|
HAVA DEBİMETRESİ |
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Yazar | |
ask307
1. Vites Yaşı : 39 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 13 Nisan 2010 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 190 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 12 Şubat 2011 Saat 09:58 |
|
|
peugeot 307 1.4 hdi
|
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Yaşı : 42 Aracı : Peugeot 5008 Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(1)
|
Degidiniz parca su: Ustanin dedigi gibi bu parcadan yapabilir. Ama bildigim kadariyla motor ariza isigi da beraberinde yanar. Yerinizde olsam ustaya gitmeden bu parcayi soker bir temizlemeye calisirdim. Bazen gozle gorulemeyen mikroskobik partikuller gecici arizaya neden olabiliyor. Nasil temizleyeceginize gelince: Kablolari elektrik kontak spreyi ile, icini ise kuru hava (dusuk derecede sac kurutma makinesi) ile temizleyebilirsiniz. Ise yarayabilir. Ara sogutucunun uzerinde olmasi gerek. Düzenleyen koliva - 12 Şubat 2011 Saat 11:56 |
ask307
1. Vites Yaşı : 39 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 13 Nisan 2010 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 190 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
sağol paylaşımın için, bu parçanın diğer adıda oksijen sönsörümü. |
|
peugeot 307 1.4 hdi
|
klemann
1. Vites Forumdan Banlandı... Yaşı : 40 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 01 Şubat 2011 Konum: Kayseri Durum: Aktif Değil Mesajlar: 0 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
hava akış metresi diye geçer, iyice bi temizle kurut, sonrada buzlukta bir gun beklet. işe yarıyor kesinlikle. (not: ben 2001 model transporter tdi nin akis metresine ayni islemi uygulamistim)
|
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Yaşı : 42 Aracı : Peugeot 5008 Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Hayir oksijen sensoru(bazen lambda sensoru diye de cagirilir) degil. Oksijen sensoru aracin egzoz sistemine baglidir ve cikan gazi analiz ederek hava/yakit oranini otomatik olarak belirlenmesine yarar. Diger taraftan hava debimetresi ise hava filtresinden gelen havanin miktarini kontrol etmeye yarar. Aslinda bu alet havanin miktarini degilde oradan gecen havanin hizini olcer. Düzenleyen koliva - 12 Şubat 2011 Saat 19:55 |
ask307
1. Vites Yaşı : 39 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 13 Nisan 2010 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 190 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
eyvallah sağolun. peki bu oksijen sensörü ağrızasının belirtileri ne olyor. |
|
peugeot 307 1.4 hdi
|
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Yaşı : 42 Aracı : Peugeot 5008 Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
En onemlisi, yakit tuketimi ciddi oranda artar, cunku dogru ayarlanmayan karisim ya zengin karisima ya da fakir karisima sebep olur ki ikisi de aracin fazla yakmasina neden olur. Diger belirti ise, ekranda "motor ariza isigi" yanar. Bu isik aractaki genel hata isigidir ve herhangi bir nedenden dolayi olabilir. Arac bilgisayara baglanmali ve hatanin nedeni ogrenilmelidir. Oksijen sensorunun hatali olmasi da bu isigin yanmasina neden olur. Oksijen sensoru araclardaki trigger seti gibidir. Bozulmayacak diye bir kaide yok. Her 100 binde yenisi ile degistirilmesi onerilir. |
ask307
1. Vites Yaşı : 39 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 13 Nisan 2010 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 190 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
|
peugeot 307 1.4 hdi
|
gorkemteke
1. Vites Yaşı : 39 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2011 Konum: kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 89 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı gorkemteke
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
debimetre arızasında motor arıza lambası yanıyor ve arac 70 km gecmiyor :) yaşadım bilirim :)
|
|
2004 307 Hdi XR
|
fireblade
1. Vites Yaşı : 36 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 10 Mayıs 2010 Konum: antalya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 57 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı fireblade
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
illaki arıza lambası yakmaz..oksijen sensörü içinde geçerli..
eğerki sensör tembelleşti ve yine de akımı düzgün geçirip herhangi bir kopukluk yok ise arıza vermez ama randımanlı çalışmaz...
bu parçaya balata spreyi veya kontak spreyi basarsan birkaç gün kullanırsın ancak kimyasalın yapısı maddenin esnekliğini bozacağından kaldır at.temizlemek için kullanacağın tek şey yağsız kontak spreyi..
genellikle pc tamiratı ve elekronik devre tamiri yapan kişiler kullanır..ve kolayca bulunur.kullanırkende yine akışmetrenin iplerine çok yakından sıkma...eğer gerçekten kirli ise temizlenince iş görür..ama miadını doldurduysa yapacak birşey yok...
öylede şüphe ile yapılacak teşhisler doğru değil...araç bilgisayara bağlanır ve sensör parametresinden olması gereken değerle farklı devirlerde tutularak karşılaştırılır...veya sensörün bir direnç değeri var ise ölçü aleti ile test edilir...genelde 1. yöntem uygulanır...
oksijen sensörü için koliva nın dediği gibi belli km de değişmesi gerekir ancak...ancak..fiyatlar..
temizlemek için verin balata spreyinin gözüne...allah yarattı demeyin...veya küçük bir kapağın içine bir miktar sıkın baş aşağı içine koyun beklesin biraz...tiner de olabilir...ama sonra balata spreyi ile yağını atın..
arıza teşhisi debimetre için belirttiğim 1.teşhisle hemen hemen aynıdır...
varsayımla arıza tespiti olmaz..belki turbon basmıyor..belki enjektörlerin yorgun ??
|
NONAME2040
1. Vites Yaşı : 51 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 02 Nisan 2012 Konum: İSTANBUL Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı NONAME2040
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
İyi günler,
aracım 3008 1.6 hdi 2009 model 4 ay kadar önce 30bin km deki aracıma Racechip box chip taktırdım
taktırdıktan 1 ay kadar sonra egsoz emisyon arıza uyarısı vermeye başladı
Yetkili servis chip takılı olduğu için neden olarak onu gösterdi.
chipi devre dışı bırakıp arızayı özel bir serviste sildirdim. Hava akışmetre hatası sürekli uyarısı çıkınca usta debi metrenin arızalı olduğunu değişmesi gerektiğini söyledi.
elinde olduğunu söyleyince sıfır bir debi metre takıp arızayı silip üzerindeki debimetreyi tekrar bağlattım. arıza ışığı yanmadı . Ertesi gün 5-6 km yol gidip aracı parkedip 1 saat sonra tekrar çalıştırdığımda yine arıza lambası ve egsoz emisyon arızası uyarısı çıktı.
Arkadaşlar sorum şu 33.000 Km de aracın debi metresinin arızalanması normal midir?
chip nedeniyle mi bozulmuştur. ne tavsiye edersiniz
Bu arada kar yağdığı zaman 3-4 gün aracı kullanmadığımda arıza uyarısı gidiyor 2.çalıştırmamda geri geliyordu. 1 aydır falan hiç sönmedi.
|
istanbullu_3886
2. Vites 01 - Aralık - 1973 Yaşı : 50 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 19 Ağustos 2011 Konum: ist/esenyurt Durum: Aktif Değil Mesajlar: 841 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı istanbullu_3886
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
pp2000 ne baglattınmı ne arızası verdi nemli olan bu ustalara saygımız sonsuz fakat en dogru çözüm iyi bi ustaya aracı pp2000 olan bir bilgisayara baglatıp arıza tespiti yapmaktır bence aracın 3000 deviri gememesi debimetre ve turbo kumanda elektro vanasındanda yapabilir
|
|
nissan qashqai 2013 model 1.5 dci
|
inceyasar
1. Vites 01 - Eylül - 1980 Yaşı : 43 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 26 Ocak 2011 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 171 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı inceyasar
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
powerbox bende de var 20.000 km dir kullanıyorum bende bir sıkıntı yok şükür ben asla deponun dibini çektirmem ışık yanar yanmaz 25-30 litre mazot alırım belki kötü yakıt kaynaklı olabilir arıza ışığı en iyi çözüm bilgisayardan arızanın kaynağını öğrenmek
|
|
2004 307 1.4HDI
|
moschino
1. Vites Yaşı : 36 Aracı : Peugeot 206 XR Kayıt Tarihi: 20 Kasım 2012 Konum: Çorlu Durum: Aktif Değil Mesajlar: 259 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Merhaba,
Arkadaşlar benim araçt çalıştığı anda 3000 3500 devire cıkıyor. Hararet durumu farketmiyor gösterdim ve bundaan dediler. Sizce bunun ile alkası olabilir mi ?
|
tellotello
3. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 01 Haziran 2012 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1121 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı tellotello
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Ben yakın zamanda debimetreyi (akışmetre de diyorlar) değiştirdim ama sıkıntı dediğiniz şeyler değildi ki bence olmamalıda. Bende araç çekişten düşmüştü basıyordum ama gitmiyordu özellikle yokuşlarda çok cılızlaşmıştı.
|
|
2005 307 1.4 HDI XR 70bg
|
_semihk_
2. Vites Yaşı : 35 Aracı : 206 hdi Kayıt Tarihi: 14 Ocak 2011 Konum: afyon/konya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 518 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
debimetre değişince çekiş bariz şekilde artıyo mu??
|
||
2005 Pg 206 hdi van
+CoilOver |
tellotello
3. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 01 Haziran 2012 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1121 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı tellotello
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
||
Evet bende sorun düzelmişti. Sıkıntı aracın debimetre arızası nedeniyle uyarı vermemesiydi fakat serviste bilgisayara bağlandığında arıza verdiği görüldü, değiştirildi ve çekişte sıkıntı kalmadı hocam.
|
|||
2005 307 1.4 HDI XR 70bg
|
_semihk_
2. Vites Yaşı : 35 Aracı : 206 hdi Kayıt Tarihi: 14 Ocak 2011 Konum: afyon/konya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 518 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
saol hocam
|
|
2005 Pg 206 hdi van
+CoilOver |
oozcan42
1. Vites Yaşı : 39 Aracı : Peugeot 206 1.4 hdi Kayıt Tarihi: 18 Ağustos 2012 Konum: Konya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 35 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Bu arızanın pek çok sebebi olabiliyor. O yüzden çok dikkatli olun. Orasını burasını değiştirerek işe başlayan ustadan / servisten uzak durun. Benim başıma geldiğinde peugeot servisi 4 tane sensörün değişmesi gerektiğini söyleyip 1000 TL den fazla tutacağını söylemişti. Daha sonra tecrübeli bir usta egr valfinden olduğunu bulup sadece kurum temizliği ile gidermişti.
|
moschino
1. Vites Yaşı : 36 Aracı : Peugeot 206 XR Kayıt Tarihi: 20 Kasım 2012 Konum: Çorlu Durum: Aktif Değil Mesajlar: 259 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Merhaba arkadaslar ben sorunu çözdüm. Dediğiniz gibi gidip tek bir ustaya danışıpta iş yapmadım bir kaç kişiye birden danışarak ortak sorunu olan parça değiştirildi. Sorun Rolanti devir sensöründeymiş. Onun cıkmasını aldık, taktıktan sonra bi kaç resetleme yaptık düzeldi. önceden araç yani sorun çıkmadan önce 1100 devirde çalışırken şimdi 800 devire kadar düştü. değişen parça da aşağıdaki. NOT: Resim alıntıdır. |
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |