|
Akü Işığı Yanıp Sönüyor. Acil Yardım Lütfen! |
Yanıt Yaz | Sayfa <12 |
Yazar | |
mertazor
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : Peugeot 206 X-Line Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2014 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 10 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Benzeri hatta hemen hemen aynı sorunu yaşamakta olduğum için, yeni konu açmadan önce, buradan bir son durumu sorayım istedim. Ben de yeni aldığım 2006 model 206 aracımda aynı sorunu yaşıyorum. Aldığımda yoktu ancak arada bir çıkmaya başladı. Akü ışığı yanıyor; uyarı sesi eşliğinde; o esnada tavan lambası, dörtlüler ve kapı kilitleme tuşu vs çalışmamaya başlıyor, sonra ya kendi kendine; yada kapatıp açınca geçiyor. Hatta geçen gün durduk yerde akü bitiverdi dımdızlak kaldım. Ama örneğin akü bitmeden önce günboyu kullandım arabayı Akü ışığı hiç yanmamıştı.Hatta sanayideydim, gösterecektim, gösteremedim o yüzden. Sadece ölçümler yapılmıştı, kapalıyken 12,5 ; çalışırken 14 küsür çıkmıştı, iyi demişlerdi. Sıfır akü taktım, 3-4 gün sonra tekrar yanmaya başladı. Sizdeki durumlar nasıl oldu, halledebildiniz mi? Ona göre ben de doğru noktadan yaklaşmaya çalışacağım olaya. (Not : Bu problemleri yaşayan arkadaşlar, arabanızda farklı bir teyp var mı? O teyp beni çok kıllandırıyor da)
|
berk2309
3. Vites 23 - Eylül - 1989 Yaşı : 34 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2010 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1509 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
hocam akü ışıgın yanıp sonuyosa bı ıhtımal aracın krank kasnagından olur bende olmustu ıcındekı kaucuk kacırma yapmaya basladıgı zaman sarj etmeyınce yanıp sonuyo bole bı kac kere yanıp sonmustu mersın otobanında yolda kalmıstım tabı 206 lardakı krank kasnagıyla 307dekı aynıysa bundan dolayı kaynaklanıyo olabılır
|
|
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
|
mertazor
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : Peugeot 206 X-Line Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2014 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 10 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(1)
|
ÇÖZÜLDÜ
Ark.lar, bu akü ışığı olayı birçok farklı sebepten kaynaklanabiliyor ama akü-şarj dinamosu-alternatör üçgeninde herşeyi deneyip bir türlü çözemeyen ark.lar bir de Kontak girişlerine ve Termiklerine baktırsınlar. Ben de anlattığım gibi tepe lambası, dörtlü vs gibi çalışmayan aksamlar da oluyordu. Bunları müteakiben akü ışığı yanıyordu. Sonra farkettim ki, bu olaylar olduğunda anahtarı kontağın içinde hareket ettirince sağa sola, hepsi düzeliyordu. Tepe lambası yanıyor, akü ışığı sönüyordu anında. Bir tamirciye götürdüm, kontağın girişinde fazla boşluk var dedi, ayrıca eski termiği söktü, yeni termik al dedi, yenisini bulamadım. Onlarda mecbur aynısını geri takcaz o zaman dediler. Aynısını taktı ama şu anda kontak girişi de çok daha sıkı durumda, muhtemelen orada eksik bir vida vs varsa onu da takmışlar, ve bütün problemler çözüldü. Genelde insanlar sorularını soruyorlar,cevap almaya çalışıyorlar ama sorunlarını kendileri çözerse de asla paylaşmıyorlar. Bari benzeri sorunu olan ark.lara yardımımız olsun. |
serdaralısan
1. Vites Yaşı : 36 Aracı : 1994 Kayıt Tarihi: 14 Mayıs 2014 Konum: bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 325 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı serdaralısan
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
arkadaşım orjinalden yüksek amperli aküyü neden taktırdın 1 aracında ses sistemi flanmi kullanıyorsun gerek duydun 2 olarakta neon ve ekstadan zenon ışıklandırmalarmı yaptın yoksa fazla amper aracında arızalara neden olacaktır ve yüksek amper şarj dinamosunda bulunan diyotlarını yakmıştır bunun sonucunda lamban yanar ve kömürlerinde azaldıysa yatağına tam değmiyorsa şarjı keser ve aracının akü lambası tekrar yanacaktır arıza verir ve 140 tl alıp sorunun devam etmesi özellikle bosh ta gene canımı sıktı kaç kez diyorum adam gibi ilgilenmiyorlar sadece para gelsin diye bakıyorlar isime götürmeyin aracınızı anlayan bir ustaya götürün bursadaki arkadaşlar aracınızla ilgili bir soorununuz olduğunda elimden geldiği kadar yardımcı olurum tamir işlerini bıraktım ama bilgi ve deneyimlerimi tecrübelerimi sizlerle paylaşabilirim servise götürmeden önce göreyim ne gerekli derim size kaporta boya ön takım mekanik elektrik aksamlarıyla ilgili elimden geldiği kadar yardımcı olurum 12 yıldır hiç bir aracıma tamirci eli değirmedim kendim yaparım marka fark etmez bir gün olsun yolda kalıpta aracımı bırakmadım hiç bir yerde sorunu olana yardımcı olurum arkadaşlar
|
|
change
|
nicolas
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : PEUGEOT 206 1.4 HDI Kayıt Tarihi: 05 Kasım 2015 Konum: GUNGOREJN Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
ARKADAS AYNI SORUNLA BENDE UGRASIYORUM AKU LAMBASI YANIP SONUYOR SARJ DİNAMOSU SUKULUO TEMIZLEN KOMPLE PARCALARI DEGİŞTİ CALISTIRIP YOLA CIKTIM 15 DK SONRA GINE YANDI ARKADASIN DEDIGI GİBİ KONTAK YERIYLE OYNADIM SÖNDÜ SONUNDA CÖZÜMÜ BULUNDU KONTAK ANAHTAR YERI GEVSEK OLUNCA ARABAYI KITLIP ELEKTRIK AKSAMLARI OFF KONUMA GETIRIYOR.
|
ahmed206
3. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : Focus II tdci 2011 Kayıt Tarihi: 01 Mart 2013 Konum: Mugla Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1920 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
immobilizer ile ilgili sanırsam...
|
|
kaan206
2. Vites Yaşı : 44 Aracı : 206 1.6 XS 90hp Kayıt Tarihi: 16 Ocak 2019 Konum: EDİRNE Durum: Aktif Değil Mesajlar: 462 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Şarj role kontağı tam olarak nerede
|
Yanıt Yaz | Sayfa <12 |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |