|
Kilit diferansiyel |
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Yazar | |||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 29 Nisan 2008 Saat 18:56 |
||
Klasik diferansiyeller bir terazi gibi çalışırlar
. şekilde de görüldüğü gibi iki tekerlek aksını döndürmek için en az üç tane dişli gerekir. Her iki aksın eşit dönmesini sağlayan ve diferansiyel tamburasının içinde yer alan ayna mahruti dişlisi ise, diğer diferansiyelin motordan kontrollü çalışan tek parçasıdır. (2. şekil, kırmızı olan) Otomobil yolda düz olarak giderken, tekerleklerden herhangi birine daha fazla ağırlık binmediği için, diferansiyel karpuzunun ortasındaki dişliler tekerleklerle birlikte kendiliklerinden dönerler. Ancak otomobil viraja girerken, bu dişliler devreye girerek otomobilin virajın dışındaki hızlı, virajın içindeki daha yavaş dönen itici tekerleklerinin dönüş oranlarının 1:1 olmasını sağlarlar. Yukarıda sözünü ettiğimiz normal bir diferansiyelin çalışma esaslarına ek olarak kilitli diferansiyellerde değişik birkaç sistem vardır. Bunlardan birincisinde, küçük sürtünme pulları diferansiyelin ortasındaki her iki tekerleğin eşit olarak dönmesini sağlayan ve denge dişlileri olarak tarif edilebilecek olan dişlilerin dönmelerini engellerler. Bu engelleme otomobil yeniden düz bir şekilde gitmeye başlayıncaya kadar devam eder. (Şekil 4) Bir başka tür de (şekil 5) aksların (şekilde mavi renkli olan) ve dişlilerin karpuzun içine tam olarak girmediği diferansiyellerdeki kilit türüdür. Burada sözü edilen kısımlar yatık olarak yerleştirilmiş baskı halkalarıyla diferansiyele tutturulmuşlardır. Tekerleklerin dönüş hızı arttığında yani otomobil patinaj yapmaya başladığında devreye giren bu sistem, halkaların fren levhalarını sıkıca bastırmasıyla çalışır ve otomobilin tekerleklerindeki dönüş momenti 1:1 olana kadar tutar. Bu sistemin adı dönüş momentli diferansiyel kilididir. 6 numaralı şekilde görülen diferansiyel tipinde ise birbirine ters yönlerde yerleştirilmiş düz dişli çarklar, otomobil patinaj yapmaya başladığı zaman, birbirileriyle ters yönde hareket ederek, dönüş momenti 1:1 olana kadar kilitli kalırlar. Basit bir mantıkla kurulmuş olan bu sistem de gelişmiş pek çok otomobilde kullanılmaktadır. 4x4 araçlarda da bu sistemlere ek olarak manuel ve otomatik olarak devreye sokulan kilitler de mevcuttur. Ayrıca tek yollu difransiyel kilidi gaza yüklenince iki tekerleği birden kitlerken, 2 yollu kilitlerde ayağınızı gazdan çektiğnizdede kilitler drift için uygundur ama günlük kullanıma pek uygun değildir alışmak lazım NOT: Bu bilgiler alıntı değil kendi yazmış olduğum ve diğer tuning forumlarında yayınlaığım makalelerdir.
|
|||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
paylaşım için tşk kardeş
|
|||
sinan-s
1. Vites Kayıt Tarihi: 21 Mart 2008 Konum: Bostancı/S VRJ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2643 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Bilgiler için sağol...
|
|||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
İsmailAteş
1. Vites 13 - Kasım - 1987 Kayıt Tarihi: 23 Mart 2008 Konum: Ankara/İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 346 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı İsmailAteş
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
||
Bilgileriniz için Teşekkürler.Merak ettiğim bi konu olduğu için sonuna kadar okudum.Yalnız bir sorum olucak bu kilitli diferansiyel orjinal bi araca daha sonradan yapılabiliormu??
|
|||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
paylaşım için tşk
|
|||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Tabiki yapılabiliyo yalnız bunu yapmak için orjinal aracın markasının ürettiği diferansiyel yoksa genellikle muadillerini udurarak yapılıyo. Genelde muadil diferansiyeller kullanılıyo soradan yapılanlarda ama sorun fazla çıkarmıyo.
|
|||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
MUSTAFACIM PAYLASIMIN ICIN TESEKKUR EDERIM KARDESIM
COK FAYDALI OLACAK |
|||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Bu yazıyı ilk didimde okudum hiçbirşey anlamamıştım.Oranın atmosferinden olsa gerek.
Şimdi ikinci defa istanbulda okuyorum ve olayı cözüyorum.
Biraz daha yalın bir dille herkezin anlaması icin kilitli difransiyelin çalışma prensibinden öte.Amaçı nedir?
Konuya eklerseniz kimsenin kafasında soru işareti olmaz.
|
|||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Amacını aslında yukardaki çalışma prensibinden anlıyabilirsiniz ama genel olarak ifade etmek gerekirse her iki aksın aynı yükte çalışıp eşit dengede lastiklere gücü iletmesi için uygulanan bi sistemdir.
Ben teşekkür ederim ilginize.
|
|||
İsmailAteş
1. Vites 13 - Kasım - 1987 Kayıt Tarihi: 23 Mart 2008 Konum: Ankara/İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 346 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı İsmailAteş
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
||
İlgilendiğiniz için teşekkürler ilerdeki projelerim arasında kilitli diferansiyelde olucak muhtemelen..
|
|||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
hayırlısı olsun, projeniz nedir ilerde?
|
|||
Engin Tepe
1. Vites Kayıt Tarihi: 31 Mayıs 2011 Konum: Başakşehir. Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2476 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Engin Tepe
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
||
Konuyu hortlatayım dedim, :)
Partner de 4*2 oldugunu duydum dogrumudur,
Okurken 2 yollu dıfransıyel drıft ıcın uygundr dıyor bu benım araçta varmıdır. Drıftt
Saygılar...
|
|||
PEUGEOT PARTNER ADVENTURE 2.0 HDI 90bg 2008 SİYAH 100 km/6.5 Lt 0 5419 649 7 58
▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄ |
|||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Drıft dedıgın arkadan cekıslı arac ıle olur. O acıdan senın aracın ıcın drıft dıye bır terım soz konusu olmaz
|
|||
Engin Tepe
1. Vites Kayıt Tarihi: 31 Mayıs 2011 Konum: Başakşehir. Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2476 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Engin Tepe
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
||
İçime su serptin abi sagol :D
Altımızda kilit difransiye araba var diye seviniyorduk. Arada sol ayak frenı deniyorum ama yarı yiyor yarı yemiyor alışana kdr :D
Valla bu yuzden murat 131 bakıyorum 2 3 lıraya :D 2 lırada ben harcasam kı murat 131 ıcın buyuk bı meblaa :D adam olur Düzenleyen Engin Tepe - 15 Temmuz 2011 Saat 16:41 |
|||
PEUGEOT PARTNER ADVENTURE 2.0 HDI 90bg 2008 SİYAH 100 km/6.5 Lt 0 5419 649 7 58
▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄ |
|||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Kılıtlı dıferansıyel vırajlarda rahat rahat gaza basabılmene ımkan tanır ve bır tekerlek kaygan bır yuzeydeyse patınaja kalıpta ılerleyememe durumunun onune gecer.
bır nevı tutunumu artırır cekıs kontrolu saglar...
Kılıtlı dıferansıyelın olmadıgı bır aracta vıraj ıcınde gaza basılırsa aracın gucune ve tutunumuna gore onden kayma gorulebılır.
senın arabayla deneyebılırsın. dusuk hızda dıyelım 2. vıtes ıle 2000 devırlerde gıderken genıs bır vıraj ıcınde tam gaz basarsan patınaja dusup onu kayması gerekırken senınkının bu hareketı yapmaması gerekır... cekıs sınırlandıgı ıcın kontrolden cıkmanın olmaması gerekır. tabı dıkkatlı ol. gaza uygun oranda bas yanı :)) fazla gelırse gazdan cekersen sorun olmaz Düzenleyen CeCoLi - 15 Temmuz 2011 Saat 16:50 |
|||
Engin Tepe
1. Vites Kayıt Tarihi: 31 Mayıs 2011 Konum: Başakşehir. Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2476 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Engin Tepe
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
||
Virajlarda Burak bilir :D Kilitli kilitsiz farketmiyor Anasını aglatırım :D daaa :D Drift yapmazmı Ksa mesafede olsa |
|||
PEUGEOT PARTNER ADVENTURE 2.0 HDI 90bg 2008 SİYAH 100 km/6.5 Lt 0 5419 649 7 58
▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄ |
|||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Pek sanmıyorum ama olabılırde yanı
|
|||
Engin Tepe
1. Vites Kayıt Tarihi: 31 Mayıs 2011 Konum: Başakşehir. Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2476 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Engin Tepe
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
||
Denicemki deniyorumda daha beceremedim :D Tecrübelerimi paylaşırım bıyere yanyatmazsam tabı ticari ile :D
|
|||
PEUGEOT PARTNER ADVENTURE 2.0 HDI 90bg 2008 SİYAH 100 km/6.5 Lt 0 5419 649 7 58
▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄ |
|||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Abıcım bosver Allah askına partner bunların yapılacagı arac degl. guzel guzel bın bosver drıft mrıftı
|
|||
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |