Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >307
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - 307 AL4 otomatik Şanzuman sorunu
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

307 AL4 otomatik Şanzuman sorunu

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı Celalll Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 44
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 08 Mart 2012
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 110
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Celalll Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: 307 AL4 otomatik Şanzuman sorunu
    Gönderim Zamanı: 29 Temmuz 2014 Saat 13:31
Merhaba arkadaşlar
Benim aracım Peugeot 307 1.6xt premium (4 ileri, 1 geri) AL4 otomatik. Aracım şu anda 98.000km'de. Yaklaşık 1,5 sene önce sorun yokken, bakım amacıyla, 2 adet selenoid vana ve Şanzuman yağı değişimi yaptırdım. Yapan kişi Şanzumancı değil normal bir Servisti.

Sorunuma gelince, şehiriçi kullanımda en ufak bir sorunum yok. Tatil için şehir dışına çıktığımda ise sorun başlıyor.
Yola çıktıktan sonra kontak kapatmadan 90-120 km gittikten sonra, 4.viteste giderken yokuş çıkarken veya yavaşladığımda normal olarak 3.vitese düşüyor. Fakat tekrar hızlanmaya başladığımda 4. Vitese geç atıyor. Normalde 3000 devirde vites atması gerekiyorken, 4000-4500 devire ve 100-120 km hıza çıktıktan sonra 4'e atıyor.
Vitesi Manuel'e aldığımda ise Manuel olarak vites atamıyorum. Göstergede o an bulunduğum vites numarası yazacağına, sadece D yazıyor.
Eğer trafik ışığı veya sıkışıklıktan dolayı yavaşlarsam. Vites normal olarak, teker teker 1. Vitese kadar düşüyor. Tekrar hareketlendiğimde veya hızlandığımda Bir üst vitese, normalden daha yüksek devirlerde geçiş yapıyor.
2'den 3'e ve 3'den 4'e geçerken tek sorun yüksek devirlerde, yani geç vites atması.
Bazen de yeterince hızlanamadığım ve deviri yükseltemediğim için 4'te gitmem gerekirken 3'te veya 3'te gitmem gerekirken 2'de gitmek zorunda kalıyorum. Bunun sonucu olarak motor fazla bağırıyor ve yakıt sarfiyatı artıyor.
Eğer durmuşsam yani vites 1'e düştüyse sorun daha büyük. Çünkü kalkıştı vites 2'ye 4000-4500 devirde atınca haliyle vuruntu yapıyor.
Bu sorun sadece şehirdışına çıkınca 90. Ve 120. Km'ler arasında ortaya çıkıyor. Şehir içinde Maximum 50-60 km yaptığım için tamamen sorunsuz bir sürüş oluyor.
Geçici çözüm olarak 10-15 dk. Kenara çekip bekliyorum tekrar çalıştırdığımda bazen düzeliyor. Baze'nde düzelmiyor. Düzelmiyince vitesi R'ye alıyorum. Artık ondan mıdır bilmem düzeliyor. Sonra diken üstünde yola çıkıyorum. 400km'lik yolculukta Geçen yaz 1'den fazla oldu. Bu yaz ise bir kere oldu.
Servise gidince bilgisayarı bağladıklarında "abs hız tespiti hatası" gibi bir ikaz alıyorum.
Araştırdığım kadarıyla bu sorun bu araçta kronikmiş. Ve Şanzuman revizyonuyla bile sorunu çözemeyenler var. Daha doğrusu sorunu çözene daha rastlamadım.

Sizce bu neden kaynaklanıyor olabilir? Bu arada istanbulda yaşıyorum.
Teşekkürler...
2005 Model 307 1.6XT PREMİUM AT. BRC MY11 LPG KİT
Çevrimdışı artes34 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 38
Aracı : Peugeot 308
Kayıt Tarihi: 10 Mart 2011
Konum: İST/Fındıkzade
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 135
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı artes34 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 29 Temmuz 2014 Saat 14:19

Sorun büyük ihtimal selenoidler değiştiği için şanzıman yazılım güncellemesi yapılmamış bu yüzden şanzıman yazılımını güncelleştirince devir aralıkları düzelir.

Peugeot 308 1.6 VTI Envy 2011 Model Benzin Beyaz
Peugeot 206 X-design 2005 Model Gri 1.4 Benzin
Peugeot 206 XT 2003 Model Gümüş Gri 1.6 Benzin (İlk Göz Ağrım)
Çevrimdışı aokaymaz Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 46
Aracı : 2013 308 Sportium
Kayıt Tarihi: 21 Temmuz 2012
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 286
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı aokaymaz Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 29 Temmuz 2014 Saat 18:37
Orjinalini yazan: artes34 artes34 Yazdı:

Sorun büyük ihtimal selenoidler değiştiği için şanzıman yazılım güncellemesi yapılmamış bu yüzden şanzıman yazılımını güncelleştirince devir aralıkları düzelir.



Benim araçta şimdilik çok şükür sorun yok ancak yazılımı şanzıman yazılımını güncelletmek istiyorum araç biraz hantal gibime geliyor birde kalkışta gazın yarısına gelene kadar fazla tekpi yok gaz pedalı yarıyı geztikten sonra hızlanmaya başlıyor  Acama bendemi böyle yoksa tüm otomatik 307 lermi gazınyarısını geçtikten sonra gaza tekpi vermeye başlıyor

Birde şanzıman yazılımı sadece peugot servislerde mi yapılıyor dışarda yaptırma şansımız varmı ve fiyatı ne kadar bilgisi olan arkadaşlar yazarlarsa sevinirim 
2013 308 Sportium
Tel:0533 715 44 04   

Çevrimdışı Celalll Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 44
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 08 Mart 2012
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 110
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Celalll Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 29 Temmuz 2014 Saat 20:24
Şanzıman yazılımı mecburen güncellendi. Yoksa yeni tip selenoidler çalışmıyor zaten .

ŞEHIR İÇİNDE Yılın 11 ayı tık demeyen Şanzıman 100 km durmadan gidince niye sorun yapıyor.
İşte asıl mesele bu...
2005 Model 307 1.6XT PREMİUM AT. BRC MY11 LPG KİT
Çevrimdışı Celalll Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 44
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 08 Mart 2012
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 110
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Celalll Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 29 Temmuz 2014 Saat 20:32
Hocam,
En ince ayrıntısına kadar tarif edeyim diye 1 sayfa yazı yazmışım. Sen gelmiş sorun bile olmayan bir konuda soru soruyorsun. Ve konunun akışını değiştirip benim sorunuma cevap almamı engelliyorsun. Bir zahmet kendi konunu açsan da orada yanıt arasan... Olmaz mı?
2005 Model 307 1.6XT PREMİUM AT. BRC MY11 LPG KİT
Çevrimdışı Goztepemiz Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 35
Aracı : 2006
Kayıt Tarihi: 06 Temmuz 2014
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Goztepemiz Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 29 Temmuz 2014 Saat 20:34
Arkadaşlar bendede 2006 307 1.6comfort modeli var arkadaşa benzer sorun yaşıyorum sorunum ise şu; normal bir şekilde yolda giderken vites geçişlerim biraz sert oluyor yavaşlamaya başlarken kompressor yaptığı sıra vites düşüşleri yine sert oluyor. Ve pedela ucunla dokunuyorum sabit gitsin diye bu seferde gel git yapıyor devir saati bile belli ediyor. Şanzıman yağını kaliteli olan yağ ile değiştirdim sadece başka ne yapmam gerekiyor önerisi olan varmı yada başından böyle bir sorun geçen varmı? Teşekkür ederim.
307 sw 1.6 16v 2006
Çevrimdışı mami202 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 42
Aracı : 407 sw executive 2,0
Kayıt Tarihi: 21 Aralık 2012
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 458
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mami202 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Temmuz 2014 Saat 22:26
merhaba 
 öncelikle iyi bayramlar,  sorununuzun kesin olarak şu veya bu parçadan kaynaklanıyor demek kolay değil ben size 4. vitese geçememe ile alakalı problemlerimi çözümlerimi yazayım siz kendiniz karar verirsiniz,

öncelikle benim araçtaki şanzımanda AL4 DPO  bu şanzımanın benim araçtaki problemleri şöyle idi.

1 - özellikle sıcak havalarda 3- den 4 e geçememe sorunu 
(çok zorlarsam vites kutusu arıza ikazı devamında otomatik koruma modu 3. viteste  kalma olayı, ekranda değişmeyen sadece D logosu kontak açkapa bekle düzeltip yola devam bisüre sonra tekrar en baştan :) )

2 - soğuk havalarda 1 den 2 ye geçişte sert ve hissettiren geçişler

3 - olması gerekenden daha düşük çekiş problemi

bu sorunların neticesinde sırasıyla yaptırdığım çözümler,

yetkili servis e uğradım abs sensörlerinden birinde arıza olması nedeniyle önce bu arızanın giderilmesi gerektiği sonra şanzımana bakılacağı ve duruma göre 3500 liraya varan tamir masrafı olacağı işitilip üstüne 80 lira arıza tespit ücreti verip bi daha yetkili servise uğramama kararı alınır, devamında özel servise uğranır 

şanzıman selonoid ve yağ değişimi ardından 1 hafta sonra şanzıman daha vahim durumda  tekrar yağ ve selonoid değişimi biraz düzelme vites geçişleri harika ama diğer sorunlar devam ediyor

1 hafta sonra şanzıman tamamen tepkisiz durumda  başka şanzımancılar arnır fiyat alınır hepsi 3-4 binden kapı açar nihayetinde biriyle anlaşılır  komple revizyon 3 bin lira civarı masraf  herşey güzel olması gerektiği gibi  ama oda ne  bazan arada sırada N de iken ekranda  - işareti görülür  yine şüphe kuşku başlar  maddi durum müsait olmadığı için dahada üzerine gidilmez,
   tasarımı, konforu, yol tutuşu herşeyiyle benimsenen araç yok pahasına satılır alan kişinin 1 ay
sonra şanzıman tekrar elinde kalır   bu gerçektir aynen böyle olmuştur.

bana göre  şu yol izlenmeli  
1 - şanzımana bu güne kadar müdahale edilmemişse  kesinlikle dokunmamak lazım gittiği yere kadar... 

eğer müdahale edilmişse  ve yetkili servis mantıklı makul önerilerde bulunmuşsa bu önerilerin toplam maliyeti 3 ila 5 binin geçmiyorsa bütçede uygunsa hiç tereddüt etmeden yetkili servisin önerisi dikkate alınmalı  

örnek  abs sensörleri değştirilir ( lastiklerin dönme hızları dahi şanzımanın çalışmasını etkiler )
araçtaki elektronik aksam gözden geçirilir  ve yetkili servisin verdiği 1 yıllık garanti gözönüne alınarak şanzımanı tamir ettirmeleri istenir olay çözülür 

2-  güvendiğiniz ve garanti veren bi özel servise şanzıman teslim edilir komple revizyon edilmesi istenir 1 sene yada 10 bin km lik garanti alınır   ama araçtaki elektronik veya şanzımanın çalışmasını etkileyen diğer sorunlar giderilmediği için  şanzımanın tekrar kafayı yeme olasılığı herzaman kafayı meşgul eder.

3 - bu en pahalı ve kesin çözümdür  peugeot servisinden şanzıman istersiniz sıfır şanzıman takılır diğer sorunlarda halledilir  şanzımanın her 30 bin km de yağını yeniler uzun yıllar sorunsuz kullanılır     biraz uzun ve karamsar oldu ama maalesef durum bende bu şekilde geliştiği için böyle yazdım  size kolay gelsin inşaalah cebinizi fazla yakmadan bu olayı halledersiniz  



Düzenleyen mami202 - 30 Temmuz 2014 Saat 22:28
Çevrimdışı slhyldz Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 45
Aracı : 2006
Kayıt Tarihi: 08 Ocak 2014
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 91
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı slhyldz Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 31 Temmuz 2014 Saat 10:34
Orjinalini yazan: Celalll Celalll Yazdı:

Merhaba arkadaşlar
Benim aracım Peugeot 307 1.6xt premium (4 ileri, 1 geri) AL4 otomatik. Aracım şu anda 98.000km'de. Yaklaşık 1,5 sene önce sorun yokken, bakım amacıyla, 2 adet selenoid vana ve Şanzuman yağı değişimi yaptırdım. Yapan kişi Şanzumancı değil normal bir Servisti.

Sorunuma gelince, şehiriçi kullanımda en ufak bir sorunum yok. Tatil için şehir dışına çıktığımda ise sorun başlıyor.
Yola çıktıktan sonra kontak kapatmadan 90-120 km gittikten sonra, 4.viteste giderken yokuş çıkarken veya yavaşladığımda normal olarak 3.vitese düşüyor. Fakat tekrar hızlanmaya başladığımda 4. Vitese geç atıyor. Normalde 3000 devirde vites atması gerekiyorken, 4000-4500 devire ve 100-120 km hıza çıktıktan sonra 4'e atıyor.
Vitesi Manuel'e aldığımda ise Manuel olarak vites atamıyorum. Göstergede o an bulunduğum vites numarası yazacağına, sadece D yazıyor.
Eğer trafik ışığı veya sıkışıklıktan dolayı yavaşlarsam. Vites normal olarak, teker teker 1. Vitese kadar düşüyor. Tekrar hareketlendiğimde veya hızlandığımda Bir üst vitese, normalden daha yüksek devirlerde geçiş yapıyor.
2'den 3'e ve 3'den 4'e geçerken tek sorun yüksek devirlerde, yani geç vites atması.
Bazen de yeterince hızlanamadığım ve deviri yükseltemediğim için 4'te gitmem gerekirken 3'te veya 3'te gitmem gerekirken 2'de gitmek zorunda kalıyorum. Bunun sonucu olarak motor fazla bağırıyor ve yakıt sarfiyatı artıyor.
Eğer durmuşsam yani vites 1'e düştüyse sorun daha büyük. Çünkü kalkıştı vites 2'ye 4000-4500 devirde atınca haliyle vuruntu yapıyor.
Bu sorun sadece şehirdışına çıkınca 90. Ve 120. Km'ler arasında ortaya çıkıyor. Şehir içinde Maximum 50-60 km yaptığım için tamamen sorunsuz bir sürüş oluyor.
Geçici çözüm olarak 10-15 dk. Kenara çekip bekliyorum tekrar çalıştırdığımda bazen düzeliyor. Baze'nde düzelmiyor. Düzelmiyince vitesi R'ye alıyorum. Artık ondan mıdır bilmem düzeliyor. Sonra diken üstünde yola çıkıyorum. 400km'lik yolculukta Geçen yaz 1'den fazla oldu. Bu yaz ise bir kere oldu.
Servise gidince bilgisayarı bağladıklarında "abs hız tespiti hatası" gibi bir ikaz alıyorum.
Araştırdığım kadarıyla bu sorun bu araçta kronikmiş. Ve Şanzuman revizyonuyla bile sorunu çözemeyenler var. Daha doğrusu sorunu çözene daha rastlamadım.

Sizce bu neden kaynaklanıyor olabilir? Bu arada istanbulda yaşıyorum.
Teşekkürler...
Selam;
Aracınız hakkında detaylı bir bilgi vermemişsiniz. Aracınız yeni kasamı eski kasamı. (selenoidleri birbirinden farklıdır ve arkadaşın dediği gibi yazılım atılmalı. Eski yazılımlada çalışır araç ) Yağ değişimi nasıl kim tarafından yapıldı vs. yani bu aracın gaz pedalının bile tanıtılması gerekiyor kalibrasyon vs. Yani öncelikli olarak aracınızın şanzıman bakımı prosüdüre uygun yapıldı mı?
Aracınızda tüpo var mı? Tüp varsa aracınızı belli bir km. birkaç gün  tüpsüz kullanınca sorun devam ediyor mu? Aracınızı pp planete bağladıgınızda herhangi bir hata kodu var mı?
Size önerim Bostancı sanayi sitesinde üç tane otoamatik şanzımancı var. Hem bu şanzımanı çok iyi tanıyorlar hemde işlerinde ustalar. Onlara götürün gösterin durumunuzu anlatın.
Şunuda belirteyim. PEugeot aracı gerçekten çok raattır ve iyidir ama orjinalliği bozmaya gelmez hemen su koyuverir. Bİrde anlamayan ustaların elinde çokça masraf açar. Varmı bilmiyorum ama öncelikle sadece ve sadece peugeot bakan özel veya yetkili bir servis bulun.
Onu bulsanız bile şanzımanı elletmeyin. Sadece şanzımandan anlayan bir profösyenel ervise gidin. Yanılmıyorsam birde maslak sanayide bir yer vardı?
 
Peugeot 307SW Automatic 2006 Pendik-İstanbul
Çevrimdışı slhyldz Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 45
Aracı : 2006
Kayıt Tarihi: 08 Ocak 2014
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 91
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı slhyldz Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 31 Temmuz 2014 Saat 10:44

Benim yaptıdığım şanzıman bakımı örneği;

İki adet 100 HZ lik selenoid değişimi ;
Beyin sökülüp temizliği yapıldı;
Dİğer selenoidler ölçüldü ve sağlam çıktı. Bozuksa tanesi 50 tl.
Yağ yanlış değilsem 4 lt. (Beyin söküldüğü için normalde 3 lt alıyor)
Benim araç makyajlı kasa olduğundan yazılım atılmadı ama gaz padalıda dahil boğaz kelebeği kalibrasyonu yaptırdım. Temizlettiğimden dolayı. Aracımın şanzımanı saat gibi çalışıyor.
Son olarak tüpten dolayı bazen bendede sorun oluyordu. 4 vitese atmama 1den ikiye geçişte vuruntu hissediyorum. Aracı iki-üç gün benzinde kullandım sorun falan kalmadı. Aracın şanzımanı saat gibi çalıştı ve hatta yakıtım bile azaldı.
Son olarak Şanzıman kontaktörümnüzüde bir kontrol ettirin. Bu şanzımanlarda çokça bozulan bir parçadır. Vitesin hangi konumda olduğunu ekrana yansıtır. Sİzin manueldeyken "D" göstermesi bundan olabilri.
Peugeot 307SW Automatic 2006 Pendik-İstanbul
Çevrimdışı 206cc57 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 41
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 26 Haziran 2011
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 183
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı 206cc57 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Ağustos 2014 Saat 18:26
Orjinalini yazan: slhyldz slhyldz Yazdı:

Benim yaptıdığım şanzıman bakımı örneği;

İki adet 100 HZ lik selenoid değişimi ;
Beyin sökülüp temizliği yapıldı;
Dİğer selenoidler ölçüldü ve sağlam çıktı. Bozuksa tanesi 50 tl.
Yağ yanlış değilsem 4 lt. (Beyin söküldüğü için normalde 3 lt alıyor)
Benim araç makyajlı kasa olduğundan yazılım atılmadı ama gaz padalıda dahil boğaz kelebeği kalibrasyonu yaptırdım. Temizlettiğimden dolayı. Aracımın şanzımanı saat gibi çalışıyor.
Son olarak tüpten dolayı bazen bendede sorun oluyordu. 4 vitese atmama 1den ikiye geçişte vuruntu hissediyorum. Aracı iki-üç gün benzinde kullandım sorun falan kalmadı. Aracın şanzımanı saat gibi çalıştı ve hatta yakıtım bile azaldı.
Son olarak Şanzıman kontaktörümnüzüde bir kontrol ettirin. Bu şanzımanlarda çokça bozulan bir parçadır. Vitesin hangi konumda olduğunu ekrana yansıtır. Sİzin manueldeyken "D" göstermesi bundan olabilri.

merhaba nerede yaptırdınız ? 
Çevrimdışı msertkol Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 42
Aracı : 2005
Kayıt Tarihi: 14 Eylül 2012
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 91
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı msertkol Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ağustos 2014 Saat 11:40
Arkadaşlar merhaba.
Konuda bahsedilen her sorunu yaşadım. Ben aracımı 180000Km de aldım ve lpg taktırdım. Lakin 3000 km gittikten sonra bende de bu sorunlar baş gösterdi. Sorunlar:
i) Sabahları araç soğukken automatic gearbox hatası, güvenli moda alma (- *) işaretlerinin yanması.
ii) Otobanda sürekli yüksek devirde giderken (haliyle) bir anda vites değişiminin yüksek devirlerde gerçekleşmesi.
iii) Vuruntu: şehir içi hararetli kullanımda tespit ettim.

İlk önce Maslak'ta çok sevdiğimiz abimiz var O na gittim, durumu anlattım. Solenoid valf ve yağ değişimi yaparak işe başlayalım dedi. Dediği gibi yaptık. Lakin 1000 km sonra yine aynı sorunlar baş gösterdi.
Ben de aracımı revizyona soktum. Bu kararı usta ile beraber aldık.
Şanzıman indi, içinde iletimi sağlayan burçlar varmış bunlar aşınmış. Dolayısıyla bu parça tamir edildi. Bütçem kısıtlı olduğu için torna da buna diş açtırdık. Yenisi daha maliyetli olur diyerekten bu yolu seçtim. A dan Z ye her parça gözden geçirildi ve gerekiyorsa yenisi ile değiştirildi. Toplam  masraf 3000 TL küsür oldu.
Peki şimdi ne mi oldu derseniz, şimdi araç 199000 km de. Gayet sorunsuz. Çekişi vs yeni araçlara taş çıkartır. Ama bazı koşullara uymak gerekiyor:
i) Vites değişimlerinde aceleci davranmamak, R ile D arasında 3-4 sn beklemek.
ii) Şanzımanı N ye alıp el frenini çekmek , tekerleklerin yükünü el frenine aktardıktan sonra P ye almak.

Buna ek olarak şunları da göz önünde bulundurun bence.
1) Çok sıcak havalarda hala vuruntu oluyor, bu normal arkadaşlar. Yağ inceliyor, gerekli basınç karşılanamıyor bi şeyler oluyor. Ama bundan kesinlikle eminim.
2) Motor koruma saçı var aşağıda altta. Eğer bu takılı ise kesinlikle sıcaklık artıyor, bu da vuruntu sebebi. Ama ben çıkarmadım, çıkarmayı da istemiyorum. Sanırım bundan dolayı da sıcaklık artıyor.
3) Klima açıkken örneğin 4 gün kullandınız, hava 31° de gittiniz diyelim. Eve geldiniz park ettiniz. Ertesi günü yağmur yağdı sıcaklık 21° ye düştü di mi. Sabah arabayı çalıştır git, 700m sonra automatic gear box hatası alınabiliyor. Ben yaşadım. Böyle de tuhaflıkları var. Yani arabada termodinamik bir hata oluyor, beyin de bunu yakalıyor. Bunda LPG sisteminin de etkisi var.
4) Kesinlikle tekerlekler dönerken vites değiştirme yapmayın, mesela evinizin sokağına geldiniz, sapacaksınız. N ye falan almayın. Bu da etkili. 
5) Diyelim hava çok çok çok sıcak nem hararet herşey var. O zaman LPG yi bi beş dk kapatırsanız araba rahatlıyor. Sanırım bu da LPG nin yanma ısısının yüksekliğinden kaynaklanıyor. Benzinde kullandığınız zaman şanzımana soğuması için olanak tanımış oluyorsunuz. Bende örneğin 5° düşüyor hararet. Fan duruyor mesela.
6) Bu benim arabaya özel: Ben hiçbir zaman orjinal yağ filtremi takamıyorum. Benim filtre normalden biraz daha uzun, ve sanırım bu da soğumayı bir nebze de olsun sağlıyor. Yani yağınız filtrasyona girdiğinde kat ettiği mesafe arttığından bu da pozitif bir yarar sağlıyor araca.

Yararlı olacağını düşündüğümden paylaşmak istedim.
Saygılarımla, kazasız belasız sürüşler dilerim.
307
2005 Model XR Otomatik 204500km - BRC Sıralı Sistem
Çevrimdışı Celalll Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 44
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 08 Mart 2012
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 110
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Celalll Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Eylül 2014 Saat 10:41
Hocam bu ustalar kimlerdir. En iyisi hangisi? Birde Bostancı'da önerenilleceğiniz Peugeot servisi var mı?
Bu arada Araç 2005 model. Bilgisayara bağlandığında verdiği hata "abs hızı doğru okuyamadı" gibi birşey.
2005 Model 307 1.6XT PREMİUM AT. BRC MY11 LPG KİT
Çevrimdışı msertkol Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 42
Aracı : 2005
Kayıt Tarihi: 14 Eylül 2012
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 91
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı msertkol Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07 Eylül 2014 Saat 16:13
Maslak sanayide Mahir Usta. 24. Kısım da.
307
2005 Model XR Otomatik 204500km - BRC Sıralı Sistem
Çevrimdışı slhyldz Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 45
Aracı : 2006
Kayıt Tarihi: 08 Ocak 2014
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 91
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı slhyldz Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Eylül 2014 Saat 08:10
Orjinalini yazan: msertkol msertkol Yazdı:

Arkadaşlar merhaba.
Konuda bahsedilen her sorunu yaşadım. Ben aracımı 180000Km de aldım ve lpg taktırdım. Lakin 3000 km gittikten sonra bende de bu sorunlar baş gösterdi. Sorunlar:
i) Sabahları araç soğukken automatic gearbox hatası, güvenli moda alma (- *) işaretlerinin yanması.
ii) Otobanda sürekli yüksek devirde giderken (haliyle) bir anda vites değişiminin yüksek devirlerde gerçekleşmesi.
iii) Vuruntu: şehir içi hararetli kullanımda tespit ettim.

İlk önce Maslak'ta çok sevdiğimiz abimiz var O na gittim, durumu anlattım. Solenoid valf ve yağ değişimi yaparak işe başlayalım dedi. Dediği gibi yaptık. Lakin 1000 km sonra yine aynı sorunlar baş gösterdi.
Ben de aracımı revizyona soktum. Bu kararı usta ile beraber aldık.
Şanzıman indi, içinde iletimi sağlayan burçlar varmış bunlar aşınmış. Dolayısıyla bu parça tamir edildi. Bütçem kısıtlı olduğu için torna da buna diş açtırdık. Yenisi daha maliyetli olur diyerekten bu yolu seçtim. A dan Z ye her parça gözden geçirildi ve gerekiyorsa yenisi ile değiştirildi. Toplam  masraf 3000 TL küsür oldu.
Peki şimdi ne mi oldu derseniz, şimdi araç 199000 km de. Gayet sorunsuz. Çekişi vs yeni araçlara taş çıkartır. Ama bazı koşullara uymak gerekiyor:
i) Vites değişimlerinde aceleci davranmamak, R ile D arasında 3-4 sn beklemek.
ii) Şanzımanı N ye alıp el frenini çekmek , tekerleklerin yükünü el frenine aktardıktan sonra P ye almak.

Buna ek olarak şunları da göz önünde bulundurun bence.
1) Çok sıcak havalarda hala vuruntu oluyor, bu normal arkadaşlar. Yağ inceliyor, gerekli basınç karşılanamıyor bi şeyler oluyor. Ama bundan kesinlikle eminim.
2) Motor koruma saçı var aşağıda altta. Eğer bu takılı ise kesinlikle sıcaklık artıyor, bu da vuruntu sebebi. Ama ben çıkarmadım, çıkarmayı da istemiyorum. Sanırım bundan dolayı da sıcaklık artıyor.
3) Klima açıkken örneğin 4 gün kullandınız, hava 31° de gittiniz diyelim. Eve geldiniz park ettiniz. Ertesi günü yağmur yağdı sıcaklık 21° ye düştü di mi. Sabah arabayı çalıştır git, 700m sonra automatic gear box hatası alınabiliyor. Ben yaşadım. Böyle de tuhaflıkları var. Yani arabada termodinamik bir hata oluyor, beyin de bunu yakalıyor. Bunda LPG sisteminin de etkisi var.
4) Kesinlikle tekerlekler dönerken vites değiştirme yapmayın, mesela evinizin sokağına geldiniz, sapacaksınız. N ye falan almayın. Bu da etkili. 
5) Diyelim hava çok çok çok sıcak nem hararet herşey var. O zaman LPG yi bi beş dk kapatırsanız araba rahatlıyor. Sanırım bu da LPG nin yanma ısısının yüksekliğinden kaynaklanıyor. Benzinde kullandığınız zaman şanzımana soğuması için olanak tanımış oluyorsunuz. Bende örneğin 5° düşüyor hararet. Fan duruyor mesela.
6) Bu benim arabaya özel: Ben hiçbir zaman orjinal yağ filtremi takamıyorum. Benim filtre normalden biraz daha uzun, ve sanırım bu da soğumayı bir nebze de olsun sağlıyor. Yani yağınız filtrasyona girdiğinde kat ettiği mesafe arttığından bu da pozitif bir yarar sağlıyor araca.

Yararlı olacağını düşündüğümden paylaşmak istedim.
Saygılarımla, kazasız belasız sürüşler dilerim.
ŞAnzıman bakımları Bostancı sanayi sitesinde Automaticcenter'da.
Normal bakımları Ümraniye sanayi sitesi kalender otoda(PEugeot ustası) Bu ustayı siteninde sponsoru olan ŞAhinoto tavsiye etti.
Peugeot 307SW Automatic 2006 Pendik-İstanbul
Çevrimdışı slhyldz Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 45
Aracı : 2006
Kayıt Tarihi: 08 Ocak 2014
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 91
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı slhyldz Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Eylül 2014 Saat 08:14
Kusura bakma yanlış alıntı oldu veya sistemsel birşey.
206cc57 ye cevap yazmıştım.
 
Şanzıman bakımları Bostancı sanayi sitesinde Automaticcenter'da yaptırdım. 
Normal bakımları Ümraniye sanayi sitesi kalender oto'da(PEugeot ustası) Bu ustayı siteninde sponsoru olan Şahinoto tavsiye etti. (peugeotmarket.com)
Peugeot 307SW Automatic 2006 Pendik-İstanbul
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 206 Radyatör Hava Alma İşlemi son mesaja git 777 0 Berkan123
konu icon Birden Stop Etme son mesaja git 5486 8 Berkan123
konu icon Genleşme kabında basınç son mesaja git 1111 3 Berkan123
konu icon Hararet Göstergesi son mesaja git 792 4 Berkan123
konu icon 206 Hararet Sorunu son mesaja git 612 4 Berkan123
konu icon 206 otomatik vites sorunu son mesaja git 2667 11 feyyazbugan
konu icon 206 şakırtı sesi geliyor son mesaja git 1015 4 berkogut
konu icon 1.4 HDi Emme Manifoltu Nasıl Takılır? son mesaja git 1791 4 antipollution
konu icon 307 kendi kendine gaz veriyor. son mesaja git 12654 36 drneuron
konu icon Android Auto Sorunu - Xiaomi 13T Pro son mesaja git 571 0 chanyilmz
konu icon Fikirlerinize ihtiyacım var son mesaja git 437 0 Mustafa1923
konu icon Peugeot 206 hakkında yardım son mesaja git 402 0 Mustafa1923
konu icon tahin kıvamında soğutma suyu-rektefiye son mesaja git 452 0 claymore
konu icon 206 kalorifer sıcak soguk arkadan ayarı son mesaja git 469 0 heavyburak26
konu icon 2010 3008 1.6 vti sorunlar zinciri son mesaja git 737 0 cagri_serin
konu icon Tüm arıza göstergeleri aktif son mesaja git 547 0 Volkan 00
konu icon ENG man system faulty - Hatası (Resimli) son mesaja git 16017 16 YKH
konu icon Otomatik Şanzıman Geç Vites Atma Sorunu son mesaja git 5503 10 Stcngnr28
konu icon 206 1.4 8v Subap Ayarı(Resimli) son mesaja git 1854 1 arifbsrn
konu icon Bilgi ekranı son mesaja git 471 0 Erdo
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2024 APRIL EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
berkogut 7
Berkan123 7
Mustafa1923 3
drneuron 3
ppfustasi12 3
chanyilmz 2
arifbsrn 2
antipollution 2
Musta08 1
mryldz 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2024
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English