı tam ayarlayamıyorsanız vites geçişleri belirgin olur. |
mali77
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206 1.4 xr otomatik Kayıt Tarihi: 10 Aralık 2017 Konum: Izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 9 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Yorumunuz icin tesekkurler tamircinin soyledigi ustunde iki tane piston varmis vites kutusunu indirmeden ilk onu degistirelim dedi uyari vermiyor sanziman selenoid degil dedi .en basitten zora gidelim dedi. Sadece 2 den 1 e gecerken uapiyor diger viteslerde veya gecislerde hic bir sikinti yok...
|
mali77
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206 1.4 xr otomatik Kayıt Tarihi: 10 Aralık 2017 Konum: Izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 9 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Kimse bu sorunu yasamadi galiba....
|
talip206
4. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 2002 206 colorline otomatik Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3063 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Yukarda yazmıştım. Bence sorun sıralı selenoidlerin birinde. Bahsettiğiniz piston arızasını hiç duymadım. |
eran
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : Citröen C5 Kayıt Tarihi: 08 Ekim 2017 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 177 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Düşük ihtimal şanzıman yağından olabilir. 106'larda kontrol çubuğu var ama 206'da var mı bilmiyorum. Bir bakılabilir, hatta ne zaman değiştiği bilinemiyorsa değiştirilebilir.
Düzelmezse sonrasında da selenoidler değişebilir.
|
sonerkyl
MODERATOR Yaşı : 39 Aracı : Scenic 2.0 16v Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17107 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
birde ke olarak fren müşürünü değiştir kardeşim.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
mali77
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206 1.4 xr otomatik Kayıt Tarihi: 10 Aralık 2017 Konum: Izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 9 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Once yagi degistirecegim yagin ne zaman yenilendigini bilmiyorum bu hafta ici degistirtecegim...fren musuru ne gibi sorun acabiliyor .....
Cevaplariniz icin tesekkurler...sonuc yazarim .... |
mali77
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206 1.4 xr otomatik Kayıt Tarihi: 10 Aralık 2017 Konum: Izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 9 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Bugun sanzimanciya gittim yagi degisti cikan yag temizdi usta arizanin hidrolik beyinden oldugunu soyledi ama yaptirma dedi sikinti yapmaz vuruntudan baska dedi 1200 tl masrafi varmis bu arizayi yasayan arkadaslara bilhi olsun yolda birakmazmis
|
gbt
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : Peugeot 206 Kayıt Tarihi: 23 Aralık 2017 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Aynı sorun şuanda bende de var araç 4den 3 geçerken vurma yapıyor selenoid değişimini çok duydum etraftan bu sorunu düzeltir mi acaba, maliyet durumu ne kadara çıkar birde
|
mali77
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206 1.4 xr otomatik Kayıt Tarihi: 10 Aralık 2017 Konum: Izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 9 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Selenoid arizasi olmasi icin uyari vermesi lazim yani kar ve s isiklari yanmasi lazim dedi usta sizinki de benim arizaya benziyor bir aydir bu sekilde kullaniyorum bir sorun olmadi sadece yagini degistirdim (yagida temizmis)bilmedigim icin degistirdim sizde bence fazla takmadan kullanmaya devam edin bence
|
talip206
4. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 2002 206 colorline otomatik Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3063 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Ana iki selenoid de ariza varsa uyarı verir fakat sıralı selenoidde sadece ilgili selenoidde olan sıkıntı ariza ışığını yakmayabilir. Aşağıdaki linkte B parçası iki ana selenoidtir. C parcasi ise 5 adet selenoidden oluşur. 4 vites + geri vites http://www.peugeotmarket.com/PEUGEOT-206-OTOMSAZNIMAN-HIDROLIK-BLOGU-ORJINAL,PR-1963.html |
mali77
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206 1.4 xr otomatik Kayıt Tarihi: 10 Aralık 2017 Konum: Izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 9 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Sanirsam ustada bana hidrolik beyin derken sizin dediginiz gibi sirali selenoid demis olabilir...fazla aciklama yapmadi sadece hidrolik beyin dedi bana ...şanzimanci yapacaklar valla ...😊 bilginizi benimle paylastiginiz icin cok tesekkur ederim...iyi seneler....
|
talip206
4. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 2002 206 colorline otomatik Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3063 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Ana selenoidler ve sıralı selonoidler hidrolik bloğa bağlıdır. Üstteki fotografta belli zaten. Aslında sizin çok masrafınız yok sadece sıralı selenoidden biri değişse bile yeter. Hatta masraf etmek istemeyen ve tanıdığı ustası olan arızalı selenoidi geri vitesinki ile değiştiriyor. Geri viteste daha az çalıştığı için ve hız yapılmadığı için böyle yapılıyor. Ama açmışken sadece sıralı selenoidin birini yenisiyle değiştirmek en iyisi.
Bizde araştıra araştıra bu hale geldik ama bunları çoğu ustaya anlatsan kabul etmez komple revizyon olacak der. |
mali77
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206 1.4 xr otomatik Kayıt Tarihi: 10 Aralık 2017 Konum: Izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 9 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Valla zaten yaptirasinda yok boyle binmeye devam edecegim ileride baska sorun yaratmazsa satarken yaptiricam siz cozmuşsunuz şanziman işini sirali selenoidlerden biri arizali benimde
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |